آخرین اخبار

22. ارديبهشت 1394 - 23:42   |   کد مطلب: 18206
با هدف آماده سازی دانش آموزان برای شرایط سخت صورت گرفت:
رقابت 280 دانش آموز تویسرکانی در المپیاد شهرستانی طرح دادرس
المپیاد شهرستانی طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) با حضور 280 دانش آموز مدارس متوسطه دوره اول پایه هشت برگزار شد.

«رحمت الله الوندی» رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان، شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به برگزاری المپیاد شهرستانی طرح دادرس در تویسرکان، گفت: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات تربیت دانش آموزان برای مقابله با شرایط بحرانی و سخت است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده شاهد باشیم که در هر خانواده یک امدادگر داشته باشیم، اظهار کرد: المپیاد شهرستانی طرح دادرس در هفته هلال احمر با شعار انسان مهربان، دنیای آرام صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان افزود:  طرح ملی دادرس یکی از برنامه‌های تعریف شده دانش‌آموزی و رقابتی است که به منظور استفاده بهینه از استعدادهای علمی، عملی و افزایش روحیه کار جمعی دانش‌آموزان عضو جوانان هلال احمر اجرا شد.

الوندی با بیان اینکه اهداق دیگر از اجرای این طرح افزایش سطح ایمنی و کاهش پیامدهای وقوع حوادث در مدارس است تا از ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش در مواقع اضطرار استفاده شود، عنوان کرد: این طرح در راستای کاهش سطح آسیب پذیری و خسارات ناشی از سوانح و بلایا در مناطق پر خطر با همکاری بین سازمان جوانان هلال احمر و آموزش و پرورش تویسرکان به مرحله اجرا در آمد.

«مریم زبده» مسئول برگزاری المپیاد و رئیس داوران نیز در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار ردآور، گفت: برای خوب اجرا شدن این دوره از امداد و نجات، از اوایل سال جاری ابتدا مربیان و مجریان دادرس در مدارس در یک دوره باز آموزی زیر نظر مدرسان ابتدا آموزش های لازم را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: بعد از آن، مربیان در مدارس خود، در هر مدرسه 14 نفر دانش آموز را آموزش دادند تا در نهایت در روزهای بیست و یکم و بیست و دوم ماه جاری 280 نفر از دانش آموزان به صورت مجزا (خواهران و برداران) خواهران به میزبانی مدرسه سجادیه و برادران به میزبانی مدرسه جلیل احمدی به رقابت پرداختند.

مسئول برگزاری المپیاد و رئیس داوران طرح دادرس افزود: منظور از طرح ملی دادرس، تربیت دانش آموزان آماده در شرایط سخت است و دانش آموزان آموزش‌هایی از قبیل پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیا قلبی و ریوی(C.P.R) ، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

زبده عنوان کرد: این مسابقات در دو روز متوالی و در دو بخش کتبی و عملی انجام گرفت و در پایان مدرسه جلیل احمدی سرابی در بخش دانش آموزان پسر و مدرسه سجادیه در بخش دانش دختر به عنوان تیم های برتر معرفی شدند.

وی همچنین از همکاری صمیمانه اداره آموزش و پرورش و 20 مدرسه شرکت کننده در طرح مذکور تشکر و قدردانی کرد.

المپیاد شهرستانی طرح دادرس در قاب تصویر رودآور

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان