آخرین اخبار

6. فروردين 1394 - 13:02   |   کد مطلب: 17830
شهردار شهر سرکان از برگزاری جشنواره غذاهای محلی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در پارک تفریحی ـ توریستی کمربسته شهر سرکان خبر داد.

«مسعود حمزه ای» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تبریک عید نوروز به تمام همشهریان گرامی، گفت:  جشنواره غذا های سنتی و محلی با هدف ترویج فرهنگ و سنن غذایی و نمایش خلاقیت در سفره آرایی، فردا بعداظهر در پارک تفریحی ـ توریستی کمربسته سرکان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با رویکرد تقویت و نزدیکی فرهنگ ها برگزار می شود.

شهردار سرکان با تأکید بر اینکه آنچه سبب ماندگاری یک ملت و تمدن می شود، توجه به آداب و رسوم و سنت های دیرینه آن ملت است، افزود: اهداف دیگر این جشنواره ترویج و احیای غذاهای سالم و محلی است.

حمزاه ای با بیان اینکه ترویج فرهنگ مصرف غذاهای سنتی و سالم جای فست فودها ( غذاهای فوری ) در جامعه امروزی یک ضرورت است، تصریح کرد: غذاهای بومی به سبب سازگاری با محیط و سبک زندگی مردم، قیمت ارزان و در دسترس بودن می توانند جایگیزین مناسبی برای غذاهای آماده و فاقد ارزش غذایی شوند.

وی عنوان کرد: برگزاری این قبیل جشنواره ها علاوه بر جلوگیری از فراموش شدن سنت های محلی و غذایی مفید، سبب ترویج فرهنگ غذایی مناسب و فاقد مواد نگهدارنده و رنگ های شیمیایی می شود که از این نظر عوارض کمتری درپی خواهد داشت.

شهردار سرکان  با اشاره به برنامه های جانبی این جشنواره، افزود: غرفه بازی کودکان، قرائت اشعار محلی به گویش تویسرکانی، اجرای بازی های بومی و محلی و برپایی ایستگاه سلامت از جمله این برنامه ها هستند.

به گزارش رودآور، آش ترخینه‌، آش شله‌، کاچی‌، آش کشک‌، قاویت، فسنجان، آش سماق، آش قیسی‌، آش ترشی‌، آش شله پتله‌، آش دوغ‌، آش رشته سماق، آش چغندر‌، آش شوربا‌، آش اوماج(عماج)، آش بلغور‌، آش خیارچنبر‌، آش برنج‌، آش سبزی‌، آش ترش، آش بادمجان، کشک بادمجان، انواع ترشی و حلوا مغز برخی از غذاهای سنتی و محلی شهرستان تویسرکان هستند که گفته می شود فردا در جشنواره غذاهای محلی تهیه می شود.

پارک گردشگری کمربسته در سه کیلومتری شهر تویسرکان و در مجاورت جنوب غربی شهر سرکان قرار دارد، این مکان از نظر لطافت هوا و مناظر زیبای طبیعی و انبوه درختان سر به فلک کشیده چنار، تبریزی، نارون، گردو و سرو، از نقاط بسیار بدیع و کم‌نظیر است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان