آخرین اخبار

12. مرداد 1394 - 8:28   |   کد مطلب: 18952
از ساخت بمب اتم تا آموزش جاسوسان هسته ای در Los Alamos برای ورود به ایران
برنامه 35 ساله یانکی ها برای دزدی اطلاعات هسته ای جهان+ تصاویر
فعالیت آمریکایی ها در زمینه دزدی اطلاعات در جهان و در اختیار گرفتن سیاست های کلی هسته ای کشور از سال 1980 در آزمایشگاهی در لوس آلاموس( Los Alamos) ایالات متحده به صورتی ویژه آغاز شد.

به گزارش رودآور به نقل از  مرصاد، پس از اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 در روزهای اخیر ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا در خصوص روند بازرسی های احتمالی در داخل ایران و فعالیت بازرسانی که در قالب رژیم بازرسی ها فعالیت خواهند کرد، از یک برنامه 35 ساله برای نفوذ به مراکز هسته ای جهان پرده برداری کرد.

مونیر که در یادداشتی که برای پایگاه خبری انگلیسی زبان forward نوشته بود، اعتراف کرده است که ایالات متحده آمریکا مستقیما بازرسان آژانس را زیر نظر دارد و آموزش آن ها را از 35 سال گذشته بر عهده گرفته است.

 

 

وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا نوشته است: از سال ۱۹۸۰، ما تمامی بازرسان آژانس را در آزمایشگاه ملی لوس‌آلاموس تربیت کرده‌ایم. ‏ما برای آنها دهها دوره آموزشی برگزار و اطمینان حاصل می‌کنیم که آنها از ‏پیشرفته‌ترین تجهیزات و ابزارهای الکترونیکی برخوردار هستند که اکثر آنها هم ساخت خود ‏ماست.

 

 

گفته های مونیز و نام بردن از آزمایشگاه لوس آلاموس( Los Alamos) در ایالات متحده موضوعی را به وضوح روشن می کند که برنامه ریزی دولت آمریکا برای تمامی برنامه های هسته ای دولت ایالات متحده ارتباط مستقیمی با نظام جاسوسی ها از کشورهای دیگر دارد.

 

بر اساس آنچه که مونیز اعتراف کرده است، تمامی بازرسان سازمان انرژی اتمی توسط ایالات متحده آموزش داده می شوند اما نکته حائز اهمیت در این مسئله محل آموزش های آنان است.

 

لوس آلاموس  کجاست؟

 

آزمایشگاه ملی لس آلاموس یک مرکز بزرگ متعلق به دولت فدرال آمریکاست که با بودجه‌ای برابر ۲ میلیارد دلار در سال دارد فعالیت می کند.

 

 

این آزمایشگاه در ایالت نیومکزیکو آمریکا و در شمال شهر سانتافه قرار دارد و برنامه هایی از در زمینه امنیت ملی ایالات متحده قرار دارند در آن برنامه ریزی و اجرا می شوند.

 

آنچه که نام این مکان را از دیگر نقاط متمایز می کند به ششم ژوئیه سال ۱۹۴۵ بر می گردد. در این تاریخ بود که نخستین بمب اتمی جهان به سرپرستی دکتر رابرت اوپنهایمر در این آزمایشگاه ساخته شد.

 

 

برنامه ساخت بمب اتم در این آزمایشگاه در یک پروژه به نام منهتن پیگیری شد.  این پروژه با محوریت آمریکا و همکاری انگلستان و کانادا اجرا و از سال ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۶ پروژه تحت نظر سرلشکر ارتش مهندسی آمریکا، لزلی گروز و جنبه‌های علمی آن زیر نظر رابرت اوپنهایمر اجرا شد.

 

 

تلفات بمب اتمی آمریکا

 

پس از ساخت بمب اتمی در ایالات متحده، این کشور در برنامه های نظامی پیش روی خود از این جنگ افزار به عنوان یک برگ برنده یاد می کرد به طوری که در چندین مورد نیز از آن در جنگ هایی که به راه انداخته بود استفاده کرد.

 

استفاده از جنگ افزار اتمی در جنگ ژاپن و بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی نمونه بارزی از تلفات گسترده استفاده از این سلاح کشتار جمعی بود.   حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند.

 

 

بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.

 

فرمانده هواپیمای «بی-۲۹» که در جنگ جهانی دوم نخستین بمب اتمی را بر شهر هیروشیمای ژاپن فروانداخت در سن ۹۲ سالگی درگذشت. «پل وارفیلد تیبت جونیر»، در خانه‌اش در شهر کلمبو در ایالت اوهایوی آمریکا درگذشت. سه تن از خدمه این هواپیمای جنگی، اظهار داشته‌اند که «کاربرد سلاح اتمی اقدامی لازم در تاریخ» بوده! و آنها از این کار «به دلیل پایان دادن به جنگ جهانی دوم پشیمان نیستند!!

 

اوباما: بازرسان می توانند از هر نقطه مشکوکی در ایران بازرسی کنند

 

رئیس جمهور آمریکا پس از اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای در خصوص آنکه بازرسان آژانس می توانند از هر نقطه ای در ایران بازرسی داشته باشند، گفت: در نتیجه این توافق بازرسان خواهند توانست به هر مکان مشکوک در داخل ایران دسترسی داشته باشند. آژانس بین المللی انرژی اتمی مسئول این بازرسی هاست. این آژانس به هر جا و هر زمان که لازم باشد دسترسی خواهد داشت.

 

وی همچنین گفته است:  آژانس همچنین به توافقی با ایران دست یافته است که دسترسی لازم را برای تکمیل تحقیقات خود درباره ابعاد احتمالی نظامی تحقیقات هسته ای ایران در گذشته پیدا خواهد کرد.

 

این اظهارات باراک اوباما در خصوص بازرسی بازرسان آژانس از هر نقطه ای در ایران در کنار اعتراف مونیز وزیر انرژی ایالات متحده در خصوص اینکه بازرسان آژانس از 35 سال گذشته در آمریکا آموزش دیده اند، مسئله ای را مطرح می کند که در نوع خود قابل توجه خواهد بود.

 

ورود بازرسانی که آموزش آن ها در مکانی بوده است که بمب اتمی در آنجا ساخته شد، نگرانی هایی را به وجود خواهد آورد که در شرایط فعلی نیاز به پیگیری ویژه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان