آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 7:17   |   کد مطلب: 18880
رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه مشکلات تجارت همدان با روسیه برطرف می‏‌شود، گفت: امسال یک میلیارد دلار کالا از همدان صادر می‌‏شود.

به گزارش رودآور به نقل از  تسنیم، علی اصغر زبردست، با اشاره به اینکه همدان قابلیت صادرات کالا به کشورهای مختلف را دارد، اظهار داشت: سال گذشته 175 میلیون دلار کالا از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده که البته میزان صادرات کالای تولید همدان از سایر گمرکات کشور بیشتر بوده است.

وی با تاکید بر توسعه اصولی و پایدار صادرات کالا از استان همدان افزود: چشم‎اندازی خوبی برای صادرات کالا از استان همدان پیش‎بینی شده که در صورت ادامه روند صعودی صادرات در طول سال شاهد صادرات یک میلیارد دلاری کالا از همدان به سایر کشورها خواهیم بود.

زیردست با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کالاهای استان همدان از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود، افزود: باید تلاش کنیم تا کالاهای تولید همدان از گمرک استان به سایر کشورها صادر شود تا از طریق شاهد واقعی‎تر شدن آمار صادرات نیز باشیم.

وی با اعلام اینکه در ابتدای امسال صادرات کالا از همدان به سایر کشورها رشد خوبی داشته است، بیان کرد: تحرک خوبی بین تجار و بازرگانان استان همدان ایجاد شده که امیدواریم بخش دولتی بسترهای لازم را برای تقویت بخش خصوصی برای صادرات فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان درباره شناسایی بازارهای جدید صادراتی برای کالاهای استان همدان نیز گفت: اقداماتی در این زمینه شکل گرفته که امیدواریم با همراهی بخش دولتی و خصوصی بتوان برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه را عملیاتی کرد.

وی بازار کشورهای همسایه، آسیای میانه، روسیه و عراق را بهترین بازار صادراتی برای کالاهای استان همدان دانست و گفت: تولیدات و کالاهای صادراتی استان همدان بیشتر کشاورزی بوده و کمتر کالای صنعتی صادراتی دارد و تولیدات کشاورزی باید به مقاصد نزدیک ارسال شود چراکه احتمال فسادپذیری در آنها بالاست.

زبردست در پاسخ به این سوال که برای بهبود روابط تجاری ایران با روسیه چه اقداماتی صورت گرفته است، اظهار داشت: اتفاقی در ارتباط با روسیه افتاده ولی امیدواریم با جلسات بین اتاق استان همدان و اتاق مشترک ایران - روسیه مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان