آخرین اخبار

29. فروردين 1394 - 17:58   |   کد مطلب: 18004
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: در حال حاضر سه هزار و 23 دار قالی فعال در سطح استان داریم.

«علیرضا ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در حاشیه بازدید از یک کارگاه قالی بافی در تویسرکان، گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای خودکفایی، کسب درآمد پایدار و ایجاد اشتغال برای افراد زیر پوشش این نهاد، طرح های متنوعی در سطح استان برگزار می کند.

وی با بیان اینکه آموزش قالی بافی نیز با رویکرد مهارت آموزی به مددجویان در سال های متمادی برگزار شده و در حال برگزاری است، اظهار کرد: ارائه آموزش های لازم به مددجویان و مدرک فنی و حرفه ای به دانش آموخته گان این رشته هنری و نیز بازاریابی مناسب برای فروش فرش ها از سوی خود مسئولان کمیته امداد، سبب شده تا استقبال خوبی از دوره های آموزش قالی بافی صورت پذیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته 600 مددجو در قالب 29 دوره، در سطح استان آموزش های لازم در زمینه قالی بافی را فرا گرفتند، افزود: در حال حاضر سه هزار و 23 دار قالی فعال در سطح استان داریم.

ابراهیمی همچنین، فعالیت در عرصه های دامپروری، قالیبافی، خدمات، صنفی صنعتی، حمل و نقل و کشاورزی را از جمله طرح های کمیته امداد تویسرکان در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان این نهاد برشمرد و گفت:  تعداد آموزش های بلند مدت در سال گذشته برای مددجویان تویسرکانی 306 مورد و کوتاه مدت 610 مورد بوده است.

وی افزود: در سال گذشته در شهرستان تویسرکان 100 تخته فرش توسط مددجویان بافته شد و هم اکنون 312 دار فعال در این شهرستان داریم.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان