آخرین اخبار

25. تير 1394 - 17:15   |   کد مطلب: 18720
رئیس اداره بهزیستی تویسرکان از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ 6 میلیارد و 850 میلیون ریال به 66 مددجوی تحت پوشش بهزیستی تویسرکان خبر داد.

«سعید موسیوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، تعداد افراد تحت پشش بهزیستی تویسرکان را 6هزار و 200 نفر اعلام و گفت: میزان مستمری مددجویان در سال جاری، پنج میلیارد و 550 میلیون و 550 هزار ریال است.

وی پرداخت کمک هزینه های موردی در سال 94 را بیش از پنج میلیارد ریال بیان و اظهار کرد: تاکنون و در مجموع به 35 مددجو یک میلیارد و 400 میلیون ریال یعنی برای هر خانواده مددجو 40 میلیون ریال کمک هزینه سکن پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان افزود: همچنین این نهاد به 6 مددجو در مجموع 6 میلیارد و 850 ملییون ریال وام خود اشتغالی پرداخت کرده است.

موسیوند همچنین با بیان اینکه به تمامی خانواده های تحت پوشش بهزیستی تویسرکان سبد کالا داده شده، عنوان کرد: در سال گذشته یک هزار و 668 نفر در طرح سنجش شنوایی نوزادان و بزرگالان قرار گرفتند.

وی گفت: در سال 93 در طرح سنجش بینایی کودکان سه تا 6 سال  منظور پیشگیری از تنبلی چشم، پنج هزار و 600 نفر شرکت کردند.

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان در ادامه گفت: در سال گذشته کارگاه آموزشی جهت مراقبین معلول در منزل، همایش عفاف وحجاب در سالن بهزیستی باحضور 200نفر از مددجویان وهمکاران، گفتمان دینی در خصوص اخلاق اداری ونحوه برخورد با معلولین، مسابقه ویلچررانی به مناسبت روز جهانی معلولین و مراسم روز جهانی کودک با حضور کودکان در محل حیقوق نبی (ع) توسط این سازمان برگزار شد.

موسیوند به فعالیت های حوزه توانبخشی نیز اشاره و تصریح کرد: توانبخشی در حقیقت مجموعه ای از خدمات و اقداماتی است که جهت بازتوانی و بهبود وضع جسمی،روانی،خانوادگی،اجتماعی، آموزشی، حرفه ای و اقتصادی فرد دارای کم توانی انجام می پذیرد تا شخص بتواند در بالا ترین حد ممکن فعالیت خود قرارگرفته و حتی الامکان مستقل زندگی کند.

وی شناسایی کلیه معلولین، ارتقاء سطح سلامت، پیشگیری از بروز و یا تشدید عوارض معلولیت، برابر سازی فرصت ها، تلفیق اجتماعی معلولان، توانمند سازی معلول و خانواده و قادر سازی آنها در برخورد با مشکلات و نیز آگاهسازی معلول، خانواده و جامعه نسبت به معلول و معلولیت، تطابق زندگی معلولان با جامعه را برخی از اهداف توانبخشی برشمرد.

رئیس اداره بهزیستی تویسرکان ارائه تسهیلات و خدمات شهری مناسب جهت استفاده معلولان و سالمندان و اهتمام به بازگشت فرد معلول به جامعه از طریق اشتغال و کسب استقلال مالی و تبدیل شدن وی به یک فرد مولد و موثر در جامعه را برخی دیگر از اهداف حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی تویسرکان عنوان کرد.

موسیوند به حمایت های تحصیلی سازمان بهزیستی از مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای توانمند سازی معلولین حمایت های تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان معلول از طریق پرداخت کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه شهریه دانشجویان انجام می شود. 
وی تصریح کرد: پرداخت این کمک هزینه ها بر اساس دستورالعمل های سازمان بهزیستی پرداخت می شود که با بررسی واحد مددکاری وطرح در کمیته توانبخشی نسبت به برقراری این کمک هزینه ها اقدام می شود. 
رئیس اداره بهزیستی تویسرکان ابراز کرد: درحال حاضر حدود  77نفر دانش آموز معلول تحت پوشش بهزیستی شهرستان تویسرکان هستند.
موسیوند گفت: همچنین تعداد 21نفر دانشجوی شاغل به تحصیل در مقاطع کاردانی،کارشناسی،کارشناسی ارشد ودکتری تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند که از کمک هزینه شهریه دانشگاه بهرمند شده و تا کنون مبلغ 127 میلیون و 370 هزار ریال شهریه به دانشجویان پرداخت شده است.

موسیوند یادآور شد: در رمضان امسال نیز یک هزار و 300 نفر اطعام شدند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان