آخرین اخبار

31. مرداد 1394 - 15:03   |   کد مطلب: 19206
فرمانده نیروی انتظامی تویسرکان گفت: از ابتدای سال تاکنون 302 رأس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و 500 ملیلون ریال در تویسرکان کشف شد.

«قاسم قربانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در پنج ماه گذشته 302 رأس احشام قاچاق توسط مأموران ایست و بازرسی نیروی انتظامی تویسرکان در اجرای طرح مقابله با ورود کالاهای قاچاق و در هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای اصلی و فرعی حوزه استحفاظی کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این احشام قاچاق یک میلیارد و 500 میلیون ریال است، اظهار کرد: کالاهای قاچاق کشف شده فاقد هر گونه مجوز قانونی و بهداشتی بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان از افزایش 72 درصدی کشف انواع کالاهای قاچاق در سال جاری خبر داد و افزود: در این زمینه یک هزار و 853 البسه خارجی، 195 قلم لوازم خانگی، صوتی و تصویری، 900 متر پارچه، پنج هزار کیسه انواع کود شیمیایی و چهار هزار و 36 قلم انواع لوازم آرایشی کشف و ضبط شد.

قربانی تصریح کرد: در این رابطه 43 متهم دستگیر، 28 دستگاه خودرو توقیف و 32 پرونده قضایی تشمیل و به مراجع قانونی و قضائی معرفی و اعزام شدند که احکام آنان نیز صادر و اجرا شد.

وی عنوان کرد: در چند روز گذشته همچنین عوامل مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی تویسرکان در حین کنترل محور فرعی روستای لامیان به ملایر به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک می شوند و دستور به متوقف شدن کامیون می دهند.

فرمانده انتظامی تویسرکان گفت: پس از متوقف کردن کامیون و بررسی مدارک و بار کامیون، مشخص شد خودرو حامل 46 رأس گوسفند بدون مجوز دامپزشکی است که از عراق به مقصد استان قم به صورت قاچاق بارگیری شده بود.

قربانی افزود: در رابطه با این موضوع دو متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، همچنین احشام کشف شده هم به دامپزشکی تویسرکان تحویل داده شد.

وی از قاچاق به عنوان بیماری نامبارک و پدیده زشت اقتصادی که آن را اقتصاد زیرزمینی و تجارت سیاه نام می برند، یاد کرد و گفت: باید با این پدید شوم به صورت ریشه ای برخورد شود چرا که آثار و تبعات اقتصادی و اجتماعی بدی را به دنبال دارد.

فرمانده انتظامی تویسرکان با بیان اینکه قاچاق کالا تولید داخلی را به نابودی می کشاند، افزود: از جمله کالاهای قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی هستند که مصرف آن ها سلامت جسمی افراد را تهدید و گاهی صدمات و تبعات جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند.

قربانی در توصیه به بانوان درباره لوازم آرایشی قاچاق، گفت: بیشتر این کالاها در کارخانه های غیر استاندارد و به صورت غیربهداشتی و عمدتا با استفاده از مواد اولیه مشکوک و خطرناک تولید شده و به کشور وارد می شوند که تولیدکنندگان آن برای فروش خود از بسته بندی های شکیل و زیبا استفاده و حتی برای فروش محصولات خود برندهای معروف را نیز جعل می کنند.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان