آخرین اخبار

5. خرداد 1394 - 10:33   |   کد مطلب: 18317
فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی با توجه به افزایش بیکاری در کشور، اشتغالزایی مهمترین رسالت مدیران است، گفت: تمامی دستگاه های ادارای کالاهای موردنیاز خود را از تولیدات شهرستانی تهیه کنند.

به گزارش رودآور، «مهرداد موسوی» صبح امروز سه شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تویسرکان، مبحث اشتغال و ایجاد آن را از مهمترین مباحث مهم کشور دانست و گفت: بی تردید در شرایط کنونی مهمترین خدمتی که مسئولان و مدیران می توانند انجام دهند ایجاد اشتغال و کارآفرینی، به ویژه ایجاد اشتغال پایدار است.

وی اشتغالزایی را مهمترین رسالت بعد از تأمین امنیت و سلامت از سوی خدمتگزاران نظام عنوان کرد و با بیان اینکه درصد بیکاری در کشور بالا است اظهار کرد: دلایلی بسیاری از جمله افزایش سریع جمعیت در یک برهه از زمان و نامتناسب بودن رشد صنعت و ایجاد کارخانه ها با این روند رو به رشد جمعیتی، سبب افزایش بیکاری در کشور شد.

وی تحمیل هشت سال جنگ به ملت ایران و تحریم های همه جانبه از سوی استکبار به بهانه های ساختگی برای جلوگیری از پیشرفت ایران را برخی دیگر از عوامل ایجاد بیکاری در کشور برشمرد و افزود: با این وجود مردم ایران، مردم روزهای سخت هستند و همیشه راهی است و با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، نیروی جوان و ظرفیت های بسیار سرمایه گذاری کشور می تواند با بهره مندی از اصول اقتصاد مقاومتی، اقتصادی رو به رشد داشته باشند.

فرماندار تویسرکان ابراز کرد: همان گونه که ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی با روحیه جهادی دفاع مقدسی را انجام دادند، امروز نیز با استفاده از اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن آن در عرصه های مختلف اقتصادی تحریم ها را تبدیل به فرصت کنند.

موسوی با اشاره به اینکه استان همدان در سال گذشته با ایجاد 10 هزار و 85 شغل بعد از استان مرکزی رتبه دوم در حوزه اشتغالزایی در کشور را از آن خود کرد، گفت: از این تعداد شغل ایجاده شده  میزان سهم شهرستان تویسرکان 950 شغل است.

وی عنوان کرد: همچنین یک هزار و 167 کارگاه جدید تولیدی در استان همدان ایجاد شد که از این تعداد یک هزار و هشت کارگاه پنج نفر با زیر پنج نفر اشتغالزایی داشته اند و 159 کارگاه بالای پنج نفر اشتغالزایی کرده اند.
الزام دستگاه ها بر تهیه کالاهای موردنیاز خود از تولیدات شهرستانی

فرماندار تویسرکان از تمام مدیران و مسئولان دستگاه های اداری خواست تا کالاهای موردنیاز خود را از تولیدات شهرستانی تهیه کنند.

موسوی تصریح کرد: مسئولان باید با توجه به بازار شکننده تویسرکان به ویژه بعد از سرمازدگی اخیر باغات و نگرانی مردم از افزایش بیکاری، خرید و تهیه کالاهای شهرستان را در اولویت امور خود قرار دهند.

برنامه های کارگروه اشتغال باید به سمت ایجاد اشتغال پایدار رود

«امير بني اردلان»مدير اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعي تويسرکان نيز، پيگيري طرح هاي معرفي شده به بانک هاي عامل، بررسي موانع موجود بر سر راه طرح هاي و شناسايي طرح هاي راکد و غير فعال را از مهمترین اولویت های کارگروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 56 شغل ایجاد شده و در سامانه مربوطه ثبت شده است، بر حفظ اشتغال ایجاد شده در راستای افزایش اشتغال پایدار تأکید کرد و گفت: در این راستا می طلب که  تسهيلات اشتغالزايي با اولويت در اختيار واحدهاي توليدي دارای آمار اشتغالزايي بيشتر اعطاء شود.

انتهای پیام/
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان