آخرین اخبار

8. شهريور 1394 - 0:00   |   کد مطلب: 19292
در حالی که در چند روز اخیر حملات ارتش و کمیته‌های مردم یمن به داخل خاک عربستان تلفات سنگینی برای عربستان داشته است، منابع میدانی اخبار منتشر شده در مورد آمادگی طرفداران منصور هادی برای حمله به صنعا را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر این شکست‌ها می‌دانند.

به گزارش رودآور به نقل از  خبرگزاری تسنیم، حملات عربستان سعودی بعد از گذشت 5 ماه هنوز به مناطق مختلف یمن ادامه دارد و این حملات بر خلاف آنچه که مقامات سعودی اعلام کردهاند تنها نظامیان را هدف قرار نداده است.

انتقال جنگ به عمق خاک عربستان و تلفات سنگین ارتش سعودی

رزمندگان ارتش یمن و نیروهای مردمی این کشور طی هفته گذشته در پاسخ به حملات هوایی عربستان به نقاط مختلف این کشور و کشتار غیر نظامیان در راستای اجرای گزینه‌های راهبردی شدت حملات خود را در عمق خاک عربستان و به صورت مشخص در استان های نجران و جازان در جنوب عربستان گسترش داده‌اند.

تانک عربستان که در منطقه «خوبه» واقع در استان جازان در جنوب این کشور به کنترل نیروهای انصارالله درامده است

شبکه خبری روسیا الیوم، نیز تاکید کرد رزمندگان انصارالله با ورود به نجران کنترل چندین پایگاه عربستان را به دست گرفتند و تعدادی از نظامیان سعودی نیز در این درگیری‌ها کشته شدند.

انهدام تانک عربستانی با موشک ضد زره رزمندگان یمنی

در این میان تلاش ارتش عربستان با پشتیبانی بالگردهای آپاچی این کشور برای بازپس گرفتن مواضع نظامی ارتش در جازان و نجران با مقاومت شدید نیروهای یمنی همراه بوده است که در این درگیری‌ها تعداد زیادی از خودروی های نظامی عربستان منهدم و تعدادی نیز به غنمیت گرفته شده است.

تمرکز حملات هوایی عربستان بر إب، تعز صنعا و صعده 

در صحنه میدانی نیز صبح امروز شنبه جنگنده‌های ارتش عربستان در 6 نوبت به صنعا پایتخت یمن حمله کردند که به گفته ساکنان محلی در سه نوبت پادگان جبل النهدین بمباران شد و در دو نوبت هم ساختمان دار الرئاسه و یک نوبت هم منطقه بیت‌زبطان را بمباران کردند که هنوز مقادیر خسارت های جانی و مالی این حملات مشخص نشده است.

در حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به استان‌های إب، صعده و حجه در مناطق مختلف یمن 24 غیرنظامی یمنی شهید و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

کارشکنی عربستان در صحنه راه حل‌های سیاسی

یک منبع بلندپایه یمنی، روز جمعه در گفت‌وگو با تلویزیون «المیادین» اعلام کرد: پس از مخالفت ریاض با طرح «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده سازمان ملل به یمن، تلاش‌ها و تحرکات جدید دیپلماتیک برای حل بحران در این کشور آغاز شده است.

این منبع تصریح کرد: اتحادیه اروپا هدایت این تحرکات را به‌عهده دارد. «بتینا موشایت» نماینده اتحادیه اروپا با هیئت‌های یمنی که در حال حاضر در «مسقط» پایتخت عمان حضور دارند، از جمله هیئت جنبش انصارالله دیدار کرده است.

شبکه المیادین، گزارش داد که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در تماس با سلطان قابوس پادشاه عمان در مورد بحران یمن گفت‌و‌گو کرد. دو طرف بر راه حل سیاسی مبتنی بر گفت وگو تاکید کردند.

این در حالی است که ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که در ریاض پایتخت عربستان مستقر است تاکید کرد که ماموریت آنچه که آن را نیروهای ائتلاف نام برد آزادسازی یمن است و این همان ماموریتی است که ولید الشیخ آن را دنبال می‌کند.

تبلیغات گسترده در مورد حمله به صنعا تلاش برای سرپوش بر شکست‌ها

یک منبع میدانی انصارالله به خبرگزاری تسنیم، گفت که صنعا پایتخت یمن امن است و تمام اخباری که درباره آغاز حمله به صنعا منتشر می‌شود تنها در جهت ایجاد رعب و وحشت صورت می گیرد و عربستان تلاش دارد تا پیشروی نیروهای مردمی یمن در داخل خاک این کشور را تحت شعاء قرار دهد.

منابع نزدیک به نیروهای موسوم به ائتلاف اعلام کردند که این نیروهای در حال آماده شدن برای پیاده کردن نیرو در استان تعز در جنوب یمن است و قرار است نیروهای موسوم به ائتلاف در بندر المخا نیرو پیاده کند. شهر بندری المخار طی دو روز گذشته شاهد حملات سنگین جنگنده ها عربستان بوده است.

همچنین نیروهای وابسته به عربستان تجهیزات زیادی را از طریق گذرگاه های الودیعه، العبر و شروره در جنوب عربستان طی دو هفته اخیر تجهیزات زیادی را به استان های مارب و جوف وارد کردهاند. رسانه های نزدیک به این عربستان اعلام کردهاند که این تجهیزات برای حمله به صنعا به این منطقه اعزام شدهاند.

روزنامه الشرق الاوسط، عربستان نوشت که آخرین گروه از این تجهیزات شامل 400 خودروی زرهی و نظامی بوده است. پیش از آن نیز طی دو هفته گذشته دو دسته از نیروهای وابسته به عربستان به این استان ها وارد شده بودند.

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان