آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1394 - 10:10   |   کد مطلب: 18244
رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان از فعالیت 32 کانون، 9 پایگاه داوطلبی و یک پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر در شهرستان تویسرکان خبر داد.
رودآور
«رحمت الله الوندی» در گفت و گو با خبرنگاررودآور، از حضور بیش از دو هزار نفر اعضاء عادی و فعال جمعیت هلال احمر در تویسرکان خبر داد و گفت: این افراد در کانون ها و پایگاه های داوطلبی مختلفی عضو هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان تویسرکان؛ اعضای جمعیت هلال احمر تویسرکان در 12 کانون غنچه ها، 15 کانون دانش آموزی دارس، دو کانون جوانان، دو کانون دانشجویی و یک کانون طلاب فعالیت دارند.

رئیس هلال احمر تویسرکان افزود: همچنین یک پایگاه داوطلبی در خود جمعیت هلال احمر این شهرستان، هشت پایگاه داوطلبی در ادارات و یک پایگاه امداد و نجات جاده ای در سه راهی خیرآباد فعالیت دارند که اعضاء مختلف با توجه به نوع آموزش های فراگرفته شده در این کانون ها و پایگاه های داوطلبی سازماندهی شده اند.

الوندی با اشاره به شعار جمعیت هلال احمر مبنی بر اینکه هر خانواده یک امدادگر داشته باشد، عنوان کرد: با هدف آمادگی اعضاء در امدادرسانی در حوادث غیر مترقبه و نیز اجرای کارهای خیرخواهانه و کمک به همنوعان، دوره های  آموزشی متنوعی از جمله  آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه در بازه های زمانی مختلف هر ساله برگزار می شود.

وی با اشاره به اتمام هفته هلال احمر، درباره اقدامات صورت گرفته و برنامه های اجرایی این هفته در تویسرکان، گفت: حضور اعضاء جوانان، امدادگران و داوطلبان در نماز با شکوه روز جمعه هفته گذشته و سخنرانی دکتر کارخانه ای؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان به عنوان سخنران پیش از خطبه ها و نیز برپایی ایستگاه سلامت و غربالگری در بین اصناف و نمازگزاران جمعه بخشی از برنامه های جمعیت هلال احمر تویسرکان بود.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان از اعزام کاروان سلامت و ویزیت رایگان پزشکان داوطلب در روستاهای محروم شهرستان تویسرکان و پیاده روی داوطلبان جوان، امدادگران و نیز برگزاری مراسم زیارت عاشورا بر مزار شهدای گمنام با حضور اعضاء جمعیت هلال احمر  شهرستان خبر داد و عنوان کرد: همچنین در هفته گذشته و همزمان با هفته هلال احمر علاوه بر برپایی ایستگاه صلواتی، یک دوره کارگاه شفابخشان هلال احمر در راستای آموزش طب سنتی و گیاهان دارویی در تویسرکان برگزار شد.

الوندی، اجرای طرح نیابت در راستای حمایت از سالمندان آسیب پذیر، برپایی الپمیاد شهرستانی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت)، برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه cpr ، آتل بندی، پانسمان و فشارخون برای آحاد مردم و دانشگاهیان و نیز حضور اعضاء جمعیت هلال احمر در برنامه حمایت ماندار( اهداء خون) را از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر تویسرکان در طول هفته هلال احمر برشمرد.

وی با اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان برای فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه و امدادی، گفت: اقشار مختلف مردم می توانند در صورت نیاز با تلفن 112 که تلفن ندای امداد است تماس بگیرند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان