آخرین اخبار

6. فروردين 1394 - 11:18   |   کد مطلب: 17829
رییس پلیس راه استان همدان از رانندگان خواست:با توجه به بارش برف و باران و لغزندگی راه های این استان با رعایت جوانب احتیاط از بروز هر گونه سانحه ناگوار جلوگیری کنند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی شاکری افزود:در حال حاضر گردنه 'همه کسی' در جاده همدان سنندج و جاده غار علیصدر با بارش شدید برف مواجه است.

وی با بیان اینکه این جاده ها باز بوده و رانندگان نیازی به زنجیر چرخ ندارند ادامه داد:این راه ها لغزنده هستند لذا رانندگان باید با احتیاط تردد کنند.

وی با بیان اینکه در گردنه اسد آباد نیز مه غلیظ قدرت دید را تا 150 متر کاهش داده است گفت: در بقیه راه های استان نیز بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی پیش بینی کرد:روز جمعه پایان دور اول مسافرت های نوروزی باشد و ترافیک نیمه سنگینی در جاده های استان به وجود بیاید.

سرهنگ شاکری ادامه داد:در 24 ساعت گذشته نیز حدود 270 هزار تردد در جاده های استان انجام شده است و سانحه منجر به فوتی نیز در این بازه زمانی رخ نداده است.

وی تصریح کرد:جاده های استان همدان در سالجاری بیشترین واژگونی خودرو را در کشور به خود اختصاص داده است و عامل 64 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در استان نیز به دلیل واژگونی خودرو بوده است.

وی عنوان کرد:بیشتر سوانح رانندگی در جاده های استان نیز از ساعت 16 تا 20 است که مهمترین دلیل آن عدم توقف رانندگان در هنگام خواب آلودگی و ادامه دادن مسیر با همان وضعیت است.

رییس پلیس راه استان همدان گفت:استقرار چادرهای خدماتی و ترغیب رانندگان به توقف کوتاه مدت در نقاط حادثه خیز جاده های استان از جمله راه های کاهش این گونه حوادث است که با کمک سازمان هلال احمر اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد:یکی از این نقاط، آزاد راه همدان ساوه است که بیشترین تصادفات جاده ای استان در این محور رخ داده است.

وی همچنین از رانندگان خواست: سرعت مطمئنه، حرکت بین خطوط و استفاده نکردن از تلفن همراه در حین رانندگی را رعایت کنند و بیشتر از مسیرهای آزادراه و بزرگراه استفاده کنند.

استان همدان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه است که 13 دستگاه دوربین سرعت سنج و 13 دستگاه دوربین پایش ترافیکی در این راه ها اطلاعات را به طور مستقیم به اجراییات راهور ناجا ارسال می کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان