آخرین اخبار

18. مرداد 1394 - 9:00   |   کد مطلب: 19073
«خندوانه» شب قبل رنگ و بوی عطاری‌ها و گیاهان دارویی را به خود گرفته بود و شقایق دهقان نیز از همیشه بدهکاری خود گفت.

به گزارش رودآور، به نقل از  خبرنگاران جوان؛ دیشب قسمتی دیگر از «خندوانه» با شعر «ایران ایران» شروع و شادی آن نیز به خود ایران تقدیم شد؛ و بعد از پخش موسیقی کمدین شقایق دهقان حاضر شد.

 

وی از داشتن احساس بدهکاری در خیلی از اوقات زندگیش گفت، در حدی که بیان کرد که وقتی با آژانس جایی می‌رود و در خیابان ترافیک می‌شود، او خود را عامل آن می‌داند و خجالت‌زده از راننده بابت این شلوغی عذر خواهی می‌کند!

 

یا زمانی که کسی از بدبختی‌ها و مشکلات زندگی و مثلا همسرش می‌گوید، وی نیز اظهار می‌کند که پس وضع من و شوهر من را ندیدی که چه قدر وحشتناک‌اند!

 

 گویا این ویژگی به نویان پسر او نیز رسیده است چون به گفته دهقان در میهمانی یکبار او در راستای همدردی و همین حس درپاسخ به بچه‌ای که اظهار کرده بود پدرش گاهی سر او داد می‌زند گفته بود بابای من همیشه اینطور است و بعد در ادامه که آن پسربچه از کتک‌هایی که پدرش با کمربند می‌زند تعریف کرده بود، گفته: این که چیزی نیست؛ پدر من اصلأ یک هیولا است!

 

بعد از رفتن دهقان، جوان از علاقه‌اش به ماست گفت وسپس آیتمی در مورد ماست‌بندی پخش کردند و به سراغ مسابقه داخل استودیو رفتند.

 

وی اعلام کرد که مسابقه پیامکی پنجشنبه از کتاب مدیر مدرسه نوشته جلال آل احمد طرح شده و جایزه آن نیز متفاوت است، تا بلکه این اتفاق باعث شود لااقل این کتاب را بخوانیم و بعد با مقدمه‌ای در خصوص گل و گیاه به سراغ دعوت از مهمان برنامه رفت.

 

وی ابتدا از نقش گیاهان در زندگی ما و عطری که با عبور از در عطاری‌ها به مشام می‌رسد گفت و بعد از دکتر محمود خدادوست، معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور دعوت کرد.

 

خدادوست طی گفتگو از تشخیص طبع و چگونگی فهمیدن آن گفت، و ابتدا بیان کرد که همه طبع‌ها بر این 4 پایه یعنی طبع سرد، گرم، خشک و مرطوب استوارند؛ حال می‌توان گفت که هر کجا صحبت از حرکت، جنب‌و‌جوش و فعالیت بود یعنی حرارت و گرما؛ نقطه مقابل آن اگر کسی ساکت، آرام و کم تحرک بود سرد است.

 

وی همچنین در خصوص تشخیص خشکی و تری و چنین مسائلی صحبت کرد و بعد بحث به سمت میزان درآمد‌زایی کشورمان از صادرات و واردات گیاهان دارویی کشیده شد، این که چه قدر رقم آن از کشور‌های دیگر کم‌تر است.

 

این مسئول در ادامه از جوابگو نبودن طب سنتی برای همه بیماری‌ها و این که این طب به نوعی همراه طب‌های رایج است اشاره کرد و گفت: قطعا ما نمی‌توانیم توفیقات اعجاب برانگیز طب پزشکی رایج را ندیده بگیریم و  باید گفت که این طب (سنتی) به بخشی از مشکلات و بیمار‌ها کمک می‌کند نه همه آن‌ها.

 

در ادامه پس از صحبت وی با همسرش از پشت دوربین، و انجام بازی پرتاب حلقه با جوان، ضمن دعا و آرزوی سلامتی و شادی این برنامه نیز اتمام یافت. 

 

 

گزارش از: فاطمه شهدوست

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان