آخرین اخبار

16. تير 1394 - 10:38   |   کد مطلب: 18659
گفت و گوی رودآور با قاری ممتاز و بین المللی کشور مصر:
رستگاری و عزت در گرو توجه به قرآن در تمام ماه های سال است
قاری ممتاز و بین المللی کشور مصر گفت: خیر دنیا و آخرت، رستگاری، برتری، عزت و شرف و تمام خیر و نیکی هادر در قرآن است و باید در تمامی ماه های سال به تلاوت و عمل به آن توجه داشته باشیم.

«شیخ محمود علی الشمیس» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: از دختران و پسران جوان می خواهم به حفظ، فهم و قرائت قرآن اهتمام داشته باشند چرا که تلاوت قرآن بدون فهم و درک کار به جایی نمی برد.

وی با تأکید بر اینکه عمل به مفاهیم قرآن کریم انسان را به سعادت می رساند، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از جوانان فقط در ماه رمضان به تلاوت قرآن و حفظ مفاهیم آن می پردازند در حالی که قرآن کریم مختص ماه رمضان نیست.

این قاری ممتاز و بین المللی کشور مصر افزود: مهم است که در ماه های دیگر هم باید قرآن خواند و جوانان حداقلِ حداقل در ماه غیر رمضان روی یک جزء قرآن تلاوت کنند تا بتوانند با قرآن انس بیشتری داشته باشند.

شیخ الشمیس عنوان کرد: در قرآن خیر تمام است؛ خیر دنیا  و آخرت، رستگاری، برتری، عزت و شرف و تمام خیر و نیکی ها در آن است.

وی تصریح کرد: هرکس دنبال قرآن کریم رود به طور قطع رستگار می شود و کسی که به دنبال راه قرآن نباشد در کجی و گمراهی سیر می کند.

قاری ممتاز و بین المللی کشور مصر افزود: از پیامبر اسلام(ص) روایات بسیاری در توجه به قرآن است، که می فرمایند، ـ با این مضمون ـ "من در میان شما دو چیز، قرآن و سنت و در جایی دیگر می فرمایند قرآن و عترتم را به امانت می گذارم،" پس می طلب که ما برای رستگاری به قرآن متوسل شویم.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان