آخرین اخبار

9. شهريور 1394 - 8:45   |   کد مطلب: 19329
جمهوری اسلامی ایران تاکنون به هیچ کشوری حمله نظامی نداشته و فقط در راستای دفاع از مرزهای خود توان بازدارندگی خود را در چارچوب اصول و قوانین بین‌المللی گسترش می‌دهد.

به گزارش رودآور به نقل از  خبرنگاران جوان؛ سناتورهای جمهوریخواه آمریکایی از جمع‌بندی مذاکرات خشمگین و عصبانی هستند و تلاش می‌کنند تا با بیان دیدگاه‌های منفی از تصویب آن در کنگره جلوگیری کنند.

 

*** اظهارات سناتور "جان مک‌کین"

 

اخیرا سناتور "جان مک‌کین" در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا اظهار داشت: توافق هسته‌ای منجر به سمابقه تسلیحاتی در منطقه (غرب آسیا) خواهد شد.

 

وی ادامه داد: این توافق فعالیت‌های شرارت‌آمیز ایران را در منطقه تقویت خواهد کرد و پس از مدتی فرصت می‌دهد تا ایران موشک بالستیک تولید کند و پیامدهای خطرناکی برای نیروهای آمریکایی خواهد داشت.

 

سوالی که مطرح است اینکه در بین کشورهای منطقه غرب آسیا جمهوری اسلامی ایران کمترین بودجه نظامی و دفاعی را دارد که نشان از اولا صلح‌طلب بودن و ثانیا دفاعی بودن دکترین نظامی ایران دارد.

 

 

*** دکترین نظامی ایران دفاعی است

 

جمهوری اسلامی ایران تاکنون به هیچ کشوری حمله نظامی نداشته و فقط در راستای دفاع از مرزهای خود توان بازدارندگی خود را در چارچوب اصول و قوانین بین‌المللی گسترش می‌دهد، در حالی که برخی کشورهای منطقه غرب آسیا به گسترش تجهیزات نظامی آفندی خود مبادرت می‌ورزند که در بین این کشورها عربستان و امارات عربی متحده طلایه‌دار هستند.

 

*** دکترین نظامی عربستان و امارات آفندی است

 

عربستان و امارات عربی متحده با توجه به جنگی که در یمن از فروردین ماه امسال کلید زده‌اند به دنبال این هستند که تجهیزات نظامی انبوهی را براساس تاکتیک‌های تهاجمی خود تهیه کنند و از این طریق هم‌پیمانان غربی را قابل اعتماد می‌دانند.

 

براساس آمار گلوبال فایر پاور (Global Fire Power) از نظر بودجه نظامی در منطقه غرب آسیا عربستان با 52 میلیارد و 725 میلیون دلار، اسرائیل با 17 میلیارد دلار، امارات عربی متحده با 14 میلیارد و 375 میلیون دلار و پاکستان با 7 میلیارد دلار در رتبه‌های اول تا چهارم منطقه غرب آسیا قرار دارند.

 

بودجه نظامی ایران چقدر است؟+ عکس

 

اگر هر دلار را پایه 3 هزار تومان در نظر بگیریم بودجه نظامی عربستان سعودی، اسرائیل، امارات عربی متحده و پاکستان به شرح ذیل است:

 

1-عربستان سعودی  157 هزار میلیارد تومان

2- اسرائیل 51 هزار میلیارد تومان

3- امارات عربی متحده 43 هزار و 125 میلیارد تومان

4- پاکستان 21 هزار میلیارد تومان

 

بودجه نظامی ایران چقدر است؟+ عکس

*** خرید موشک پاتریوت توسط عربستان

البته عربستان سعودی در طول سال هم قراردادهای مختلفی را برای خرید تجهیزات نظامی با ایالات متحده آمریکا منعقد می‌کند که آخرین آنها قرارداد خرید 600 موشک پاتریوت به ارزش 5 میلیارد و 400 میلیون دلار که بیش از 16 هزار میلیارد تومان می‌گردد.

 

بودجه نظامی ایران چقدر است؟+ عکس

بودجه نظامی ایران چقدر است؟+ عکس

*** امیر پوردستان: دکترین نظامی ما دفاع است

امیر سرتیپ احمدرضاپوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره دکترین نظامی ایران عنوان داشت: دکترین نظامی ایران دفاعی بوده و مبتنی بر تعدی و تجاوز نیست و ما به هیچ کشوری تجاوز نمی‌کنیم و حاکمیت کشورها برای ما محترم است.

 

 

*** بودجه نظامی ایران چقدر است؟

 

بودجه دفاعی ایران براساس آمار گلوبال 6 میلیارد دلار بوده که اگر این رقم را به پول واحد کشورمان 3 هزار تومانی محاسبه کنیم، 18 هزار میلیارد تومان خواهد بود که در مقایسه با عربستان فاصله قابل توجهی وجود دارد. تفاوت جمهوری اسلامی ایران با عربستان در این است که ایران اکثر احتیاجات نظامی خود را می‌سازد و کمتر تجهیزاتی را می‌خرد، در صورتی که عربستان کاملا بر خرید محصولات نظامی تاکید دارد.

 

بودجه نظامی ایران چقدر است؟+ عکس
 

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان