آخرین اخبار

9. شهريور 1394 - 8:29   |   کد مطلب: 19324
رئیس اتحادیه سراجان تهران:
واردات کیف‌های مضر مدرسه از گمرک
رئیس اتحادیه سراجان تهران با بیان اینکه کیف‌های مواد کهنه چینی با قیمت کمی در بازار در حال عرضه است گفت: این محصولات علاوه بر قاچاق از مبادی گمرکی نیز به کشور می‌آید.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، محسن خردمند در گفت‌وگو یی با اعلام این خبر افزود: برخی از کیف‌های وارداتی چینی که با زرق و برق فراوانی به بازار عرضه می شود از مواد بازیافتی و کهنه است.

وی خاطرنشان کرد: این محصولات به دلیل کیفیت پایینی که دارند برای تماس با پوست کودکان و بزرگسالان مناسب نیست به همین منظور به مردم توصیه می‌کنم که صرفا به خاطر ارزانی این محصولات را خریداری نکنند.

رئیس اتحادیه سراجان تهران ادامه داد: برای جلوگیری از این امر، از استاندارد خواسته شده است که از کارشناسان ما در تدوین استاندارد‌های موجود نظر خواهی کند تا جلوی موارد این چنینی گرفته شود. این محصولات علاوه بر قاچاق از مبادی گمرکی نیز به کشور می‌آیند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با وجود اینکه برای تولید کیف و کفش استاندارد داریم  اما مورد نظر ما نیست، زیرا تنها برای مواد اولیه استاندارد وجود دارد اما خود کیف هیچ استانداردی ندارد.

خردمند تاکید کرد: این کیف‌ها برای مصارف مختلف از جمله کودکان و خانم‌ها تولید شده است که تنها از لحاظ  قیمتی می‌توانند با تولیدات ما رقابت کنند.

این مقام مسئول در بخش کیف و کفش درباره راه تشخیص کیف‌های مواد کهنه بیان داشت: گذاشتن کیف‌های مواد کهنه در نایلون دربسته و قرار دادن آن در محیط گرم باعث می‌شود که بوی نا مناسبی از آن مساعد شود.

خردمند هزینه تولید کیف و کفش در ایران را بالا دانست و  اظهار داشت: کشور چین با هر رقمی که از آنها تقاضا شود کیف تولید می‌کند و در نهایت از کیفیت محصول می‌کاهد.

انتهای پیام

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان