آخرین اخبار

16. شهريور 1394 - 14:36   |   کد مطلب: 19436
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان از تولید انبوه پودر مس در مقیاس انبوه از مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: این محصول از نظر کیفیت و قیمت مناسبتر از رقیب چینی خود است.

«دکتر مجتبی بابائی» در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار رودآور، گفت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور رفتن به سمت تولید درآمدزا و اقتصاد دانش بنیان است.

 وی با بیان اینکه هدف آن است تا از دانش، درآمدزایی شود، اظهار کرد: با این رویکرد به دنبال ایجاد راهکارهایی برای پررنگ تر شدن ارتباط بین دانش و اقتصاد هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان افزود: این مسئله سبب شد تا فعالیت هایی اقتصادی دانش بنیان به عنوان مسئله اساسی ارکان مختلف دانشگاه در دستور کار قرار گیرد به طوری که 16 درصد درآمدهای حاصل در دانشگاه از طریق غیر شهریه ای و این گونه فعالیت های اقتصادی باشد.

بابائی تصریح کرد: فعالیت های اقتصادی دانش بنیان بر این اصل استوار است تا توانمندی های اساتید، پژوهش ها و طرح های آنان به بازار نزدیک شود و پژوهش ها به سمتی سوق داده تا نیازها و مشکلات جامعه را حل کنند.

وی افزود: از این روی گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان فعالیت های پژوهشی خود را به سمت اقتصادی شدن و درآمدزایی سوق داد.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان گفت: پژوهش طرح تولید مس در مقیاس نانو در حقیقت خروجی یک پایانامه دانشجوی ارشد رشته شیمی دانشگاه آزاد تویسرکان است که توسط دکتر جامه بزرگ مدیریت و توسط دکتر عبدالمالکی مشاوره شد.

بابائی بیان کرد: پس از ارائه پژوهش، گروه شیمی تویسرکان که شامل اساتید با تجربه ای هستند، طرح تبدیل شدن آن پژوهش به یک کار درآمدزا را در دست کار قرار دادند.

وی تصریح کرد: این اساتید کار مورد نظر را  از حالت پژوهشی خارج و بهینه سازی کردند، به طوری که هم اکنون دانشگاه آزاد تویسرکان تنها تولید کننده پودر مس در مقیاس نانو با این فرآیند در کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد تویسرکان افزود: در حال حاضر مراحل نهایی و آزمایشگاهی طرح در حال طی شدن است و تولید انبوه آن از اواخر مهرماه امسال با خرید تجهیزات در مقیاس صنعتی برای عرضه در بازار انجام می شود.

بابائی عنوان کرد: بهینه سازی صورت گرفته توسط اساتید شیمی دانشگاه آزاد تویسرکان به نحوی است که محصول تولید شده از نظر نوع بهینه سازی شده و قیمت بسیار مناسبت تر از محصول چینی مشابه آن است و رقیبی در بازار نخواهد داشت.

وی یادآور شد: کاربرد این محصول در صنعت قطعه سازی است و با این کیفیت هم متقاضی داخلی دارد و هم متقاضی خارجی و امید است بهره وری های بیشتری در راستای خدمت به جامعه با این کار صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور، فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد تویسرکان به این نوع محصول ختم نشده و نمی شود و خبرنگار رودآور در گزارش های آتی خود به معرفی تک تک فعالیت های دانش بنیان دانشگاه آزاد می پردازد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان