آخرین اخبار

31. فروردين 1394 - 23:01   |   کد مطلب: 18048
معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه کارگاه های مختلف قرآنی از پنج تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود،گفت: مسابقات کشوری قرآن و حدیث در شش بخش انجام می شود.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، حجت الاسلام کشوری دلاور عصر یکشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان همدان با بیان اینکه یکی از مباحثی که دغدغه و جزو اساس برنامه ها مسئله قرآن است، اظهار داشت: اگر بخواهیم درعرصه فرهنگی درمان پیدا کنیم باید به مباحث قرآنی توجه شود.

وی با بیان اینکه موضوع قرآن جزو دغدغه هایی بود که وقتی پیشنهاد میزبانی مسابقات کشوری قرآن و حدیث شد عنوان کردیم که مسابقات در حد حوزه های علمیه نیست و این دغدغه باید شامل حال استان شود که با این موضوع موافقت شد، بیان کرد: برای برگزاری مسابقات قرآن و حدیث برنامه مختلفی برای دستگاه های مختلف و عموم موسسات قرآنی، دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه عموم مردم درگیر مسابقات قرآن و حدیث هستند و  کار آغاز مسابقات شروع و از بهترین اساتید دعوت شده است، عنوان کرد: بسیاری از قاریان مطرح برای حضور در مسابقات قران و حدیث دعوت شدند.

حجت الاسلام کشوری دلاور با بیان اینکه کارگاه های مختلف قرآنی از پنج تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود، ادامه داد: مسابقات قرآن و حدیث در شش بخش از جمله حفظ قرآن، قرائت قرآن، قرائت ادعیه، اذان، مناجات خوانی انجام می شود.

وی یکی از برنامه ها حین برگزاری مسابقات را برگزاری کارگاه هایی ویژه خانواده ها عنوان کرد و ابراز داشت: ارائه مشاروه خانواده، طب قرآنی و غیره نیز برگزار خواهد شد که برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه در راستای برگزاری مسابقات انتظاراتی وجود دارد، افزود: اصلی ترین حرکت و جهت باید به سمت قرآن باشد.

حجت الاسلام کشوری دلاور با بیان اینکه نخستین جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان با مباحث قرآن آغاز شده است و امیدواریم که این مسئله سرلوحه قرار گیرد، افزود: اگر جامعه به سمت قرآن سوق داده شود شاهد بسیاری از آسیب ها در جامعه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری مسابقات کشوری قرآن و حدیث عرصه و کارگاه ها آموزشی ایجاد، قاریان دعوت شده اند، بیان کرد: حدود ۱۴ نوع کارگاه قرآنی پیش بینی شده است و در پایان برنامه های محافل قرآنی گزارشی از نوع فعالیت هایی که صورت می گیرد ارائه خواهیم داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان محل برگزاری مسابقات قرآن و حدیث را باغ موزه دفاع مقدس همدان بیان کرد و اظهار داشت: نمایشگاهی نیز در بخش کودک، نوجوان و جوان در نظر گرفته شده است و همکاری ادارات در برگزاری این نمایشگاه بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام کشوری دلاور با بیان اینکه در نمایشگاه کودک و نوجوان و جوان طلابی که کارشناس در زمینه کودک و جوان و نوجوان هستند فعالیت می کنند، اضافه کرد: غرفه های این نمایشگاه به صورت بازدیدی نیست و در عرصه های مختلف قرآنی کارهایی که تولید شده به نمایش گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و حدیث در روز ۱۹ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی ابن سینا برگزار می شود، ادامه داد: انتظار داریم استاندار و معانان استاندار از مسابقات و برنامه ها بازدید کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه آیت الله محمدی نماینده ولی فیه در استان همدان سخنران ویژه این برنامه است، عنوان کرد: انتظار داریم در بحث هتل هماهنگی های لازم صورت گیرد چراکه متسابقین جزو نفرات برتر مسابقات قرآن در کشور هستند.

حجت الاسلام کشوری دلاور یکی دیگر از برنامه ها را قرائت دعای ندبه روز ۱۸ اردیبهشت ماه در حسینیه امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: ۳۰۰ نفر از استان های دیگر مهمان استان همدان هستند که در اردوگاه ابوذر مستقر می شوند.

وی خواستار مشارکت در برپایی نمایشگاه از نظر امکانات و وسایل مورد نیاز برنامه های ویژه روحانیون هجرت و مستقر شد و با بیان اینکه در ۱۷ اردیبهشت ماه برنامه ای در رابطه با قران و کودکان خواهیم داشت، ادامه داد: برگزاری محفل قرآنی در مسجد مهدیه در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه نیز در برنامه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه در بحث محافل قرآنی از سازمان تبلیغات اسلامی انتظار همکاری بیشتری وجود دارد، ابراز داشت: اداره اوقاف نیز در اطلاع رسانی پیامکی، آماده سازی بقاع متبرکه، پرداخت حق الزحمه قاریان دعوت شده، برگزاری محافل قرآنی در بقاع متبرکه و غیره باید کمک کند.

حجت الاسلام کشوری دلاور خواستار پوشش مستقیم مسابقات قرآن عترت از شبکه استانی همدان و شبکه قرآن شد و با بیان اینکه ۳۰ محفل قرآنی در دوم اردیبهشت که مراسم افتتاح است برگزار می شود، بیان کرد: از آموزش و پرورش انتظار می رود در راستای برگزاری محافل قرآنی در مدارس، اطلاع رسانی برنامه های محافل به دبیران، فضا سازی و تبلیغات قرآنی در مدارس، پشتیبانی مالی از برنامه هایی که در مدارس پیش بینی شده و بازدید مدیران و دانش، موزان از کارگاه ها و نمایشگاه ها همکاری لازم را داشته باشد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان