آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 9:50   |   کد مطلب: 18885
معاون برنامه ریزی استاندار همدان گفت: بی توجهی به کیفیت کالاهای تولیدی منجر به کاهش صادرات و استقبال نکردن از کالاهای تولیدی در بازارهای صادراتی می شود.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، خسرو سامری  در آیین معارفه مدیرکل جدید استاندارد همدان بیان کرد: کالاهای باکیفیت هم بازار فروش و هم مشتری خود را دارند.

وی یکی از معیارهای کیفیت را داشتن علامت استاندارد دانست و گفت: استاندارد از مهمترین مولفه ها برای رونق تولید و اشتغال و تولید ثروت است.

وی اظهار کرد: با توجه به تلاش و تدبیر دولت در دیپلماسی خارجی و حذف تحریم ها، ایران در حال گام گذاشتن در بازارهای خارجی است بنابراین باید با تولید باکیفیت بازارهای جهانی را تسخیر کنیم.

معاون استاندار همدان بیان کرد: تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب به بحث ضرورت استاندارد سازی تمامی کالاها به عنوان بالاترین سند اقتصادی در بحث اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرد.

سامری اضافه کرد: با توجه به روند رو به رشد استاندارد سازی در همدان شاهد فراوانی صادرات کالاهای تولید این استان به بازارهای هدف هستیم.

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش ملایر نیز گفت: با برداشتن تحریم ها درب جدیدی به روی بخش خصوصی گشوده شده است و هم اینک باید چاره ای برای تحریم های داخلی اندیشید.

منوچهر رضایی افزود: بالا بودن نرخ سود بانکی از موانع اصلی تولید بوده و برای حل این مشکل باید سیاست پولی را اصلاح کرد.

وی اضافه کرد: برای افزایش صادرات غیر نفتی باید شاهد ثبات در نرخ ارز باشیم البته نرخ ارز باید به میزان تورم هر ساله افزایش یابد.

در این آیین از زحمات فرهاد تیموری تقدیر و سیدسعید میرنظامی مدنی به عنوان مدیر کل جدید استاندارد همدان معرفی شد.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان