آخرین اخبار

9. مرداد 1394 - 11:09   |   کد مطلب: 18892
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان، گفت: اشتغال پذیر کردن افراد از طریق آموزش های مهارتی از ویژگی های مراکز فنی و حرفه ای است.

«رضا حکمتی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: مرکز فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان با 36 هزار مترمربع، دارای هشت کارگاه مجهز در دو شیفت صبح و عصر است.

وی اظهار کرد: کارگاه تأسیسات و لوله کشی، زیرمجموعه ای از استاندارها ازجمله جمله تعمیرکارپکیج و شوفاژ گازی و لوله کش آب و سرد و گرم آموزش داده می شود.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان با بیان اینکه مجموعه ای از رشته های کامپیوتر در کارگاه فناوری اطلاعات آموزش داده می شود، افزود: تعمیرکار اتومیبل های سواری و موتورسیکلت نیز در کارگاه مکانیک خودور آموزش می بینند و نیز در کارگاه برق خودور آموش برق خودرو درجه یک و درجه دو آموزش داده می شود.

حکمتی گفت: در کارگاه برق و ساختمان به دنبال آموزش در راستای برق کار ساختمان درجه دو، نصاب وسایل حفاظتی و ایمنی و تابلو برق هستیم.

وی همچنین به آموزش های منبت، معرق، کلاف ساز مبل چوبی، کابینت سازچوبی و درودگری در کارگاه صنایع چوب نیز اشاره و عنوان کرد: کارگاه های تراشکاری، برق خودرو، جوشکاری و کشاورزی از دیگر کارگاه های این مرکز برای علاقه مندان به حرفه آموزی است.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان افزود: لذا رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با توجه به اقتصاد مقاومتی رویکردی راهبردی و دربرگیرنده هشت راهبرد، 27 سیاست و بیش از 245 برنامه و اهداف سازمانی با رویکرد کلی بسترسازی برای استقرار نظام جامعه مهارت و فناوری شامل سه زیرنظام، نظام صلاحیت حرفه ای، نظام آموزش مهارت و فناوری و نظام شرایط احراز اشتغال می باشد.

حکمتی از شاغلین در بخش صنایع و متقاضیان بیمه بیکاری، کارآموزان، دانشجویان و دانش آموزان را به عنوان مخاطبان اصلی مرکز یاد کرد و گفت: با این دیدگاه تمامی افراد جامعه می توانند به بهره مند رایگان از آموزش های فنی و حرفه ای شغلی فرا بگیرند که زمینه درآمدزایی برای خود و خانواده خود را فراهم سازند.

وی گفت: این مرکز با تنظیم تفاهم نامه های همکاری و آموزشی در مراکز سیار شهری با بهزیست، اصناف، دانشگاه ها کمیته امداد، بنیاد شهید، پادگان های نظامی و زندان و با بهره مندی از مراکز سیار شهری به دنبال ایجاد فرصت های شغلی در این حوزه ها نیز است.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان تصریح کرد: همچنین این مرکز تفاهمنامه ای با تأمین اجتماعی امضاء کرده است و امیدواریم تا حدود زیادی افراد متقاضی در بخش بیمه بیکاری از خدمات تأمین اجتماعی در سال جاری و سال آینده بهره مند شوند.

حکمتی همچنین گفت: برگزاری دوره های آموزشی با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی و مبل و منبت روستاهای در مناطق میانده و رود آور و کمپ های ترک اعتیاد از جمله فعالیت های این مرکز در چهاره نخست سال 94 است.
وی با بیان اینکه ایجاد فرصت های شغلی از ویژگی های مراکز فنی و حرفه ای است، یادآور شد: از ابتدای سال 90 تاکنون 293 فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان افزود: از سال 88 تاکنون، سه هزار و 800 فقره کارت بیمه کارگری پس از برگزاری آزمون کتبی و عملی برای متقاضیان از سوی این مرکز صادر شده است.

وی تصریح کرد:  از این تعداد یک هزار و 100 از این تعداد زیر پوشش حمایتی تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان همچنین به حضور 220 نفر در مرحله شهرستانی شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: امیدواریم 10 نفر برتر مسابقات شهرستانی که نهم و دهم مردادماه سال جاری در رشته های کاشی کاری، تاسیسات الکتریکی، کابینت سازی، اتصالات چوبی، آجر چینی و تزیین فضای سبز در مرحله استانی شرکت می کنند، حضوری موفق داشته باشند.

 حکمتی عنوان کرد: مرحله استانی این دور از مسابقات امروز و فردا در مریانج همدان با حضور کارآموزان مراکز فنی و حرفه ای استان برگزار می شود.
وی یادآور شد: محمد رضا عبدالمالکی از مرکز آموزش فنی و حرفه ای تویسرکان در رشته کاشی کاری در سال گذشته توانست رتبه اول استانی و سوم کشوری پدر مسابقات ملی مهارت را از آن خود کسب کند.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان بهره مندی کارآموزان از آموزش های مبتنی بر شغل و شایستگی و به صورت کوتاه مدت از مزایای آموزش های فنی و حرفه است.

حکمتی عنوان کرد: این آموزش ها برای کلیه افراد در سن کار و سطح تحصیلی مختلف امکان پذیر است، مضاف بر اینکه استفاده از بیمه در برخی رشته ها نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه گواهینامه های آموزشی این مرکز دارای ارزش بین المللی است، افزود: این آموزش ها بر اساس مشاوره و هدایت شغلی ارائه می شود.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید مفتح تویسرکان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "امروزه کشور به موازات نیاز به علم به پنجه های کارآمد هم نیاز دارد"، گفت: خوشبختانه آموزش های ارائه شده در مراکز فنی و حرفه ای در ایجاد بازوهای توانمند شغلی در جامعه مؤثر هستند و در این راستا گام های مثبت بزرگی برداشته شده است.

حکمتی با بیان اینکه در دو سال اخیر در تویسرکان 12 پروژه در این مرکز انجام شده و با اشاره به سفر کورش پرند معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  در شهریور ماه سال گذشته به تویسرکان، گفت: هزینه این پروژه ها از محل اعتبارات ابلاغی استانی و ماده 180 و نیز سفر دکتر پرند که در حدود 120 میلیون تومان اختصاص داد، تأمین شده است.

وی گفت: بیش از دو میلیارد و 455 میلیون ریال کل اعتبارات عمرانی دو مرکز برداران و خواهران تویسرکان در سال 93 بوده است که در راستای تعمیر و تجهیز این مراکز هزینه شده است.

به گزارش رودآور يكي از مراكز آموزش فني و حرفه اي استان،مركز آموزش فني و حرفه اي برادران تویسرکان است كه از تاريخ1376 در  تعداد 40 حرفه آموزشي مشغول به فعاليت است.

مركز آموزش فني و حرفه اي برادران تویسرکان در زميني به مساحت36 هزار  متر مربع و با زيربناي چهار هزار مترمربع  آموزش هاي فني و حرفه اي را به علاقمندان ارائه مي دهد.

به لحاظ جغرافيايي اين مركز در جنوب کوه الوند و در 90 کیلومتری شهر همدان  واقع شده است.

اين مركز با تعداد  هشت كارگاه آموزشي با عناويی از جمله؛ رایانه، تاسیسات (لوله کشی)، اتومکانیک، برق خودرو، برق ساختمان صنایع چوب، تراشکاری ، جوشکاری در زيربناي دو هزار و 200 مترمربعبه طور متوسط سالانه170 هزار نفر- ساعت / 560نفر – دوره كارآموز را آموزش مي دهد.

 از جمله رشته هاي آموزشي در اين مركز مي توان به رایانه ، تاسیسات (لوله کشی)، اتومکانیک، برق خودرو، برق ساختمان صنایع چوب و تراشکاری اشاره کرد.

مركز آموزش فني و حرفه اي برادران تویسرکان علاوه بر امكانات آموزشي از امكانات رفاهي همچون نمازخانه، زمین ورزشی، سرویس ایاب و ذهاب و خوابگاه برخوردار است.

وجود نیرو های جوان، با تجربه و همجواری با دانشکده فنی و طبیعت بکر و سرسبز از ويژگي هاي خاص اين مركز است.

توسعه اين مركز در بخش هاي کشاورزی  و ایجاد دوره های بازازر محوری و تراش سنگ های قیمتی در برنامه پروژه هاي عمراني سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور است.

آموزش حرفه هاي تعمیر کار پکیج شوفاژ گازی، نصاب وسایل حفاظتی و ایمنی ساختمان ها و تاسیسات، تعمیر موتور سیکلت درجه دو، تعمیر کار سیستم تعلیق خودروخودرو های سبک(جلو بندساز) در برنامه آينده اين مركز آموزش فني و حرفه اي قرار گرفته است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان