آخرین اخبار

12. مرداد 1394 - 19:45   |   کد مطلب: 18967
اختصاصی رودآور؛نماینده کمیته جستجو مفقودین غرب کشور
شهر فرسفج 20 مرداد میزبان دو شهید گمنام می شود
نماینده کمیته جستجو مفقودین غرب کشور از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در روز بیستم مرداد ماه جاری در شهر فرسفج خبر داد.

«جواد زمردیان» در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار رودآور، گفت: پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام سال های دفاع مقدس که در جریان جستجوی های اخیر کمیته جستجوی مفقودین به وطن بازگشته بودند همزمان با سراسر کشور، بیستم مرداد ماه جاری مقارن با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در پارک کوهستانی شهر فرسفج با استقبال گرم مردم تشییع و به خاک سپرده می شوند.

وی اظهار کرد: این اقدام فرهنگی و معنوی بر اساس درخواست مردم شهیدپرور و ولایی و ومسئولان شهر فرسفج و مسئولان آن شهر به تأیید امام جمعه تویسرکان رسیده بود که برنامه ریزی های مراسم استقبال پس از جسله هماهنگی فردا با حضور مسئولان تویسرکانی برای مردم شهید پرور شهرستان اطلاع رسانی می شود.

نماینده کمیته جستجو مفقودین غرب کشور در پاسخ به سوال خبرنگار رودآور مبنی بر اینکه سال 91 پنج تن از شهدای گمنام با استقبال گرم و صمیمانه مردم تویسرکان در تپه نورالشهدای این شهر تشییع و تدفین شدند، اما پس از آن چرا گلزار این شهدای مطهر ساماندهی نشد، عنوان کرد: در ابتدا باید بگوییم هر تشییع و تدفین شهدا سه مرحله؛  اقبال عمومی، فراهم ساختن آمادگی لازم برای تشییع و مراحل بعد از خاکسپاری و ساماندهی مزار شهدای گمنام را شامل می شود.

زمردیان با بیان اینکه در رابطه به اقبال نیاز به تقاضای عمومی است، عنوان کرد: این تقاضا نباید تقتضای کوفی باشد دعوت کنند و بعد از نیمه کار دعوت را نادیده بگیرند چرا که بادی تقاضا حسینی وار باشد و تا آخر پای لبیک خود بمانند.

وی افزود: در محله دوم که مرحله آمادسازی مکان، اذهان و تبیین فلسفه و چرایی دفن شهدا در مکانی به جز گلزار شهدا است، باید به درستی عمل کرد تا فلسفه خاکسپاری پیکر مطهر شهدا خارج از گلزار های شهدا و چرایی آن برای عموم تبیین شود.

نماینده کمیته جستجو مفقودین غرب کشور ابراز کرد: ازمواردی که اقبال عموم برای پذیرش شهدا در محله اول در مورد شهدای گمنام تپه نورالشهدا را به زیبایی کامل دیدم که مردم با چه شور و شعوری بی نظیر مردم همراه بودند، اما آنچه که بعد اتفاث افتاد مکان تدفین این شهدای بزرگوار به خوبی تبیین و فلسفه چرایی انتخاب مکان بیان نشد.

زمردیان تصریح کرد: گرچه برخی گفتند بهتر بود در مکانی دیگی می بود، اما باید در نظر گرفت که تصمیم تصمی درستی بود و چرا که تدفین پنج شهید گمنام در تپه نورالشهدا با الگو گیری از امامزادگان انجام گرفت، چرا که با استناد به آیات، احادیث و روایت و آموزهای دینی ما شهدا از جز اولیاء الهی هستند و همانطور که امامزادگان و عالمان بزرگی در مامان های این جنین تدفین شدند شهدا نیز می توانند در بلندای این مکان ها بلندی و بزرگی خود را بیش از پیش نمایان سازند تا قداست معنوی وخلوت عاشقانه آنان با خدا معنا پیدا کند.

وی عنوان کرد: در رابطه با مرحله دوم که تبییسن چرایی انتخاب مکان بود ما مسئولان به خوبی عمل نکردیم، گرچه مردم در شب های احیاء به خوبی نشان دادند که پای خون های ریخته شده شهدا هستند و هنوز معنویت را در کنار آنان جستجو می کنند.

نماینده کمیته جستجو مفقودین غرب کشور گفت: خوشبختانه با پیگیری های امام جمعه تویسرکان و پیشنهاد مناسبی که داده اند ان شاءالله به زودی تصمیم گرفته می شود که حسینیه رزمندگان اسلام در این مکان باشد که نشان ابتکار و تصمیم به جای امام جمعه تویسرکان است.

زمردیان عنوان کرد: بودجه های ما برای ساماندهی شاید کافی نباشد اما می توان با ورود عامه مردم به همان گونه ای که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل 36 کشور دنیا از جان و مال خود گذشتند، هرچه سریعتر شاهد سامانده گلزارهای شهدا گمنام باشیم.  

 وی افزود: خوشبختانه در دی ماه سال 93 هیئت وزیران در مصوبه ای به وزارت کشور را مکلف کرد که نسبت به تصویب بودجه در برنامه های سال برای ساماندهی یادمان های شهدای خارج از گلزارها شهدای اقدام کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان