آخرین اخبار

12. مرداد 1394 - 13:45   |   کد مطلب: 18960
رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه جریان فتنه هر روز شکل جدید به خود می گیرد، تأکید کرد: فتنه 88 موضوع کوچک تاریخی نبود که به مرور زمان کمرنگ شود و برخورد مستمر و قاطع دستگاه قضایی همچنان با حامیان و سران فتنه ادامه دارد.

به گزارش رودآور، «محمدرضا مترقب» در مراسم تودیع و معارفه دادستان جدید شهرستان تویسرکان، به دیدار ریس قوه قضائیه کشور در هفتم تیرماه امسال با مسئولان دستگاه قضایی کشور اشاره کرد و گفت: نکته مهمی که ایشان بر آن تأکید داشتند برخورد مستمر این دستگاه با جریان و فتنه 88 است.

وی اظهار کرد: رئیس قوه قضائیه جریان فتنه را یک واقعه تاریخی کوچک که با گذشت و مرور زمان تمام شده است نمی دانند چرا که سران فتنه و حامینشان معاندینی هستند که قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتند و به شهدا و امام شهدا و به ویژه به مردم خیانت کردند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه جریان فتنه هر روز شکل جدید به خود می گیرد، افزود: این جریان روزی با عنوان و بهانه جشن هسته ای مراسمی به پا می کنند اما در حقیقت برنامه یشان در حمایت از سران فتنه بود که نمونه  آن را متأسفانه در استان همدان مشاهده کردیم.

مترقب تصریح کرد: وظیفه مسئولان قضائی به عنوان سربازان ولایت، دفاع از حریم ولایت و نظام است و به این علت در برخورد با فتنه و حامیان جریان فتنه وظیفه ای مستمر دارد و در راه انجام این وظیفه کند سرزسوزنی عقب نشینی نمی کند و هیچ گونه مسامحه در برخورد با سران و حامیان فتنه ندارد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره استقلال دستگاه قضایی کشور، گفت: استقلال دستگاه قضایی و حفظ آن، اقتدار دستگاه قضایی، قانون گرایی و قانون مداری، تربیت نیروی های جانشین امین و اهتمام برای رفتن به سمت کاهش زندانیان و جلوگیری از افزایش طلاق توافقی از جمله مواردی بود که رهبر انقلاب بر اهتمام قوه قضائیه بر آن ها تأکید داشتند.

هیچ کس حق دور زدن قانون را ندارد

رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار کرد: دستگاه قضایی کشور باید به سمتی رود که  اگر قاضی حکمی را صادر کرد قدرتمندانه از آن حمایت کند و با هیچ گونه تهدیدی، کوچکترین ضعفی از خود نشان ندهد و عقب نشسینی نکند.

مترقب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره قانون گرایی و قانون مداری مسئولان دستگاه قوه قضائیه، افزود: تأکید رهبر انقلاب بر اجرای صحیح قانون است و اینکه حتی اگر قانونی نقصی داشته باشد باید اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه در اینجا هم لازم است تا اگر قانونی نیاز به اصلاح دارد، تغییراتی در آن داده شود، تصریح کرد: با این وجود هیچ کس حق دور زدن قانون را ندارد حتی مسئولان قضایی کشور.

گله مندی رئیس کل دادگستری استان همدان از صدا و سیما به دلیل عدم پرداختن به پخش فیلم های آموزشی پیشگرانه از جرائم

رئیس کل دادگستری استان همدان با گلایه مندی از صدا و سیما درباره عملکرد آن نسبت عدم مناسب بخش فیلم های آموزشی در راستای پیشگیری از جرائم، گفت: با وجود برخورداری سازمان قضایی کشور از کارشناسان خبره درخصوص ارائه آموزش های لازم برای پیشگیری از ارتکاب به جرم و جلوگیری از افزایش ناهنجاری در جامعه، متأسفانه صدا و سیما برای ارائه این آموزش ها توسط کارشناسان در آن نهاد برای پخش عمومی از دادگستری ها هزینه مطالبه می کند.

مترقب تصریح کرد: بودجه های آموزشی خاصی برای این سازمان در نظر گرفته نشده است اما می مطلب که مسئولان صدا و سیما با دید دیگری برای اصلاح امور جامعه با دستگاه قضایی کشور تعامل داشته باشند، چرا که همه می دانند اقدامات پیشگیرانه بسیار مطلوبتر از برخورد با متخلفان است.

وی در ادامه افزود: اختلافات خانوادگی و افزایش پرونده طلاق توافقی نیز از دیگر دغدغه های مقام معظم رهبری است و به جاست که مسئولان دادگستری به نحوی جریان این گونه پرونده ها را سوق دهند تا اتفاقات منجر به طلاق در جامعه کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد: همکاری مددکاران بهزیستی و مشاوره های خانوادگی نیز کمک شایانی در دادگستری ها و شوراهای حل اختلاف برای حل این گونه پرونده ها دارد.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان