آخرین اخبار

15. اسفند 1393 - 7:38   |   کد مطلب: 17643
امام جمعه تویسرکان، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ فاطمی در جامعه را مهمترین عامل در ثبات و تحکیم بنیان خانواده ها عنوان کرد.

به گزارش رودآور، «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در مراسم اختتامیه تمرین میدانی توسعه مهارت های داوطلبی و تحکیم خانواده جمعیت هلال احمر تویسرکان، از راهکارهای اصولی و عملی برای تحکیم بنیان خانواده ها را ترویج و نهاددینه ساختن فرهنگ فاطمی و توجه به سبک زندگی اسلامی در جامعه عنوان کرد و گفت: هدف خلقت و کرامت انسانی، رفتن به سوی تعالی و تکامل، مهرورزی و زندی سالم است و اگر چنین نباشد آن را باید یک مرده متحرک دانست.

وی به هجوم همه جانبه دشمنان اسلام و تهدیدات آنان علیه اساس خانواده با بهره گیری از شبکه های گسترده ماهواره ای اشاره کرد و افزود: این شبکه بت ترویج بی حیایی و بی عفتی و شکستن قبح محرمات الهی به دنبال تبئیل کردن انسان به یک موجود لذت پرست و یک حیوان مدرن هستند.

«بهروز کارخانه ای » مدیرکل سازمان هلال احمر استان همدان نیز با بیان اینکه ساختار جمعیت داوطلبان هلال احمر در حقیقت پل ارتباط بین توانمندی ها و نیازهای اجتماعات بشری است، گفت: این موضوع با توجه به چهار اصل مهارت، مشارکت، هدایت و حمایت معنا پیدا می کنند.

وی به برگزاری دوره های مستمر آموزشی برای تحقق اهداف اصولی جمیعت هلال احمر اشاره و اظهار کرد: این سازمان به دنبال گسترش دهنده مهرورزی، آرامش و امنیت ذهنی پایدار، امید و پویایی مستمر و سلامت  در بین جامعه است.

مدیرکل سازمان هلال احمر استان همدان، اجرای تمرین میدانی توسعه مهارت های داوطلبی و تحکیم خانواده جمعیت هلال احمر در تویسرکان را موفق دانست و افزود: تویسرکان در احرای این مانور به عنوان یک پایلوت کشوری عملکرد قابل تقدیری داشته است.

«رحمت الله الوندی» رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان نیز گفت: تمرین میدانی هلال احمر تویسرکان با هدف رشد و بالندگی فرهنگی و اجتماعی خانواده ها در این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه رشد و بالندگی فرهنگی و اجتماعی خانواده ها و با محوریت سبک زندگی اسلامی- ایرانی از اهداف اجرای این طرح است، اظهار کرد: تلاش هلال احمر بر این است تا با عزم و اراده همگانی از آسیب ها و بحران های اجتماعی پیشگیری کند.
به گزارش رودآور، برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی، علمی، ورزشی و هنری در میان جامعه هدف در مانور و تمرین میدانی توسعه مهارت های داوطلبی و تحکیم خانواده جمعیت هلال احمر تویسرکان برگزار شد.

در اجرای این طرح که برای اولین بار در سطح کشور در شهرستان تویسرکان برگزار شد، شناسایی خانواده های موفق قرآنی و تبیین نقش معارف قرآنی در افزایش سطح مهرورزی ، تعاون و همدلی در جامعه با هدف تحکیم بنیان خانواده مد نظر قرار گرفت.

گسترش فرهنگ ازدواج آسان، پیشگیری از وقوع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و رفتارهای پر خطر و ارتقای حس نوع دوستی در جامعه از دیگر برنامه های اجرایی در این طرح بود.

همچنین ترغیب به افزایش میزان فرزند آوری با برگزاری همایش دو قلو و چند قلوها، تجلیل از خانواده های شهدا به عنوان محور ترویج ایثار و نوع دوستی در جامعه و شناسایی و تقدیر از خانواده های موفق شهرستان در زمینه های متنوع علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری در اجرای تمرین میدانی هلال احمر در اجرای این مانور صورت گرفت.

برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی با محوریت اقتصاد مقاومتی، همایش ویژه دانشجویان با موضوع پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و بهره وری حداکثری از رسانه ها در ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی در اجرای این تمرین نیز انجام شد.

در مراسم اختتامیه تمرین میدانی توسعه مهارت های داوطلبی و تحکیم خانواده جمعیت هلال احمر تویسرکان از فعالان عرصه های مختلف فعالیت های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر، خانواده های برتر قرآنی، ورزشی و تربیتی، اعضای فعال داوطلبان و اصحاب رسانه تویسرکان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان