آخرین اخبار

8. تير 1394 - 23:46   |   کد مطلب: 18625
نماینده مردم اسدآباد در مجلس:
سهم همدان از صنعت کشور تنها نیم درصد است
نماینده مردم اسدآباد در مجلس سهم همدان از صنعت کشور را نیم درصد اعلام کرد و گفت: افزایش سهم صنعت همدان در کشور نیازمند حرکتی جهادی است.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، بهروز نعمتی شامگاه گذشته در مراسم پاسداشت حماسه حضور به مناسبت 24 خرداد، دومین سالروز انتخاب دولت تدبیر و امید اظهار داشت: یکی از آثار و برکات نظام جمهوری اسلامی دموکراسی و مردم‎سالاری دینی بوده که مردم‌سالاری دینی به طور قطع زاییده فکر امام(ره) است.

وی با اعلام اینکه همدان کمتر از نیم درصد از صنعت کشور را دارد، عنوان کرد: مشکلات بسیاری انباشته شده و نتوانستیم از این ظرفیت بهره‎مند شویم و امروز حرکت بزرگ و جهادی برا افزایش سهم همدان از صنعت کشور نیاز است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس بیان کرد: صنعت و معدن در استان همدان با وجود پتانسیل‌های بسیار مغفول مانده است، کانی‌هایی در همدان داریم که نمونه آن در سایر نقاط کشور وجود ندارد ولی سرمایه‎گذاری برای بهره‎برداری درست از آنها صورت نگرفته که یکی از دلایل عمده نبود سرمایه‌‏گذار برای آنها نبود امنیت سرمایه‏‌گذاری است.

نعمتی با بیان اینکه وجود امنیت روانی سرمایه‏‌گذاری می‏تواند در جذب سرمایه‌‏گذار بسیار موثر باشد، تاکید کرد: این سرمایه‎گذاری‎ها زمانی اتاق می‌افتد که بخش خصوصی احساس امنیت داشته باشد.

وی با تصریح بر اینکه استان همدان در زمینه سیلیس، آهک، آهن و دولومیت ظرفیت‎های بسیار بالایی دارد، عنوان کرد: بهترین معادن دولومیت در نهاوند است ولی تاکنون هیچ بهره‌برداری صورت نگرفته چون دولت توان سرمایه‌گذاری ندارد.

نعمتی با اعلام اینکه سالانه 45 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌‏شود، تاکید کرد: این در حالی است که کل اعتبارات عمرانی کشور 30 هزار میلیارد تومان بوده و از این رو می‏‌طلبد تا در پرداخت یارانه نقدی بازنگری جدی صورت گرفته و یارانه به افراد نیازمند واقعی پرداخت شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به اینکه برخی اقدامات خلاف تدبیر و امید است، عنوان کرد: یارانه نقدی را باید به افراد نیازمند واقعی پرداخت کنیم.

وی درباره طرح تحول نظام سلامت نیز گفت: باید قدم را فراتر گذاشت، در بخش درمان بسیار فعال هستیم ولی اصل پیشگیری از درمان بسیار مهم است، مراکز بهداشتی را حتی در سطح روستاها باید فعال کرد که نیاز نباشد در استان همدان 90 میلیارد تومان هزینه بهداشتی پرداخت کرد.

نعمتی عنوان کرد: مسکن مهر در همه شهرهای ما به کلنی تبدیل شده که در آینده تهدید بزرگی برای کشور خواهد بود و از امروز باید به فکر رفع مشکلات آن بود، بسیاری از مشکلاتی که در مسکن‌های مهر پیش آمده خواسته دولت قبل نبوده است.

وی با بیان اینکه این موضوع به یک بحران جدی تبدیل می‌شود، تصریح کرد:مسکن مهر باید ساماندهی شود، متاسفانه برخی مسکن مهر در همدان کوچک‌ترین مطالعه‎ای نداشته و مشکل‏‌ساز شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان