آخرین اخبار

30. خرداد 1394 - 23:56   |   کد مطلب: 18578
نکته جالب توجه اینجاست که بسیاری از استعفا دهندگان برای حضور در مجلس، اعضای شوراهای اسلامی شهرهای مختلف بوده اند که با رای مردم به جمع شورای شهری ها پیوسته اند. حال سوال اینجاست که چگونه افرادی که رای مردم را پس زده اند می خواهند برای انتخابات مجلس، رای مردم را به سمت خود جلب کنند؟

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا انتخابات مجلس دهم نزدیک است و شور انتخابات چند ماهی است کشور را فرا گرفته، شوری که در بسیاری از شهرها باعث استعفاهای زیادی شد.

"استعفای انتخاباتی" به صورت یک موج عظیم چند ماهیست کشور را فراگرفته که مطمنا در برخی از شهرها باعث مشکلات زیادی می شود. شورای شهری که با رای مردم برای حل معضلات یک شهر روی کار می ایند در یک شهر بصورت دسته جمعی استعفا می دهند و یک بخش مهم شهر را خالی می گذارند.

حال نکته جالب توجه اینجاست که بسیاری از استعفا دهندگان برای حضور در مجلس، اعضای شوراهای اسلامی شهرهای مختلف بوده اند که با رای مردم به جمع شورای شهری ها پیوسته اند. حال سوال اینجاست که چگونه افرادی که رای مردم را پس زده اند می خواهند برای انتخابات مجلس، رای مردم را به سمت خود جلب کنند؟

مجریان انتخابات،نامزد انتخاباتی می شوند

استعفای سه تن از مدیران استانداری خوزستان روز گذشته داغ ترین خبر رسانه های استانی بود استعفاهایی که در گذشته زمزمه های  آن شنیده می شد.
قطعا هرکدام از مسئولین و شهروندانی که احساس می کنند توانایی حضور در بهارستان را دارند برای شرکت در انتخابات مجلس منع قانونی ندارند لذا مدیران تازه مستعفی استانداری خوزستان نیز از این دایره مستثنی نیستند.
لکن مساله قابل تامل اینجاست که دونفر از مدیرانی که روز گذشته استعفای خود را به استاندار خوزستان تقدیم کرده اند از اعضای ستادانتخابات خوزستان می باشند یعنی کسانی که بنابود برگزاری انتخابات مجلس آتی را برعهده داشته باشند.
محسن اورکی دبیر ستاد و علی عماد مسئول کمیته مالی و پشتیبانی انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان بودند که حالا بنا دارند در کنار سایر نامزدها به رقابت برای کسب کرسی بهارستان بپردازند.

 

استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر برای حضور در مجلس!

استفای دسته جمعی اعضای شورای شهر ارومیه نمونه ای دیگر است. با نزدیک شدن به پایان مهلت استعفای مدیران دولتی برای حضور در انتخابات اسفندماه مجلس، احساس تکلیف کنندگان سیاسی از احزاب و گروه های مختلف در حال وداع با پست ها و صندلی های خود هستند تا اقبالشان را برای رسیدن  به صندلی های بهارستان بیازمایند.

 

خداحافظی دو عضو شورای‎شهراردبیل از پارلمان‌محلی

دو عضو شورای شهر اردبیل نیز به منظور حضور در انتخابات مجلس از کرسی خود استعفا دادند. حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری رئیس کمیسیون ایثارگران و اصلاح الگوی مصرف شورای چهارم شهر اردبیل که سابقه سالها ریاست پارلمان محلی اردبیل را هم در کارنامه اش دارد، رسما استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرد تا برای رقابت‌های هفتم اسفندماه مجلس آماده شود؛ گفته می شود سرداری به عنوان کاندیدای حامی دولت اعتدال در انتخابات مجلس دهم حضور خواهد داشت.

 

استعفای مدیران زنجانی برای شرکت در انتخابات مجلس

استارت استعفای رسمی مدیران استانی زنجان نیز از استعفای مدیرکل اوقاف و امور خیریه آغاز و البته برخی مسئولان نیز به دنبال استعفا و شرکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی هستند که با ثبت نام این افراد آمار مشخص تری در این زمینه ارائه می شود. دبیر جبهه پایداری استان زنجان علت شرکت خود را در انتخابات پیگیری حقوق مردم استان زنجان عنوان کرد و افزود: برای کاندیداتوری انتخابات نیز ارزش ‌های الهی مورد توجه است.

 

استعفای برخی رؤسا و معاونین دانشگاه های گلستان جهت تصدی کرسی مجلس

از مدت ها قبل برخی دانشگاه های استان گلستان نیز فعالیت های انتخاباتی خود را شروع کرده و یا بهتر است بگوئیم دانشگاه را جولان و ستاد انتخاباتی افرادی خاص و وامدار دانشگاه نمودند . این در حالی است که در اواخر سال 93 نیز برخی دانشگاه ها همایش ها و نشست هایی برگزار کرده و در قالب این برنامه ها ردپای برخی کاندیداهای احتمالی نیز به دانشگاه دیده شده و فعالیت های انتخاباتی کاندیداهای احتمالی مورد حمایت برخی دانشگاهها کلید خورده و اکنون نیز شدت گرفته است.

 

استعفا مدیران کرمانشاهی برای سفر به بهارستان

موج استعفا استان کرمانشاه را نیز فرا گرفته است. برخی از شنیده ها از استعفای کامران ملکی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه خبر می دهد.بر اساس این گزارش احتمالا وی قصد دارد سبزه میدان را به قصد بهارستان در پایتخت ترک کند.

همچنین یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمانشاه نیز که برای حضور در انتخابات مجلس دهم در حال بررسی و برنامه ریزی است احتمالا به زودی استعفا خواهد کرد.

 

اما و اگرهای استعفای مدیران خراسان شمالی برای نمایندگی مجلس

استفای انتخاباتی در خراسان شمالی هم داغ است. هرچند تاکنون محمد رحیم نوروزیان، رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی به طور رسمی تنها خبر از استعفای یک فرماندار و یک مدیرکل در زیرمجموعه وزارت کشور داده است اما خبرهای غیر رسمی گواه استعفای تعداد بیشتری از مدیران است.

به طور مثال مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در جمع خبرنگاران خراسان شمالی اعلام کرده است که روزهای پایانی مدیریتش است و ظرف امروز و فردا از سمت خود استعفا خواهد داد.

امان الله حسین پور اشاره ای به علت استعفای خود نداشته است اما شنیده ها حاکی از آن است که این مدیر کل برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی استعفا داده است.

 

در پایان لازم به ذکر است که این آمار فقط مربوط به بخشی از استان های کشور است و این موج استعفاهای به راه افتاده در اکثر استان ها ایجاد شده است که در آینده نیز به آنها پرداخته خواهد شد.

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان