آخرین اخبار

21. تير 1394 - 1:40   |   کد مطلب: 18694
واکنش بسیج دانشجویی امام صادق(ع) به ادعای امکان بازگشایی سفارت آمریکا
گویا هاشمی دوران مبارزه با استکبار و استعمار پایان یافته است
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) به سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره احتمال بازگشایی سفارت آمریکا در ایران واکنش نشان داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه‌ای سرگشاده نسبت به مواضع اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داد.

در بخشی از این نامه درباره علت صدور این نامه آمده است: صحبت‌های اخیر جنابعالی پیرامون مناسبات آینده حاکم میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا ما را بر آن داشت که متناسب با رسالت جنبش دانشجویی به‌عنوان حافظ آرمان‌های انقلاب اسلامی در تسخیر جاسوس‌خانه آمریکا که امام راحل آن را انقلاب دوم نام نهادند؛ بار دیگر از جنابعالی گلایه کنیم و اعتراض خود را نسبت به سخنان منحرف شما از آرمان‌های واضح انقلاب اسلامی بیان نماییم.

این نامه می‌افزاید: ترسیم هدف انحرافی از مذاکرات هسته‌ای مبتنی بر ارتباط با شیطان بزرگ و حتی بازگشایی سفارت آمریکا، زمینه‌ساز سنت‌شکنی‌ای است که شما خواهان ایفای نقش در این شرایط بوده‌اید. بهتر است بیش از آنکه به‌دنبال بزک کردن چهره آمریکای جنایتکار و تعامل با آن باشید کمی به گذشته رجوع و تاریخ جنایت‌های آن شیطان بزرگ را مرور کنید.

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع)‌ در بخش دیگری از نامه خود با اشاره به جنایات آمریکا در طول سال‌های گذشته‌ علیه کشورمان تأکید کردند: اگر شما اصول اصلی حضرت روح الله(ره) را فراموش کرده‌اید ما هرگز فراموش نخواهیم کرد که ایشان فرمود: «با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر اینکه آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد».(صحیفه امام، ج‏19، ص94) و شاید هم معتقدید آمریکای جنایتکار، از ظلم و جنایت‌‌های خود دست برداشته است که این خیال هم با وجود جنایات روزافزون آمریکا در منطقه و جهان بسی متوهمانه و خوش‌باورانه است.

این نامه می‌افزاید: جناب آقای هاشمی رفسنجانی، اصول خط امام خمینی(ره) قابل تحریف نیست و نمی‌شود با تکیه بر برخی خاطرات و یا توهمات بدون سند به این انحراف دامن زد. یکی از بنیادی‌ترین اصول خط امام مبارزه علنی با مستکبران عالم و در رأس آنها آمریکا بود که این اصل، استراتژی کلان سیاست خارجی جمهوری اسلامی به حساب می‌آید و قابل تغییر نیست. بر همین اساس باید  به مذاکرات هسته‌ای با آمریکا نیز  به‌مثابه یک تاکتیک نگریست حال آنکه سیاست کلی و استراتژی کلان ما همان مبارزه با استکبار و دفاع از مستضعفین عالم است. مقام معظم رهبری نیز همچنان که اصطلاح نرمش قهرمانانه را به کار بردند، مذاکرات را محدود در موضوع هسته‌ای دانستند: «این مذاکراتی که دارد انجام می‌گیرد ــ که بخشی از آن هم مذاکره‌ با طرف‌های آمریکایی است ــ فقط در موضوع هسته‌ای است؛ فقط. ما در هیچ موضوع دیگری فعلاً با آمریکا مذاکره نداریم؛ هیچ؛ این را همه بدانند؛ نه در مسائل منطقه، نه در مسائل گوناگون داخلی، نه در مسائل بین‌المللی؛ امروز فقط موضوع مورد بحث و مورد مذاکره، مسائل هسته‌ای است». (1394.1.20)

در پایان این نامه آمده است: تجدید نظرطلبی شما نسبت به محکمات نهضت اسلامی نمایان‌گر آن است که به‌خلاف سخنانتان شما تغییر کرده‌اید، تغییری که برای ما نگران‌کننده است و گویا هاشمی دوران مبارزه با استکبار و استعمار پایان یافته است و ما شاهد هاشمی رفسنجانی جدیدی هستیم که آن هنگامی که جمهوریت نظام از سوی فتنه‌گران در حال خدشه بود سکوت کرد و حالا از امکان بازگشایی سفارت آمریکا ــ دشمن اصلی نظام به‌تعبیر امام خمینی و مقام معظم رهبری ــ در تهران سخن به میان می‌آورد. اگر شما خاطرات انقلابی‌تان را فراموش کرده‌اید، اما ما دانشجویان از نسلی هستیم که شاید خاطراتی از حضرت امام(ره) نداشته باشد، اما حرف حضرت روح‌الله را هیچ‌وقت فراموش نکرده و هرجا که لازم باشد اقدام انقلابی و دانشجویی خود را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان