آخرین اخبار

16. شهريور 1394 - 11:10   |   کد مطلب: 19435
رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان از تکان خوردن اساسی پروژه های راهی در تویسرکان خبر داد و گفت: فعال بودن همزمان عملیات اجرایی سه پروژه ملی در تویسرکان یکی از نادرترین رخدادهای راهی در شهرستان است، که این پروژه ها برای تکمیل و بهره برداری به بیش از 520 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار رودآور، با توجه به خبری با عنوان طرح سوال از شما پاسخ از مسئولان/مهمان این ماه رودآور؛ رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان در ابتدا قرار بر آن بود تا هر هفته رودآور میزبان یک مسئول شود و اما با توجه به اینکه بسیاری از سوالات مردمی تا روزهای بعد از تاریخ تعیین شده هم ادامه داشت، تصمیم بر آن شد تا هر ماه یک مسئول برای پاسخگویی به سوالات مردمی در دفتر رودآور حضور یاد و فرصتی برای همه خوانندگان خوب رودآور باشد که سوالات خود را مطرح کنند.شما می توانید سوالات مطرح شده را در انتهای خبر مشاهده کنید.

در این راستا «ابراهیم نانکلی» رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، از تکان خوردن اساسی پروژه های راه و شهرسازی در تویسرکان در دو سال اخیر خبر داد و گفت: اگر روند فعال بودن پروژه های راهی شهرستان همین گونه ادامه یابد در دو سال آینده تحوالات بسیار قابل ملاحظه ای در سطح شهرستان خواهیم داشت.

وی به فعال بودن همزمان سه پروژه ملی در تویسرکان اشاره و اظهار کرد:  پروژه های چهار خطه ـ تویسرکان ـ کنگاور و چهار خطه تویسرکان ـ جوکار و نیز احداث بیمارستان قائم از جمله این پروژه ها هستند.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان افزود: پروژه چهار خطه تویسرکان ـ کنگاور از سال 89 آغاز شد و پیش بینی می شود در سال 96 به اتمام برسد.

نانکلی با بیان اینکه اعتبار این پروژه در سال های گذشته 22 میلیارد و 626 میلون ریال بوده است، عنوان کرد: جمع کل اعتبارات جذب شده تاکنون 25 میلیارد و 226 میلیون ریال بوده است.

وی پشرفت کلی پروژه چهار خطه تویسرکان ـ کنگاور را 19 درصد اعلام و تصریح کرد: برای اتمام این پروژه اعتباری بالاغ بر 140 میلیارد ریال نیاز است.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان با بیان اینکه  نوع فعالیت در این محور احداث و بهسازی راه های شریانی اصلی و فرعی است، یادآور شد: قطعه اول و دوم احداث 33 کیلومتر مسیر به صورت چهارخطه از شهرستان تویسرکان به سمت سه راهی کنگاور در محدود حوزه استحفاظی استان همدان که اجرای 10 کیلومتر آن ر سال 91 از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به اداره راه و شرسازی استان همدان تفویض شد.

نانکلی عنوان کرد: عملیات خاکبرداری و خاکریزی و احداث و تکمیل ابنیه فنی از کیلومتر صفر شهرستان تویسرکان تا کیلومتر 10 با پیشرفت فیزیکی 50 درصد در حال اجرا است و پنج کیلومتر بعدی در خرداد ماه سال جاری به پیکانمار واگذار شده است که طول کل در حال اجرا پروژه 15 کیلومتر است.

 وی درباره چهار خطه تویسرکان ـ جوکار گفت: فعالیت دراین محور از سال 88 آغاز شده است و انتظار می رود با توجه به تأمین اعتبار مورد نیاز  این پروژه که رقمی افزون بر 190 میلیارد ریال است در سال 95 به بهره برداری برسد.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان پیشرفت کل پروژه را 39 درصد اعلام کرد و  افزود: اعتبار هزینه شده برای محور تویسرکان ـ جوکار در سال های گذشته در حدود 56 میلیارد و 619 میلیون ریال بوده است.

نانکلی به احداث بیمارستان 96 تختخوابی تویسرکان نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال 87 آغاز شده است و انتظار می رود در صورت تأمین اعتبارات لازم پروژه در سال 95 به بهره رداری برسد.

وی با بیان اینکه احداث پروژه بیمارستان قائم تویسرکان از پیشرفت 50 درصدی برخوردار است، عنوان کرد: در طول سالیان گذشته 105 میلیارد و 53 میلیون ریال برای این طرح هزینه شده است و اعتبار مورد نیاز پروژه برای تکمیل و بهره برداری در حدود 180 میلیارد ریال است.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان از دیگر فعالیت این اداره را احداث و بهسازی بخش های دیگر از راه های تویسرکان عنوان کرد و گفت: برای اجرا و احداث و بهسازی باند سبقت محور تویسرکان خیرآباد در حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است و قرارداد بهسازی و تعریض راه از یک طرف شامل عملیات خاکی ابنیه و زیراساس در حدود 5/1 کیلومتر مسیر از سمت تونل به جوکار توسط شرکت یولساز انجام شده که دارای پشرفت 100درصدی است .

نانکلی به احداث و بهسازی راه های روستایی نیز اشاره کرد و افزود: بهسازی راه روستای شهرستانه در حدود 23 میلیارد و 329 میلیون ریال هزینه شده و 25 میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است که شامل زیرسازی و اجرای بیس آسفالت است.

وی از روکش راه های روستایی در پنج کیلومتر محور خیرآباد ـ سید شهاب با هزینه کرد 25 میلیارد ریال نیز خبر داد.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان گفت: ساماندهی نقاط حادثه خیز 17 مورد در محوره تویسرکان ـ کنگاور، تویسرکان ـ شهرستانه و تویسرکان ـ جوکار محور باباپیرعلی در این مسیر در حال انجام است و شامل اصلاح پیچ هندسی و اصلاح تقاطع ها و ترانشه برداری در سال جاری هفت هزار و 660  متر مکعب ترانشه برداری انجام گرفته است.

نانکلی تصریح کرد: همچنین در روستای بابپیرعلی دو ترانشه برداری جهت اصلاح پیچ خطرناک در حال اجراست و در روستای تیمیجان نیز زیرسازی اصلاح پیج خطرناک موجود به اتمام رسیده و آماده آسفالت است.

وی بیان کرد: خط کشی و تجهیز راه ها به علائم و تجهیزات ایمنی به مقدار 110 یک خط ـ کیلومتر با صرف هزینه یک ملیارد و 500 میلیون ریال انجام شده در محورهای تویسرکان ـ کنگاور، تویسرکان ـ باباپیرعلی و تویسرکان ـ گشانی ـ شهرستانه صورت گرفته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان افزود: همچنین لکه گیری راه های آسفالته در 6 هزار و 231 مترمربع به صورت امانی انجام شد.

نانکلی عنوان کرد:  13 هزار و 200 متر مکعب شانسه سزی راه ها به صورت امانی در تویسرکان ـ کنگاورـ فرسفج تویسرکان، خیرآباد ـ باباپیرعلی ـ گشانی نیز در سال های اخیر صورت گرفته است.

وی افزود: برای نصب نیوجرسی و احداث سیستم روشنایی به عنوان محور سرکان و ورودی شهر تویسرکان چهار میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است و اتمام آن نیاز به هفت میلیارد ریال دیگر دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان یادآور شد: بهسازی و آسفالت راه های روستایی به عنوان نمونه روستاهای قلعه بختیار مرداد  باباپیر،  سوتلق، مرداد آباد که دو میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است نیز از دیگر اقدامات صورت گرته این اداره است که برای اتمام این طرح ها نیاز به 300 میلیارد ریال دیگر است.

نانکلی اعلام کرد:  اجرای عملیات زیرسازی و روسازی روستای باباپیر تا سه راهی باباپیرعلی که در حال حاضر به صورت خاکی است نیز در سال جاری آغاز شده است.

وی در پاسخ به این سوال خوانندگان که چرا برخی متولیان راه و شهرسازی تویسرکان برنامه های مربوطه را سریعتر پیش نمی برند؟ افزود: با سرکشی های مداوم در طول سال، بازدید های مختلفی با حضور نماینده مردم تویسرکان در مجلس و مسئولان استانی و شهرستانی را از طرح ها داریم و هر لحظه اقدامات پیمانکاران نظارت می شود تا طبق طرح مطابق با برنامه ریزی های انجام شده جلو رود.

تکان خوردن اساسی پروژه های راهی در تویسرکان

نانکلی به این گفته مردم عزیز تویسرکان که  وضعیت راه ها در شهرستان مناسب نیست، اذعان کرد و گفت: این گفته مردم شریف تویسرکان به حق است و راه های تویسرکان از 50 سال گذشته پیشرفت مناسبی نداشته است، اما خوشبختانه با شریانی شدن 56 کیلومتر از راه های تویسرکان در دو سال اخیر اعتبارات مناسبی برای احداث، بهسازی و اصلاح جاده های تویسرکان تخصیص یافته و خواهد یافت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه پروژه های راه و شهرسازی در دو سال اخیر از روند رو به جلو و پرسرعتی نسبت به سال های قبل برخوردار بوده است، تأکید کرد: به یاری خدا در دو سال آینده اگر به همین روال دو سال اخیر پیش رویم تویسرکان از نظر راه ها تکان اساسی خواهد خورد.

1

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان همچنین در پاسخ به سوال دیگر خواننده ای مبنی بر اینکه علائم جاده ای مناسب و یا به اندازه در محورهای تویسرکان موجود نیست، عنوان کرد: اکیپ های راهداری همیشه آماده خدمت به مردم هستند و در این راستا هر شهروند و مسافری که از کمبود علائم راهنمایی و رانندگی  در مسیری مطلع شد می تواند به ما اطلاع دهد تا بلافاصله موضوع را برای نصب علئم مورد نیاز پیگیری کنیم.

اعتبار مورد نیاز محور تویسرکان ـ سرکان ـ گنجنامه 250 میلیارد تومان است

نانکلی در پاسخ به سوالی دیگر شهروندی "مبنی بر اینکه بالاخره مسیر کوتاه از تویسرکان به همدان چه شد"، گفت: طرح مطالعاتی محور تویسرکان ـ همدان از سرکان به اتمام رسیده است و از هشت مسیر پیشنهادی، محور تویسرکان ـ سرکان ـ گنجنامه که هم توجیه اقتصادی دارد و هم توجهی اجتماعی انتخاب شد.

وی تصریح کرد: طرح و مطالعه آن مصوب شده است و اکنون ما به دنبال جذب اعتبار برای عملیاتی کردن پروژه هستیم چرا که اجرای آن نیاز به 250 میلیارد تومان دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان اعلام کرد: با احداث این محور، مسیر تویسرکان به همدان به 40 کیلومتر می رسد که در طول مسیر سه کیلومتر تونل خواهیم داشت.

نانکلی درباره شیار هایی لرزاننده گفت: این طول و عرض شیارهای مربوطه مطابق با استاندار های تعیین شده است.

وی همچنین با اشاره به گله مندی برخی مردم تویسرکان از تخریب بخشی از راه در روستای باباکمال برای احخداث ایستگاه راه آهن در آن محل ابراز کردک نامه نگاری های لازم برای پیمانکار و دست اندرکاران پروژه ارسال شده است تا پس از اتمام کار خود نسبت به اصلاح و آسفالت بخشی از جاده که تخریب شده است اقدام کنند.

نویب روستای باباکمال حدود100مترازجاده آسفالت کاملا تخریب وتابستان گرد

مدیریت سایت خبری تحلیلی رودآور از آقای ابراهیم نانکلی رئیس اداره راه و شهرسازی تویسرکان برای حضور در دفتر خبری رودآور و پاسخگویی به سوالات مردم کمال تشکر و قدردانی را دارد.

امید است که دیگر مسئولان تویسرکانی نیز از چنین روحیه پاسخگویی به مردم برخوردار باشند.

سایت خبری تحلیلی رودآور پیشاپیش از مسئولانی که خود را نسبت به مردم شهر متعهد می دانند و در این راستا همکاری دارند قدردانی می کند. بدیهی است این سایت عدم پاسخ گویی هر مسئول را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان