آخرین اخبار

7. مرداد 1394 - 22:21   |   کد مطلب: 18854
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:هم اکنون 10 درصد از جمعیت شهر همدان در حاشیه شهرها سکونت دارند و رسیدگی به وضعیت سلامت این افراد در اولویت کاری بخش بهداشت و درمان استان قرار دارد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، حبیب الله موسوی بهار روز چهارشنبه در آیین افتتاح پایگاه سلامت مرکز سلامت ولیعصر همدان افزود: در شهر همدان چهار منطقه حاشیه نشین وجود دارد که به دلیل تراکم جمعیت و کمبود امکانات بهداشتی نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی اظهار داشت: توجه به مناطقی که جمعیت قابل توجهی در آن ساکن هستند اما از نظر پوشش بهداشتی از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند از برنامه های ویژه طرح تحول نظام سلامت در بخش امور بهداشتی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در راستای اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت، معاونت بهداشتی استان همدان اقدام به جذب نیروهای لازم در قالب نیروهای تخصصی مربوطه با پوشش شرکت های تعاونی کرده است.

موسوی بهار بیان کرد:تا زمانی که وضعیت نظام بهداشتی از گذشته بهتر نشده و ارتقا پیدا نکند در حوزه سلامت به نتیجه قابل قبولی دست نمی یابیم.

وی تصریح کرد: افرادی منتقد هستند که در طرح تحول نظام سلامت به حوزه بهداشت توجهی نشده است اما باید گفت اثرات اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت در بلند مدت مشخص خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز در این آیین گفت: برای افتتاح مرکز جامعه سلامت در مرکز بهداشت ولیعصر، چهار نیروی مرتبط با شرکت بخش خصوصی و دولتی جذب شده که آموزش های لازم به آن ها ارایه شده است.

بابک یوسفی ادامه داد:این پایگاه در زمینی به مساحت دو هزار و 40 متر در سال 90 بازسازی شده است. 

پایگاه سلامت مرکز سلامت ولیعصر همدان روز چهارشنبه با حضور معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گشایش یافت. 

این مرکز قابلیت خدمات رسانی به 11 هزار و 806 نفر را دارد همچنین در این پایگاه به ازای هر چهار هزار مراجعه کننده، سه مراقب سلامت فعالیت دارند. 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان