آخرین اخبار

5. شهريور 1394 - 9:00   |   کد مطلب: 19264
رئیس شبکه «الانوار۲» عراق با اشاره به اینکه تظاهرات مردمی در عراق کاملاً اصیل است، نسبت به تلاش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و «ام‌آی۶» انگلیس برای انحراف مسیر این تظاهرات و بهره‌برداری از آن در جهت منافع خود هشدار داد.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، «ازهر الخفاجی» رئیس شبکه «الانوار2» عراق، در پاسخ به سؤالی درباره طرح آمریکا برای منطقه تأکید کرد: جهان اسلام و به‌خصوص کشورهای منطقه خاورمیانه و اگر بخواهیم مشخصاً دراین‌باره سخن بگوییم منظور کشورهای عضو محور مقاومت و کشورهای حامی محور مقاومت هم اکنون با یکی از بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین پروژه‌های استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا مواجه هستند، البته کنار آمریکا در این پروژه انگلیس و اسرائیل اشغالگر و برخی از کشورهای عرب منطقه حضور دارند و آمریکا را در این امر یاری می‌رسانند.

الخفاجی که در حاشیه هشتمین اجلاس رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مرکز همایش‌های صدا و سیما در تهران با خبرنگار بین الملل تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، گفت: این پروژه در وهله نخست کشورهای اسلامی را هدف قرار داده است، از این رو می‌بینیم کنار این تحولات نظامی که در منطقه روی می‌دهد و رویدادهای نظامی که در سوریه شاهدش هستیم و عراق و یمن هم به‌گونه‌ای با آن مواجه شده‌اند، می‌بینیم یک اقدام هماهنگ شده و منظمی در این راستا جریان دارد.

وی افزود: تمام این اقدامات نظامی که در منطقه روی می‌دهد در واقع به‌مثابه سرپوشی برای مخفی کردن این پروژه است، متأسفانه برخی از رسانه‌های خبری منطقه هم به‌عنوان پوششی برای مخفی کردن نیت اصلی عاملان این اقدامات نظامی در منطقه شرایطی را به وجود آوردند تا این پروژه بیشتر جنبه عملی به خود ببیند.

غرب به‌جای داعش از دولت اسلامی استفاده می‌کند

رئیس شبکه انوار2 عراق در ادامه گفت: غرب اکنون نیاز دارد به‌جای استفاده از عبارت داعش دولت اسلامی را جایگزین آن سازد،‌ از این رو می‌بینیم چگونه رسانه‌های غربی و بعضاً عربی در جهت خوش‌خدمتی به پروژه آمریکا و استکبار جهانی از کاریکاتورها و توهین به قرآن کریم آغاز کرده و سرانجام به این مرحله رسیده‌اند،‌ این رسانه‌ها اکنون تلاش می‌کنند در اذهان مردم چنین القا کنند که اگر اسلام بخواهد دولت اسلامی داشته باشد، دولت اسلامی آنها به‌مانند نظام تروریستی داعش است.

وی با اشاره به اسلام هراسی در رسانه‌های غربی گفت: اکنون این پروژه تجزیه طلبانه آمریکا که مطرح شده چنین زمینه و بستری داشته است، تا اگر برای تجزیه کشورهای اسلامی منطقه اقدامی هم صورت گیرد، همه غربی‌ها چنین در ذهن خود وانمود کنند، مسلمانان منطقه قدرت داشتن کشور و دولت اسلامی ندارند و دولت مسلمانان نظامی تروریستی است.

تجزیه کشورهای منطقه با هدف تأمین امنیت اسرائیل

رئیس شبکه الانوار عراق طرح غرب برای منطقه را تجزیه این کشورها دانست و افزود: اکنون غرب و در رأس آنها آمریکا تلاش دارند تا کشورهای منطقه را به مناطق و اقلیم‌هایی تجزیه و تکه تکه کنند، در چنین صورتی اشغال و تصرف ثروت‌های خدادادی منطقه امری ساده‌تر خواهد بود، در مقابل این تجزیه باعث خواهد شد تا امنیت و آسایش بیشتری برای رژیم صهیونیستی در منطقه فراهم شود.

اغلب حملات ائتلاف علیه داعش جنبه تبلیغاتی دارد

الخفاجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم جدیت ائتلاف ضدداعش برای مبارزه با این گروه تروریستی تأکید کرد: در واقع همان کشورهایی که در ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش شرکت کرده‌اند، خودشان اذعان کرده‌اند که این حملات هوایی و ضربات ضد داعش نمی‌تواند در نابودی این گروه تروریستی کارایی لازم را داشته باشد، مسئله دیگر حضور شاهدان عینی در این حملات است، آنها که از گروه‌های داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی عراق و ارتش این کشور هستند اعلام کردند، تمام این حملات در واقع مراکز واقعی و حساس داعش را هدف قرار نداده است، بلکه اعلام کرده‌اند که اغلب این حملات بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است. کشورهای عضو ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش قصد دارند با حملات خود نزد اذهان عمومی و در مجامع بین المللی این گونه القا کنند که می‌کوشند ضد داعش اقدام نمایند.

حمایت ایران از عراق در مبارزه با داعش

به‌گفته الخفاجی، این جمهوری اسلامی ایران است که انبارهای مهمات و سلاح خود را روی ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در این کشور گشود تا در مبارزه با داعش از آن سلاح استفاده کنند.

وی همچنین به حمایت‌های برخی از کشورها از داعش اشاره کرد و با طرح این سؤال "داعش سلاح و مهمات خود را از کجا تأمین می‌کند؟" تصریح کرد: این نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی و ارتش عراق بودند که به‌عنوان شاهد حضور داشته و اعلام کردند این جنگنده‌های ائتلاف موسوم به ائتلاف مبارزه با داعش بود که سلاح و مهمات مورد نیاز داعش را از آسمان برای آنها می‌فرستادند، از این رو همین مسئله به‌سادگی ثابت می‌کند، این آمریکا و کشورهای عضو به‌ظاهر ائتلاف بین المللی ضدداعش هستند که در حمایت تسلیحاتی از داعش نقش دارند و سهیم هستند.

ائتلاف مبارزه با داعش برای حمایت بیشتر از داعش تشکیل شده است

رئیس شبکه «الانوار2» عراق با تأکید بر "ائتلاف بین المللی موسوم به مبارزه با داعش هیچ نیت واقعی برای نابودی داعش ندارد" افزود: این ائتلاف در واقع برای حمایت و هماهنگی بیشتر داعش تشکیل شده است و هدف از تأسیس علنی آن استفاده از تبلیغات برای وانمود کردن مبارزه این کشورها با داعش است، زمانی که در آزادسازی بیجی شرکت کردیم حدود یک ماه قبل ما در این منطقه بقایا و آثار چترهای آمریکایی را که به‌وسیله آنها سلاح و مهمات نظامی برای داعش می‌فرستادند مشاهده کردیم و رسانه‌ها در این خصوص فیلم و عکس تهیه کردند.

آمریکا از بقایای رژیم بعث در عراق حمایت کرده است

الخفاجی گفت: در اینجا لازم است یک نکته را مورد تذکر قرار دهم و آن این است که آمریکا تنها از داعش حمایت و پشتیبانی نکرده است، بلکه آمریکا از بقایای نظام صدام حسین در ارتش عراق هم حمایت کرده است. هم اکنون نیروی اصلی حاضر در عراق داعش نیست، داعش در واقع نوک این پیکان است، نشریه واشنگتن پست که به دستگاه جاسوسی و امنیتی آمریکا نزدیک است در این باره نوشته است، داعش نوک پیکان هجمه در عراق است و در واقع 80 الی 85 درصد از نیروهای داعش را بقایا و بازماندگان ارتش سابق صدام تشکیل می‌دهند، حتی سه هفته قبل شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا در گزارش اختصاصی درباره داعش اعلام کرد: داعش در واقع بقایا و بازماندگان نیروی‌های گارد ریاست جمهوری صدام در عراق هستند.

چنبره غرب بر رسانه‌های جهان

این فعال رسانه‌ای عراق در بخش دیگری از سخنان خود با تمجید از فرمایشات امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در حضور میهمانان و شرکت کنندگان در اجلاس بین المللی مجمع جهانی اهل البیت علیهم السلام گفت: باید بگویم، ایشان در سخنانشان دستگاه رسانه‌ای و جریان‌ساز غرب در منطقه را به امپراطوری رسانه‌ای توصیف کردند،‌ واقعاً هم چنین است و یک امپراطوری رسانه‌ای وجود دارد.

الخفاجی در این باره افزود:  یک مرد یهودی استرالیایی به‌نام مردوخ وجود دارد، وی به‌تنهایی مالک بیش از 100 نهاد و مؤسسه رسانه‌ای در جهان است،‌ وی با شاهزاده ثروتمند سعودی شاهزاده ولید بن طلال شراکت دارد، هر دو با هم شبکه اسکای نیوز عربی را راه اندازی و تأسیس کردند، این شبکه نسخه عربی شده اسکای نیوز انگلیسی است،‌ همین امپراطوری و غول رسانه‌ای در جهان سعی دارد پروژه‌های صهیونیستی و آمریکایی را در منطقه اجرا کند، در وهله نخست این رسانه‌ها سعی دارند به اختلافات طایفه‌ای و مذهبی در این منطقه دامن بزنند،‌ آنها می‌خواهند موجی از درگیری‌ها و اعتراض‌های طایفه‌ای را در منطقه به وجود آورند.

تظاهرات مردمی عراق یک حرکت اصیل و واقعی است

رئیس شبکه الانوار2 در ادامه با اشاره به تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق در برخی  از مناطق این کشور گفت: این تظاهرات یک حرکت مردمی و اصیل و واقعی است، لذا این انفجار مردمی کنونی در عراق حقیقی و واقعی است، اما در عین حال خطراتی هم عراق را تهدید می‌کند؛ چرا که یک سؤال بسیار مهم و اساسی و در عین حال خطرناک هم وجود دارد و آن این است: چه‌کسی می‌خواهد تا دولت عراق برای خدمات رسانی به ملت در این کشور کاری از پیش نبرد؟ چه‌کسی در ناکامی وزارت برق عراق در طول دوازده سال اخیر دخیل بوده است؟ این وزارتخانه و وزارتخانه‌های مشابه به آن که خدمت رسانی می‌کنند با وجود هزینه کردن بیش از 20 میلیارد دلار هنوز نتوانسته به مردم عراق خدمتی ارائه دهند، واقعاً چه‌کسی عامل این مسائل است؟

احتمال بهره‌برداری سیا و ام‌آی6 از تظاهرات مردمی عراق

الخفاجی در ادامه با اشاره به عوامل واقعی شکست خدمات رسانی به ملت عراق، اشغالگران را عامل این ناکامی دانست و گفت: عوامل همان کسانی هستند که عراق را اشغال کردند و این کشور را رها کردند، چگونه رها کردند، بعد از مشاهده مقاومت ملت عراق در برابر حضور اشغالگران ناگزیر به ترک عراق شدند، نظامیان آمریکایی بعد از فرار از عراق بعد از خود یک سری از سربازان ناشناس را به جای نهادند و رفتند، آنها برای این مرحله در حال برنامه ریزی هستند، آنها باعث شدند تا ارائه خدمات از سوی دولت عراق به صفر برسد، اکنون همه این امور باعث شدند تا ملت عراق تظاهرات کند، این تظاهرات ملت عراق حقیقی است، اما اکنون از این بیم داریم که سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا و سرویس ام‌ای6 انگلیس بخواهد از این تظاهرات به‌نفع خود بهره برداری کند و مسیر را به‌سمت منافع خود تغییر دهند.

ازهر الخفاجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بسته پیشنهادی حیدر العبادی و اصلاحات صورت گرفته از سوی وی تأکید کرد: آنچه حیدر العبادی انجام داده در پاسخی مثبت به خواست مرجعیت عالی‌قدر عراق صورت می‌گیرد.

وی در عین حال گفت: «تا این لحظه هیچ یک از این اصلاحات عملاً محقق نشده است، ملت عراق به واقعیت‌های ملموس نیاز دارد تا این اصلاحات را باور کند، وزیر برق عراق که اساس مشکل حضور مردم عراق در خیابان‌های این کشور است هنوز خودش وزیر برق عراق است، وی در واقع به‌مثابه فتیله این ناآرامی‌های کنونی عراق است».

تنها نیروهای داوطلب مردمی به‌صورت جدی با داعش می‌جنگند

الخفاجی با اشاره به اراده نیروهای مردمی برای مبارزه با داعش گفت: در واقع آن گروهی که به‌صورت جدی و حقیقی در عراق با داعش می‌جنگند تنها گروه‌های داوطلب مردمی هستند، گروه‌های داوطلب مردمی در لبیک به ندای مرجعیت به این میادین جنگ و مبارزه با تروریسم آمده‌اند، این نیروها کنار نظامیان ارتش عراق هم اکنون در حال مبارزه و جنگ با داعش و تروریست‌ها در عراق هستند، از این رو من هرگز گمان نمی‌کنم نیروهای داوطلب مردمی در قدرت و در عراق به‌دنبال تحقق چشم‌داشت‌های خود هستند، چرا که کسی که از جان خود بگذرد و به‌دنبال مبارزه با تروریسم است و به‌دنبال شهادت می‌گردد هرگز به‌دنبال دنیا و پست و مقام نیست.

وی در عین حال بهره برداری سیاسی برخی طرفها از دستاوردهای نیروهای مردمی را متذکر شد و گفت: البته ممکن است برخی از افراد باشند که سعی دارند خود را بین نیروهای داوطلب مردمی جا بزنند تا از اقدامات و دست‌آوردهای آنها بهره برداری کنند، این افراد ممکن است به‌دنبال تحقق دست‌آوردهای سیاسی باشند، اما باید به این قبیل افراد گفت ملت عراق بسیار هوشیار هستند، آنها خوب می‌دانند چه‌کسی در حال نبرد با داعش است و چه‌کسانی به‌دنبال تجارت از موضوع مبارزه با داعش هستند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان