آخرین اخبار

11. مرداد 1394 - 8:19   |   کد مطلب: 18937
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان تویسرکان گفت: مراکز فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های لازم، به دنبال ایجاد فرصت های شغلی به ویژه مشاغل خانگی به عنوان بازویی برای اقتصاد مقاومتی است.

«نسرین ترکمند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به اینکه مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران تویسرکان با عنوان بنت الهدی مشغول ارائه آموزش های لازم و ارائه خدمت به بانوان علاقه مند حرفه آموزی است، گفت: این مرکز در سال 1384 افتتاح شد.

وی اظهار کرد: مرکز بنت الهدی تویسرکان شامل هشت کارگاه است که در کارگاه کامپیوتر، تکنیسین پشتیبانی برناموه های کاربردی، فتوشاپ، MMB، corel draw آموزش داده می شود.

 مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای بنت الهدی تویسرکان با بیان اینکه کارگاه دیگر این مرکز، نقشه کشی ساختمان شامل ماکت سازی ساختمان، معماری و آموزش اتوکد است، افزود: خیاط لباس های کشی، روبان دوز، مانتو دوز و نیز خیاطی مستقیم بر روی پارچه نیز در کارگاه خیاطی ارائه می شود.

ترکمند تصریح کرد: در کارگاه آموزشی صنایع چوب مهارت هایی از جمله منبت کاری، مشبک کاری، معرق کاری، و نیز سوخت نگاری روی چوب ویژه مدد جویان کمیته امداد خمینی(ره) آموزش داده می شود.

وی یادآور شد: حرفه آموزان می توانند پس از ارائه آزمون و موفقیت در آن و دریافت گواهینامه از تسهیلات چهار درصدی کمیته امداد در راستای خود اشتغالی بهره مند شوند.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای بنت الهدی تویسرکان عنوان کرد: مراکز آموزشی سیار ما نیز در روستاهای اشترمل و سهام آباد به ترتیب در رشته های خیاطی و قالی بافی به مردم این روستاها ارائه خدمت می کنند.

ترکمند گفت: هم اکنون نیز با همکاری اداره برق تویسرکان دوره آموزشی بهینه سازی مصرف انرژی برق برای کارکنان مرکز فنی و حرفه ای در حال برگزاری است.

وی ابراز کرد: کارگاه های آموزشی مراقبت و زیبایی، سفره آرایی و تزئینات آیین ازدواج و حسابداری از دیگر کارگاه های این مرکز هستند که هر ساله علاقمندان حرفه آموزیی بسیاری را برای آموختن جلب می کنند.

مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای بنت الهدی تویسرکان افزود: در سه ماه نخست امسال در حدود 70 هزار نفر ساعت در حوزه های مختلف توسط مربیان این مرکز به کارآموزان، آموزش داده شد.

ترکمند عنوان کرد: در رشته های تزئین فضای سبز و خیاطی دو حره آموز و در رشته طراحی گرافیک یک طراح از تویسرکان در مسابقات مهارت در همدان در سال جاری حضور یافتند.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان