آخرین اخبار

9. اسفند 1393 - 22:58   |   کد مطلب: 17592
باشگاههای ورزشی زیادی در سطح شهر همدان مشغول فعالیت هستند اما کمتر باشگاهی دیده شده که از نظر قرآنی بعنوان باشگاه برگزیده انتخاب شود .

به گزارش نافع به نقل از همدان ورزش، باشگاه فرهنگی، ورزشی روژان نخستین باشگاه در همدان است که توانسته به عنوان باشگاه ورزشی نمونه و تنها باشگاه خصوصی که دارای هیئت قرآنی بوده  و به همین دلیل از طرف استانداری همدان مورد تقدیر قرار گرفته است .

اين روش مبتکرانه، بهانه اي شد تا با مدير این باشگاه به گفتگو بنشینیم:

 

برای شروع خودتان را معرفی کنید؟ مریم السادات موسوی کسا متولد 1358در همدان هستم .حدود 18 سال است که عرصه ورزشی فعالیت کرده و موفق به کسب عناوین قهرمانی فراوان در رشته های مختلف شده ام .  در حال حاضر نیز بعنوان مدیر و مربی آمادگی جسمانی  مشغول فعالیت هستم.

 

در رابطه با منتخب شدن باشگاه بیشتر توضیح دهید؟ باشگاه خصوصی روژان تنها باشگاهی است که دارای هیئت های قرآنی بوده و تقریبا 3 سال است که این هیئت در باشگاه فعال است.به عقیده من تعالی و پیشرفت ورزشکاران تنها با فعالیت های جسمانی امکان پذیر نیست و از لحاظ روحی نیاز دارند تامین شوند و پیشرفت ، دو بعد جسمانی و روحی ،سکوی پرتاب برای ورزشکاران به حساب می آید.

 

شروع طرح چگونه بود؟ در ابتدا با مسابقات ساده قرآنی در بین ورزشکاران آغاز شد و با تشکیل گروه هایی در بین ورزشکاران و ایجاد رقابت بین گروه ها طرح پربارتر و فعالیت آن بیشتر شد به طوری که  در حال حاضر در طول یک سال چندین بار ختم قرآن انجام می دهیم و با استقبال خانواده ها روبرو شد.

 

از فعالیت های جانبی دیگر باشگاه بگویید؟ این باشگاه علاوه بر فعالیت های ورزشی نیز دارای یک کتابخانه مجهز برای استفاده ورزشکاران است و می توان گفت در مناسبتهای مختلف مثلا روز سالمند از مسن ترین عضو باشگاه تقدیر می کنیم و برای دختران جشن تکلیف می گیریم و روز دختر هدایایی به همه ورزشکاران داده می شود و ویژه ترین مراسم این باشگاه نیز مراسم اربعین حسینی است که زبانزد عام و خاص است . همچنین حضور ورزشکاران و نوجوانان باشگاه در مناسبتهای مختلف مثلا روز دانش آموز در مدارس و نمایش حرکات ورزشی از دیگر برنامه های ما است .علاوه بر این 80 درصد ورزشکاران این باشگاه دارای کارت اهدا عضو هستند.

 

از فعالیت های خود در بسیج بگویید؟ حدود 3 سال است که افتخار آشنایی با ورزشکاران بسیجی را داشته و در حال حاضر مربی سه حلقه صالحین در سطح شهر هستم که در حسینیه شالبافان، کانون بسیج و باشگاه ورزشی روژان دایر است .

همچنین  کلاس آسیب های ماهواره (دجالواره ) به میزبانی بسیج ورزشکاران نیز برگزار شد و با حضور متربیان و سرگروه ها مورد استقبال ورزشکاران قرار گرفت.

 

معنویت سکوی پرتاب ورزشکاران
معنویت سکوی پرتاب ورزشکاران
 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان