آخرین اخبار

13. مرداد 1394 - 6:18   |   کد مطلب: 18968
رییس هیات نابینایان و کم بینایان همدان:
کم تحرکی سلامت روشندلان را تهدید می کند
رییس هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان گفت: کم تحرکی و مشکلات روحی - روانی سلامت روشندلان را تهدید می کند و خانواده ها باید با تشویق این افراد به ورزش شرایط جسمانی آنان را ترمیم و تقویت کنند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، سمیه سهیلی با بیان اینکه خانواده ها مهمترین ارکان تاثیرگذار در گرایش افراد نابینا و کم بینا به فعالیتهای ورزشی هستند ، اظهار کرد: اگر افراد عادی در زندگی روزمره با جنبش و تلاشهای بدنی، خود را شاداب و سرحال نگه می دارند اما اقشاری مانند نابینایان و کم بینایان در جامعه هستند که بدون تحرک و فعالیت در معرض مشکلات جسمانی و بیماریها قرار می گیرند و تنها با انجام آن به سلامت روح و جسم دست می یابند. 

وی اضافه کرد: کم تحرکی و نداشتن روحیه نشاط و شادابی در این افراد سبب اضافه وزن، افزایش فشارخون، چربی و سایر بیماریها و نیز مشکلات روحی روانی و افسردگی می شود و برای پرداختن به ورزش تشویق آنها ضروری است.
سهیلی یادآور شد: هم اکنون بسترهای ورزش قهرمانی و حرفه ای برای روشندلان فراهم شده و پیشرفتهای صورت گرفته در زیرساخت های ورزشی، رقابت این قشر در در عرصه های بین المللی را مهیا ساخته است.
رییس هیات نابینایان و کم بینایان استان همدان افزود: هم اکنون با کمک دستگاه ورزش استان همدان دارای سالن ورزشی هستیم و در رشته هایی نظیر گلبال، شنا، دو و میدانی، پاورلیفتینگ و جودو حایز مقام های متعدد قهرمانی هستیم.
وی بیان کرد: با وجود محدودیت در اعتبارات مالی توانسته ایم بهترین شرایط لازم را برای ورزشکاران نابینا و کم بینای همدانی فراهم سازیم و انتظار داریم بخش خصوص نیز از این قشر مظلوم ورزش جامعه حمایت کند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز حدود یکصد ورزشکار نابینا و کم بینای همدانی در دو بخش بانوان و آقایان رشته های شنا، گلبال، دو ومیدانی و نیز پاورلیفتینگ و جودو مردان فعالیت دارند.
سهیلی اضافه کرد: برای نخستین بار در تاریخ فوتبال کم بینایان استان همدان اقدام به تیمداری با مربیگری علی اصفهانی به صورت مینی فوتبال پنج نفره کرده ایم و از استعدادهای نابینا در این رشته انتظار داریم به تیم ملحق شوند.
وی با اشاره به راه اندازی تیم جودو بانوان نابینایان و کم بینایان همدان گفت: در این رشته ورزشی نیز نیاز به جذب ورزشکار داریم.
همدان یکی از قطبهای اصلی قهرمان پروری در رشته های دو ومیدانی و گلبال در سطوح بین المللی است.
نابینایان و کم بینایان استان همدان طی یکسال اخیر بیش از 20 مدال رنگارنگ کشوری، پاراآسیایی و جهانی کسب کرده اند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان