آخرین اخبار

12. اسفند 1393 - 22:51   |   کد مطلب: 17616
همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(ص) و آغاز ایام فاطمیه، چهارمین شعبه خیریه فاطمة الزهرا(ص) کشور و نخستین شعبه این موسسه در استان همدان در شهرستان ملایر افتتاح شد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، قائم مقام موسسه خیریه فاطمة الزهرا(ص) در کشور روز سه شنبه در این آیین گفت: بعد از استان البرز، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی، همدان چهارمین استان کشور است که یکی از شعب این موسسه خیریه در آن افتتاح می شود.

حجت الاسلام محمدمهدی کتیبه اظهار داشت: این موسسه از سال 68 فعالیت خود را با هدف کمک به نیازمندان و ایتام آغاز کرده و در حال حاضر چهار هزارو 310 نفر را در قالب یک هزارو 623 خانوار زیر پوشش دارد.

وی تامین معاش، خوراک، پوشاک، مسکن، اشتغال، ازدواج، تحصیل و درمان را از جمله کمک های این موسسه به افراد زیر پوشش عنوان کرد و افزود: این موسسه فعالیت خود را با امکانات محدود آغاز کرد و با استقبال مردم و مدد گرفتن از حضرت فاطمه زهرا(ص) این فعالیت را در سایر استان ها گسترش داد.

حجت الاسلام کتیبه درآمد موسسه خیریه فاطمه الزهرا(ص) در سال گذشته را بیش از 110 میلیارد ریال عنوان کرد و پیش بینی کرد: درآمد این موسسه تا پایان سال جاری به 150 میلیارد ریال برسد.

وی مستمری ماهیانه، سفارشات تاج گل، توزیع قلک ها و صندوق صدقات را از جمله منابع درآمدی این موسسه عنوان کرد و گفت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه با موسسه خیریه پردیس در کانادا هستیم که 700 نفر از ایتام به آنجا معرفی شده است.

حجت الاسلام کتیبه همچنین در خصوص راه اندازی یکی از شعبه های این موسسه در شهرستان ملایر اظهار کرد: این شعبه از شهریور ماه امسال به صورت غیر رسمی فعالیت خود را آغاز کرده بود که در این مدت 120 نفر از نیازمندان را در قالب 40 خانوار زیر پوشش قرار داده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان نیز افتتاح یک شعبه از این موسسه خیریه در ملایر را بسیار اثر بخش دانست و ابراز امیدواری کرد: افتتاح این شعبه خیریه بتواند موجب هم افزایی بیشتری میان خیرین شود و با استفاده از این فرصت بتوان بیشتر از توان و ظرفیت خیرین و نیکوکاران در کمک به نیازمندان استفاده کرد.

علیرضا ابراهیمی با بیان اینکه ملایر دارای افراد خیر و نیکوکار بسیاری است بیان داشت: به هنگام برگزاری همایش ملایری های مقیم همدان در فروردین ماه سال آینده، از ظرفیت و توان این افراد می توان برای کمک هر چه بیشتر و بهتر به محرومان و نیازمندان بهره گرفت.

وی ادامه داد: شهرستان ملایر طی سه سال اخیر رتبه نخست استان همدان را در پرداخت زکات کسب کرده و همچنین امسال در تعمیر و تامین مسکن افراد زیر پوشش این نهاد نیز رتبه برتر استان را از آن خود کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر نیز اظهار کرد: سال گذشته با حضور نمایندگان مردم ملایر در مجلس و مدیر کل استانداری تهران جلسه ای به منظور راه اندازی یک شعبه از این موسسه در ملایر تشکیل شد و خواستار کمک این موسسه به مناطق محروم بخش زند و ترک شرقی ملایر شدیم.

علی کولیوند گفت: با پیگیری های انجام شده شهریور ماه امسال موسسه خیریه فاطمة الزهرا(ص) فعالیت خود را به صورت غیر رسمی در این شهرستان آغاز کرد که در این مدت دو میلیارد ریال به نیازمندان و خانواده های محروم این شهرستان کمک کرد.

وی ادامه داد: بخش زند ملایر دارای 35 خانواده محروم و ترک شرقی دارای پنج خانواده محروم است که ماهیانه کمک های نقدی و غیر نقدی شامل خوراک، پوشاک و آجیل و شیرینی شب عید برای این افراد از سوی موسسه تامین شده است.

کولیوند مکان راه اندازی این موسسه را در طبقه فوقانی داروخانه امام خمینی(ره) ملایر عنوان کرد و یاد آور شد: در صدد هستیم با شناسایی و معرفی خانواده های محروم و نیازمند، کل شهرستان را پوشش داده و از کمک های خیریه این موسسه بهره بگیریم.

هفت هزار و 821 خانوار در قالب 15 هزار و 452 نفر زیر پوشش کمیته امداد شهرستان ملایر هستند.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقی استان و 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان