آخرین اخبار

12. فروردين 1394 - 19:31   |   کد مطلب: 17884
جمهوری اسلامی با 98.2 درصد آرا متولد شد
12 فروردین تجلی حماسه عظیم سیاسی ملت ایران
انقلاب اسلامی ایران روزهای به یادماندنی و حماسی بسیاری را به خود دیده که 12 فروردین 58 را می‌توان یکی از این روزهای هماره ماندگار و تأثیرگذار آن دانست.

به گزارش رودآور به نقل از عصر هامون، انقلاب اسلامی ایران را می‌توان سرآغازی بر تحولات گسترده و فزاینده در سطح جهان قلمداد کرد زیرا با استقرار این نوع از حکومت، نظامی الهی مبنای نظم اجتماعی ملت قرار گرفت.

انقلاب اسلامی به عنوان سرمایه‌ غنی ملی و اسلامی زمینه شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را فراهم و با طراحی نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی بستر تعالی دنیوی و اخروی افراد را فراهم کرد.

تلفیق معنویت با سیاست از یک سو و تحقق اراده جمعی در تعیین سرنوشت خود از سوی دیگر را می‌توان عمده شاخص انقلاب اسلامی دانست که آن را از سایر انقلاب‌های جهان متمایز کرده است.

انقلاب اسلامی، توانست تمام معادلات دنیای شرق و غرب را در هم ریخته و نظامی الهی را بنیان نهد که این مهم نیز از منظر پیوند توأمان سیاست و دیانت محقق شد.

انقلاب اسلامی ایران روزهای به یادماندنی و حماسی بسیاری را به خود دیده که 12 فروردین 58 را می‌توان یکی از این روزهای همواره ماندگار و تأثیرگذار دانست.

در این روز مردم با 98.2 درصد رأی آری به نظام جمهوری اسلامی، ایران را به نام خدا و اسلام مزین کردند تا این ودیعه به رسم امانت در دستان ملت ایران بماند برای سپردن به صاحب اصلی‌اش، مهدی موعود (عج).

بنیانگذار کبیر انقلاب با قدردانی از درایت و بصیرت ملت، فرمودند «صبحگاه 12 فروردین روز نخستین حکومت الله و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بر بست و حکومت مستضعفین به جای آن نشست.»

امام خمینی بارها در سخنان خود فرموده بودند که «ما خواهان استقرار یک جمهوری اسلامی هستیم و آن حکومتی است متکی بر آرای عمومی، این حکومت از رویه پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) الهام خواهد گرفت.»

امام راحل مخالفت خود را با گروه‌هایی که خواستار استقرار حکومتی غیر از اسلام بودند با بیان جمله معروف «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد» اعلام کردند و با برگزاری همه‌پرسی، مهر تأییدی بر همسویی خواسته ملت با ولایت زدند.

توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که هیچ نظامی به جز جمهوری اسلامی را نمی‌توان یافت که نظر و آرای مردمش را در تعیین نوع حکومت مهم شمرده و با برگزاری رفراندوم، رجوع به آرای ملت و ارزشگذاری به آن را مد نظر قرار داده باشد که با این تفاسیر به حق می‌توان این نظام را دموکراتیک‌ترین نظام جهان خواند.

جمهوری اسلامی با وجود فشارهای دشمنان ضمن اثبات خود در عرصه‌های مختلف، زمینه آگاهی‌بخشی در بین کشورهای آزادیخواه را فراهم کرد و با همه‌گیر کردن شعار استقلال و آزادی در جهان، نظام سلطه را بارها و بارها خوار و زبون کرده و نام ایران اسلامی را به بلندای ارزش‌ها و آرمانهایش بر تارک جهان برافراشت.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان