آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1394 - 19:14   |   کد مطلب: 18086
امام جمعه طبس بابیان‌اینکه باید در مقابل جنایت آمریکا ایستاد گفت: مقاومت در برابر آمریکا و همچنین خدمت صادقانه به مردم؛ شکرانه این پیروزی است.

به گزارش رودآور به نقل از خاورستان ؛ پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شکست تجاوز نظامی آمریکا به طبس در سال 1359 می‌باشد. به همین مناسبت هرساله برنامه‌ای در صحرای طبس برگزار می‌شود.

سخنران مراسم امسال سردار دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

لحظاتی پیش فرمانده نیروی دریایی سپاه وارد طبس شد. وی در بدو ورود با استقبال محمودی معاون مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان‌جنوبی و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی طبس قرار گرفت.

فرمانده نیروی دریایی طبس در گلزار شهدای طبس حضور یافت و برمقام شهید محمد منتظرقائم ادای احترام کرد.

سردار فدوی پس از زیارت حرم مطهر امام‌زاده حسین بن موسی الکاظم علیه‌السلام، به سمت مسجد شکر در صحرای طبس حرکت کرد.

مراسم سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس آغاز شد

در این مراسم، سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سخنرانی می‌کند.

امیر سرتیپ محمدحسن نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی، سرهنگ قوام یوسفی فرمانده ارتش خراسان‌جنوبی، سرهنگ هاشمی‌دانا معاون روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوفرستی نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس، حسینی معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌جنوبی و دیگر مسوولان و فرماندهان کشوری، استانی  و شهرستانی در این مراسم حضور دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس در حاشیه این مراسم در گفتگو با امیر سرتیپ نامی جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور خواستار انتقال موزه عبرت به شهرستان طبس شد.

وی تأکید کرد: این موضوع در شهر طبس بسیار ارزشمند است.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتاب برپا شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: شیطان بزرگ هیچ‌گاه نمی‌تواند با ایران اسلامی کنار بیاید/ شکست آمریکا و آل‌سعود در حمله به یمن امری قطعی خواهد شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: شیطان بزرگ نیز هیچ‌گاه نمی‌تواند با ایران اسلامی کنار بیاید. خوشبختانه شاهد بوده‌ایم در بسیاری از جریان‌ها، آمریکایی‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

سردار دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ظهر امروز در مراسم سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس گفت: حضرت امام راحل رحمه‌الله‌علیه به مرتبه‌ای رسیدند که کلماتی که از ایشان گفته می‌شد، دارای اثرات وضعی بود و همه کسانی که در معرض کلام امام قرار گرفتند، حماسه هایی آفریدند.
وی بابیان‌اینکه در طول تاریخ، کشورها، شیطانی بزرگتر از آمریکا به خود ندیده‌اند افزود: بسیاری از شکست‌های دشمن به برکت حضور نیروهای خدایی بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در حادثه 5 اردیبهشت که همه نیروهای کشوری در خواب بودند؛ خداوند بدون واسطه، با مأمورکردن شن‌ها به کمک مردم ایران آمد.

فدوی تصریح کرد: تا وقتی که مردم به وظایف دینی و الهی خویش عمل کنند، خداوند نیز به وعده‌های الهی خویش عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: خداوند دائم می‌خواهد بندگان خویش را عزّت دهد و برای عزّت بخشیدن به بندگانش، شروطی گذاشته است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: کتاب‌های زیادی توسط آمریکایی‌ها برای ماجرای طبس نوشته شده است و در جای جای این کتاب‌ها عظمت خداوند ، ملت و انقلاب اسلامی بیان شده است.

فدوی بابیان‌اینکه پیروزی جناح حق بر جناح باطل امری لازم و ضروری است تأکید کرد: ماهیّت واقعه طبس در واقع ماهیّت حق و باطل است. حق و باطل هیچ‌گاه درکنار یکدیگر قرار نمی‌گیرد و شیطان بزرگ نیز هیچ‌گاه نمی‌تواند با ایران اسلامی کنار بیاید. خوشبختانه شاهد بوده‌ایم در بسیاری از جریان‌ها، آمریکایی‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

وی بابیان‌اینکه در اکثر جنایات دنیا آمریکایی‌ها نقش تراز اول را داشته‌اند اظهار کرد: در یک سال‌ونیم آخر جنگ تحمیلی، آمریکایی‌ها با تمام توان در منطقه خلیج فارس حضور پیدا کرده و شکستی بزرگ را تجربه کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر آمریکایی‌ها بدانند که به عنوان مثال تا آخر وقت امروز می‌توانند به امر نابودی انقلاب اسلامی بپردازند و در این راه موفق می‌شوند؛ قطعا این کار را به فردا موکول نخواهند کرد ولی چون به اطمینان صددرصدی رسیده‌اند که نمی‌توانند هیچ‌ضربه‌ای به انقلاب اسلامی بزنند؛ فعلا سرجای خویش نشسته‌اند.

فدوی بابیان‌اینکه خداوند حجت خود را به همگان مشخص کرده است افزود: داشته‌های ملت ایران، داشته‌هایی تاریخی است که ملت ما نتنها این داشته‌ها را شنیده بلکه آن‌ها را دیده‌اند.

وی تصریح کرد: باید در هرمواجهه و در هر صحنه‌ای اعم از نظامی ، اقتصادی و سیاسی به دانستن دو نکته‌ی داشته‌های انقلاب اسلامی و نداشته‌های دشمن اذعان داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: وقتی ملت ما بیدار بوده و در هر صحنه‌ای حاضر باشند؛ یقینا این امر، دلسردی دشمن را به همراه خواهد داشت.

فدوی تأکید کرد: وقتی دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توانند به ملت شریف ایران ضرر برسانند؛ به طرف تحریم‌ها پیش رفته‌اند.

وی تصریح کرد: جای بسی افتخار است که ملت ایران بیش از 200 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: کسانی که در رواق استکبار هستند؛ تاوقتی که مجبور نباشند، از رواق استکبار پایین نمی‌آیند.

فدوی افزود: خداوند چقدر دلیل نشان ما بدهد که جبهه حق علیه باطل پیروز است؟

وی تأکید کرد: شکست آمریکا، آل‌سعود و جنایتکاران در رابطه با جریان حمله به یمن امری قطعی خواهد شد.

بنابراین گزارش، سردار نظری فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی در مراسم سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اظهار داشت: نظام اسلامی یک نظام نوپا است و باید توجه داشته باشیم که همیشه اتکا و توکل به خدا موجب پیروزی و نصرت الهی شده و در هیچ حالتی انسان‌ها نباید توکل را از دست بدهند.

وی در ادامه افزود: حادثه طبس، حادثه‌ای بسیار بزرگ بود که در نوع خود در سطح تاریخ بی‌نظیر بوده است.

سردار نظری در ادامه با بیان اینکه باید نگاه به موضوع حادثه طبس، نگاهی مهم و اساسی باشد، تصریح کرد: اینکه هرساله افرادی به واسطه شکرگذاری به این مکان مقدس می‌آیند، یک کار ستودنی بوده و نیازمند تشکر و اهتمام ویژه است.

امیر سرتیپ نامی: شکست آمریکا بارها و بارها در این خاک تکرار شده است/ انقلاب اسلامی پشتیبان الهی دارد

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با اشاره به اینکه شکست آمریکا بارها و بارها در این خاک تکرار شده است اظهار داشت: آنچه برای ما ضرورت دارد این‌است که انقلاب اسلامی پشتیبان الهی دارد.

امیر سرتیپ محمدحسن نامی جانشین جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور لحظاتی پیش در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس  در جمع خبرنگاران بابیان‌اینکه آمریکایی‌ها با برنامه‌ریزی وارد صحرای طبس شدند و ما اطلاعی از این موضوع نداشتیم گفت: این خداوند بود که انقلاب اسلامی را پشتیبانی می کرد و مردم و مسئولان را هدایت می کند.

وی در ادامه افزود: انتظار این است که با همت بالای مردم تحت رهبری مقام عظمای ولایت این پرچم را به دست آقا امام زمان(عج) برسانیم.

نامی با اشاره به اینکه شکست آمریکا بارها و بارها در این خاک تکرار شده است و آنها باید از این واقعه درس بگیرند، اظهار داشت: آنچه برای ما ضرورت دارد این‌است که انقلاب اسلامی پشتیبان الهی دارد.

وی یادآور شد: ما با تمام توان از انقلاب دفاع می کنیم، همانگونه که تاکنون دفاع کرده ایم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری مراسم بزرگداشت واقعه صحرای طبس به صورت ملی در سال آینده خبر داد و بیان داشت: موزه عبرت‌های واقعه طبس در حال ساخت است و سازمان در حال پیگیری هستیم که این موضوع حداقل در 2 سال آینده به آماده بهره برداری شود.

وی در بخش دیگری به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دشمن در سال‌های گذشته از هرامکاناتی برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرد و بدنبال اختلاف افکنی بین مردم و مسوولین است.

امام‌جمعه طبس: هیچ‌وقت نباید در برابر آمریکا کوتاه آمد/ ساخت موزه عبرت‌های واقعه صحرای طبس از ضروریات است

امام جمعه طبس بابیان‌اینکه باید در مقابل جنایت آمریکا ایستاد گفت: مقاومت در برابر آمریکا و همچنین خدمت صادقانه به مردم؛ شکرانه این پیروزی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم امام جمعه طبس در مراسم سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس با گرامیداشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: هرچه عظمت، قدرت و اقتدار در جهان مستضعفین وجود دارد به برکت رهنمودهای امام بزرگوار و ادامه آن توسط مقام معظم رهبری است.
وی بابیان‌اینکه یاد شهدای طبس را گرامی می‌داریم افزود: در ماه‌های بسیار با عظمتی قرار داریم که یکی از ماه رجب است که به منظور ریزش رحمت الهی است.

امام جمعه طبس با گرامیداشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اظهار کرد: از آنجایی که سنت لایتغیر الهی به کمک گرفتاران می‌آید؛ در واقعه طبس خداوند شن‌ها را مأمور کرد تا سبب به هلاکت رسیدن آمریکایی‌ها شود.

مهاجریان‌مقدم با تأکید بر اینکه این روز باید همیشه در حافظه تاریخ بماند خاطرنشان کرد: در گذشته، استاندار خراسان‌جنوبی، 100 میلیون تومان به تکمیل پروژه‌های صحرای طبس کمک کرد اما این‌ها کافی نیست.

وی بابیان‌اینکه آمریکا در سرتاسر دنیا ملت‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد تصریح کرد: این روزها شاهد حمله آل‌سعود به یمن هستیم که این اقدامات برحاکمان آل‌سعود ابلاغ می‌شود.

امام جمعه طبس تأکید کرد: هیچ‌وقت نباید در برابر آمریکا کوتاه آمد و باید در مقابل جنایت آمریکا ایستاد.

مهاجریان‌مقدم متذکر شد: مقاومت در برابر آمریکا و همچنین خدمت صادقانه به مردم؛ شکرانه این پیروزی است.

وی بابیان‌اینکه این مراسم هرساله باید باشکوه‌تر برگزار شود گفت: برای حفظ آثار جنایت‌های آمریکا و چیزهایی که باقی مانده؛ ساخت موزه از ضروریات است.

امام جمعه طبس افزود: کلنگ‌زنی موزه در طبس انجام شده و امیدواریم با کمک و همت مسوولان هرچه زودتر ساخت موزه تکمیل شود.

همسر شهید منتظرقائم: پیام من به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان است

همسر شهید منتظرقائم بابیان‌اینکه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در برابر زورگویان مقاومت کنند گفت: ارزش‌های انقلاب اسلامی که شهدا برای آن خون دادند برایشان ارزش باشد.

صدیقه بیگم مدرس‌ثانوی همسر شهید محمد منتظرقائم در حاشیه مراسم سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس در گفتگو با خبرنگار خاورستان ؛ بابیان‌اینکه من به عنوان همسر شهید هیچ‌گاه خسته نشدم گفت: اگر به 36 سال قبل برگردم؛ بازهم با صبر و استفامت در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی قدم می‌گذارم.

وی با اشاره به حادثه طبس افزود: در این حادثه، تنها اراده خداوند بود که شن‌ها را مأمور کرد و این از قدرت انسان خارج است.

همسر شهید منتظرقائم در خصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: مذاکره‌کنندگان در انرژی هسته‌ای باید به حرف مردم توجه کنند، روی پای خود بایستند و ارزش‌های انقلاب اسلامی که شهدا برای آن خون دادند برایشان ارزش باشد.

مدرس‌ثانوی ادامه داد: مذاکره‌کنندگان در راه مذاکره به حرف مردم گوش و انرژی هسته‌ای را ادامه دهند و از کار نیدازند.

وی بابیان‌اینکه جوانان ایرانی این انرژی را با علم خود به دست آوردند خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌تواند این دستاورد جوانان ما را نابود کند.

همسر شهید منتظر قائم یادآور شد: مردم دنیا می‌دانند که آمریکا می‌خواهد همیشه به غارتگری خود ادامه دهد اما این استکبار جهانی نمی‌تواند برآن‌ها نفوذ کند.

مدرس‌ثانوی عدم نفوذ استکبار جهانی را منوط به حفظ اتحاد و همبستگی در جمهوری اسلامی عنوان و تأکید کرد: باید مانند همیشه در برابر زورگویان بایستیم.

وی با اشاره به جنگ‌های منطقه اظهار کرد: آمریکا با تحریک آل‌سعود می‌خواهد به اهداف شوم خود برسد اما با عنایت خداوند نخواهد توانست به هدفش برسد.

همسر شهید منتظر قائم تصریح کرد: پیام من به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان است. حقشان را هیچ‌وقت از دست ندهند و مقتدرانه در برابر زورگویی‌های آمریکا ایستادگی کنند.

مدرس‌ثانوی به بیان توضیحی در خصوص حادثه طبس و چگونگی اطلاع از شهادت شهید منتظر قائم پرداخت و گفت: خانواده همسرم یک روز قبل از این حادثه در یزد بودند. منم چون مادرم کارگاه خیاطی داشت، از طرف مادرم نامه‌ای به اداره کار بردم اما در آنجا کسی پاسخگو نبود. پس از مدتی متوجه شدم تمام ادارات شهر تعطیل است و من هم در پی علت این شلوغی و تعطیلی بودم که یک راننده تاکسی گفت دیروز حادثه طبس اتفاق افتاده و در این حادثه شهید منتظر قائم به شهادت رسیده است. آنجا بود که خبر شهادت همسرم را فهمیدم.

وی تأکید کرد: پیام من به جوانان ایرانی این است "جوانان پیرو ولایت فقیه باشند".

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان