آخرین اخبار

30. فروردين 1394 - 22:50   |   کد مطلب: 18025
يك کارشناس ارشد الهیات ‌با بيان اينكه ماه رجب ماه بارش رحمت الهی است، ‌گفت: این ماه موسم عبادت و شب زنده داری است و از اوقات ارزنده برای دعا و انجام اعمال مستحبی به شمار می آید.

به گزارش رودآور به نقل از ایسنا، "ایرج یارمحمدی" افزود: ماه رجب ماهی است که ارزش و شرافت بسیاری دارد و از مشهورترین ماه ها بوده و روایات بسیاری در فضیلت این ماه وارد شده است.

وي ‌با اشاره به اينكه پیامبر اکرم(ص) روایت کرده اند که ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی رسد، ‌اظهار كرد: خداوند متعال در حدیثی قدسی می فرمایند: «ماه رجب را ریسمانی میان خود و بندگانم قرار داده ام؛ هرکس به آن چنگ زند به وصال من رسد.»

این کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر ‌ادامه داد: در حدیث قدسی دیگری آمده «رجب ماه من؛ بنده، بنده من و رحمت، رحمت من است؛ هرکه در این ماه مرا بخواند، اجابتش کنم و هرکه حاجت آورد، عطایش کنم.»

وي درادامه به برخی از این اعمال اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) فرمودند هرکس یک روز از ماه رجب روزه بدارد مستوجب خشنودی بزرگ خدا شود و غضب الهی از او دور شود و دری از درهای جهنم بروی او بسته شود.

یارمحمدی اظهار كرد: امام موسی کاظم (ع) نيز فرمودند هرکس یک روز از این ماه روزه بگیرد آتش جهنم یکساله راه از او دور شود و هرکس 3 روز از این ماه روزه دارد بهشت بر او واجب شود.

 

وي خاطرنشان كرد: امام صادق(ع) نیز در اين باره فرمودند هرکس یک روز آخر این ماه را روزه بدارد بر پل صراط به آسانی بگذرد و هرکس 3 روز آخر این ماه را روزه بدارد ایمن شود از ترس بزرگ روز قیامت و از شدت ها و هول های آن روز و برات بیزاری از آتش جهنم بر او عطا کنند.

این کارشناس ارشد الهیات در رابطه با اهميت استغفار در ماه رجب ‌گفت: پیامبر (ص) فرمودند ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدای متعال آمرزنده و مهربان است و ذكر «اَستَغفِرُ اللّه وَ أَسئَلُهُ التّوبَه» را بسیار بگویيد.

وي ‌ادامه داد: هر کس در ماه رجب 100 مرتبه بگوید «اَستَغفِر اللهَ الذی لا اِلهَ الا هُوَ وَحدَهُ لا شریکَ لَهُ وَ اَتُوبُ الیه» و ختم کند این ذکر را به صدقه، حق تعالی برای او ختم کند به رحمت و مغفرت و در جمیع این ماه 100 مرتبه بگوید «اَستَغفرُ اللّه ذالجلال و الا کرام من جَمیع الذّنوبِ و الاثامِ» تا خداوند رحمن او را بیامرزد.

یارمحمدی‌ اظهار كرد: پیامبر (ص) فرمودند هرکس در ماه رجب هزار مرتبه بگوید «لا اِلهَ اِلّا اللّه» خداوند عزوجل بنویسد برای او صد هزار حسنه و بنا فرماید برای او 100 شهر در بهشت و هرکس در روز جمعه ماه رجب 100 مرتبه سوره توحید را بخواند برای او نوری باشد در قیامت که او را به بهشت بکشاند.

 

وي ‌افزود: برای روزها و شب های این ماه پر برکت اعمال دیگری نیز آمده که انتظار می رود مومنین گرامی با مراجعه به مفاتیح الجنان و سایر کتب ادعیه از فضایل آن بهره مند شوند.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان