آخرین اخبار

30. تير 1394 - 23:34   |   کد مطلب: 18757
یک متخصص تغذیه با اشاره به مصرف زیاد میوه و سبزی در ماه رمضان گفت: افراد به میزان 4سهم میوه پس از ماه رمضان مصرف کنند.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید مرتضوی صفوی، متخصص تغذیه، با اشاره به میزان مصرف میوه و سبزی پس از ماه رمضان اظهار کرد: افراد پس از ماه رمضان میوه و سبزی را به میزان زیادی مصرف کنند، میزان مصرف میوه در این ماه به مقدار 4 سهم است که یک عدد سیب ، پرتقال و یک لیوان هندوانه یا گرمه را در بر می‌گیرد. همچنین مصرف 3 تا 5 سهم سبزی به افراد توصیه می شود . این مقدار در حد یک لیوان سبزی خام و نصف لیوان سبزی پخته است.

 

وی افزود: سبزی ها، میوه ها حاوی آنتی اکسیدان و فیبر زیادی هستند.فیبر موجود در آن می تواند مشکلات گوارشی را برطرف و آنتی اکسیدان موجود در آن می تواند از بروز مشکلات قلبی – عروقی و سرطان‌ها جلوگیری کند.

 

این متخصص تغذیه ادامه داد: افراد پس از ماه رمضان کربوهیدرات فراوانی مصرف نکنند .مصرف 6تا 11 سهم کربوهیدرات به افراد توصیه می شود. افراد دارای اضافه وزن از 6 سهم، افراد لاغر تا 11 سهم و افراد معمولی تا 8 سهم کربوهیدرات مصرف کنند. این میزان می تواند نان سنگک به اندازه 10 در 10 سانتی متر و یک کفگیر برنج یا ماکارونی را دربر بگیرد.

 

صفوی تصریح کرد: مصرف 2 تا 3 سهم لبنیات می تواند علاوه بر تامین کلسیم مورد نیاز بدن، از بروز بیماری پوکی استخوان جلوگیری کند. این میزان لبنیات یک لیوان شیر یا ماست، دو لیوان دوغ یا 45 تا 60 گرم پنیر را در بر می‌گیرد.مصرف 2 تا 3 سهم پروتئین نیز به آنها توصیه می‌شود. این مقدار معادل 180 گرم یعنی یک ونیم سیخ کباب یا 2 عدد تخم مرغ است . البته به دلیل کلسترول بالای تخم مرغ ، مصرف بیش از یک عدد آن در روز به افراد توصیه نمی شود.

 

وی با اشاره به کاهش پرفشاری خون، وزن بالا و کنترل دیابت در اثر روزه داری اظهار داشت: افراد پس از ماه رمضان نباید به شیوه گذشته غذایی خود برگردند، این افراد با وجود آنکه توانستند ، پرخوری و مصرف فست فود خود را در این ماه کنترل کنند، باید بر همین کنترل کردن ها ادامه دهند و از پرخوری جلوگیری کنند.

 

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان