آخرین اخبار

3. خرداد 1394 - 0:36   |   کد مطلب: 18282
مسوول گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان همدان گفت: با نمونه برداریهای انجام شده از لبنیات عرضه شده در مراکز فروش فله ای این محصولات و انجام آزمایشات لازم آلودگی میکروبی 67 درصد از این محصولات محرز شده است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، علی نوروزی افزود: بیشترین میزان آلودگیها در بستنیهای سنتی با 75 درصد آلودگی، کره محلی با 74 درصد و کشک فله ای با 67 درصد آلودگی می باشد.

وی عنوان کرد: در این آزمایشات موردی از بروسلوز (میکروب تب مالت) مشاهده نشده است و در هیچ یک از این محصولات لبنی نیز از چربی گیاهی غیرمجاز استفاده نشده بود.

وی ادامه داد: آلودگی میکروبی این محصولات می تواند ناشی از فرآیند حمل و نقل و یا رعایت نشدن زنجیره سرما باشد که در محصولات پاستوریزه به خوبی این نکات رعایت می شود.

وی با بیان اینکه اقبال عمومی مهمترین عامل افزایش تعداد مراکز فروش این محصولات در سطح شهر است ادامه داد: شهروندان هنوز آگاهی درستی از مضرات استفاده از لبنیات و فرآوده های غیر پاستوریزه آن کسب نکرده اند.

وی افزود: به صورت مداوم این مراکز عرضه از نظر بهداشت محیط و فضای فیزیکی مورد پایش کارشناسان بهداشت محیط قرار می گیرند اما نمی توان در پایشها اطلاعی از ترکیب و یا آلودگی این فرآورده ها بدست آورد و برای بررسیهای کارشناسی باید این محصولات به آزمایشگاه ارجاع داده شوند.

وی گفت: از شهروندان درخواست می شود برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری های ناشی از استفاده از این لبنیات آلوده از خرید فله ای و سنتی این محصولات خودداری کنند.

سرانه مصرف شیر در همدان 104 کیلوگرم است و سالانه 374 هزار تن شیر در این استان تولید می شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان