آخرین اخبار

16. تير 1394 - 10:07   |   کد مطلب: 18658
رئیس اداره هواشناسی تویسرکان از گرم شدن هوا در امشب و فرداشب خبر داد.

«علیرضا شمس اللهی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: دمای هوا در چند شب گذشته و شب های آینده نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود 10 درجه گرمتر شده است.

وی با بیان اینکه مینیمم و ماکزیمم دمای هوا در شب های گذشته و نیز امشب و فردا شب بین 29 و 38 درجه سانتیگراد است، اظهار کرد: به طور طبیعی انتظار می رود در شب دمای هوا در حدود 5 تا 10 درجه نسبت به روز با کاهش یابد و هوا خنک تر شود، اما در چند روز اخیر به دلیل وجود ابر این مقدار کاهش دما را نداشتیم.

رئیس اداره هواشناسی تویسرکان افزود: دمای هوا در این مدت نسبت به مدت سال گذشته در حدود 10 درجه افزایش یافته است، به طوری که در شب های تیرماه سال گذشته ماکزیمم دمای هوا گاهی 14 یا 15 درجه سانتیگراد بود.

شمس اللهی با اشاره به اینکه تا اواسط مرداد ماه سال جاری هوای تویسرکان گرم و دمای آن بین 25 تا 38 درجه سانتیگراد در روز خواهد بود،عنوان کرد: دمای هوا در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 3 تا 5 درجه ای داشته است.

وی تصریح کرد: با این وجود انتظار می رود که پنجشنبه هفته جاری هوا در شب خنکتر شده و با کاهش 10 درجه ای ان روبرو باشیم.

آتش سوزی های مراتع در تویسرکان هیچ گونه ارتباطی با دمای هوا ندارد

رئیس اداره هواشناسی تویسرکان همچنین در پاسخ به سوال رودآور  مبنی بر اینکه آتش سوزی های اخبر در تویسرکان ارتباطی با افزایش دمای هوا داشته است یا خیر؟، گفت: آتش سوزی های مراتع در تویسرکان هیچ گونه ارتباطی با دمای هوا ندارد، چرا که نه دمای هوا و نه اقلیم منطقه تویسرکان این چنین شرایط آتش سوزی را فراهم نمی مند.

شمس اللهی تصریح کرد: همانطور که در سایت ها و خبرگزاری ها آمده سهل انگاری و بی توجهی برخی نسبت به آتش روشن کردن و بی تفاوتی برای خاموش کردن آن، علت آتش سوزی های اخیر بوده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان