آخرین اخبار

12. مرداد 1394 - 14:12   |   کد مطلب: 18962
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: غار علیصدر به عنوان یک مقصد گردشگری در سال جاری به عضویت سازمان توریسم جهانی در می آید.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، حمید رضا یاری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان توریسم جهانی 470 عضو دارد و اعضای آنها از افرادی هستند که در حوزه گردشگری فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های میراث فرهنگی در سال جاری این است که بتواند غار علیصدر را به ثبت جهانی برساند.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید حدود دو هزار گردشگر خارجی از غار بازدید کردند و در سال جاری تاکنون این تعداد به پنج هزار رسیده است.

یاری گفت: برای حضور گردشگران خارجی در همدان و غار علیصدر با شرکت مارکوپولو توافقی انجام شده تا توریستهای خارجی را به سمت همدان جذب کنند.

وی اضافه کرد: با گشایش مسیرهای جدید در غار در دو سال گذشته آموزشهای لازم به پرسنل غار علیصدر به منظور جذب تورهای گردشگری انجام شده و اکنون ۲۰ نفر نیروی آموزش در مسیر جدید و 20 نیرو برای مسیر قدیم آماده خدمت هستند.

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: تعداد بازدید کنندگان در روزهای پیک از غار علیصدر ۱۳ هزار نفر گردشگر است و باید برای نیمه دوم سال که مسافر کمتری است تبلیغات بیشتری انجام داد.

یاری بازاریابی در دو سال اخیر را از اقدامات موثر برای جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: در دو ماه گذشته قراردادهای خوبی با سازمانها برای ایام غیر پیک بسته شده است.

* پرواز دبی توجیه اقتصادی ندارد

وی با بیان اینکه پرواز دبی توجیه اقتصادی ندارد گفت: باید تقاضا باشد تا بتوان در زمینه ای فعالیت کرد چرا که استقبال از پرواز دبی در همدان نیست.

یاری با بیان اینکه راه اندازی پرواز همدان به کیش با همکاری شرکت کیش ایر در سال گذشته انجام شد گفت: این پرواز در نیمه دوم سال سود داشت اما در نیمه اول با زیان مواجه شد.

وی با بیان اینکه این پروازها باید اقتصادی باشد گفت: این پروازها وقت و هزینه زیادی را از مسوولان می گیرد به گونه ای که این پرواز در طول هفته یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای این شرکت هزینه دارد.

وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده این شرکت در سال گذشته و امسال گفت: بازسازی و مرمت رستوران شیشه ای عباس آباد با پنج میلیارد ریال، بازسازی استخر مجاور آبشار با یک میلیارد ریال ، ساخت 10 دستگاه ویلا در عباس آباد و مجموعه ورزشی در مجتمع علیصدر برای پرسنل و ساکنان روستا از جمله این اقدامات است.

وی افزود: اخذ شش میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از سازمان میراث فرهنگی، کاشت یک هزار و ۲۰۰ اصله درخت و توسعه فضای سبز در مجتمع علیصدر و عباس آباد، بازسازی سوییت های علیصدر با هزینه دو میلیارد ریال، خرید چراغ های SMD و نصب آن در داخل غار و بازسازی نمازخانه از دیگر اقدامات انجام شده است.

سه طرح خدماتی توسط معاون عمرانی همدان روز یکشنبه در مجتمع علیصدر همدان بهره برداری شد.

غار علیصدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان و بزرگترین غار آبی جهان است.

این غار در فاصله 75 کیلومتری شمال غربی همدان و در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علیصدر شهرستان کبودراهنگ در استان همدان واقع شده است.

در تعطیلات عید سعید فطر روزانه 16 هزار گردشگر و مسافر از غار علیصدر همدان بازدید کردند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان