آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 9:52   |   کد مطلب: 18886
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بروز بیماری تب مالت در سالهای اخیر در استانهای غربی و شرقی کشور افزایش یافته است.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، محمدمهدی گویا چهارشنبه در سومین همایش منطقه ای بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان در همدان افزود: علت افزایش بروز این بیماری فراهم نشدن ساختارهای لازم برای مقابله با این بیماری است.

وی با بیان اینکه تب مالت بیماری نیست که تنها با واکسن از بین برود ادامه داد: در دو سال گذشته وضعیت بیماری بروسلوز در غرب و شمال غرب کشور بدتر شده است.

وی بیان کرد: افزایش روند ابتلا به بیماری بروسلوز به خاطر کمبود واکسن، عدم کیفیت مناسب واکسن های تولیدی و عدم تزریق به موقع واکسن است.

وی با بیان اینکه واکسنهای تولیدی همواره کمتر از نیاز کشور بوده است عنوان کرد: با عدم حمایت از کشتارگاه های صنعتی سلامت انسانها نادیده گرفته می شود.

وی تقویت و حمایت بیشتر از کشتارگاههای صنعتی را مهمترین عوامل تاثیر گذار در کاهش ابتلا به بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان بیان کرد.

وی با بیان اینکه ضعف موجود در آموزشها نیز به این مشکلات دامن زده است تصریح کرد: عدم استفاده صحیح از لبنیات، عدم انجام واکسیناسیون به موقع دام در بین برخی دامپروران و حفظ دام به شیوه سنتی از جمله این ضعف ها در بین عشایر و روستاییان است.

وی با بیان اینکه نگهداری غیر اصولی از دامها در غرب کشور بیشتر از سایر مناطق است ادامه داد: فرهنگ استفاده از لبنیات پاستوریزه باید در بین مردم تقویت شود و از انجام تبلیغات برای لبنیات غیر پاستوریزه نیز باید خودداری کرد.

استان همدان نیز در سالهای اخیر یکی از استانهای پر شیوع در بیماری تب مالت در غرب کشور معرفی شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان