آخرین اخبار

12. مهر 1394 - 5:49   |   کد مطلب: 19655
حوادثی که در یمن و سرزمین وحی رخ داده، اندک آبرویی برای سعودی‌ها باقی نگذاشته است.

به گزارش رودآور به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ آل سعود که به حق می‌توان آن را حکومتی دست‌نشانده و رژیمی مرتجع و وابسته به امپریالیسم نوظهور جهانی دانست، به سبب حوادثی که از روی قصور یا تقصیر در یمن و سرزمین وحی رقم زده، دیگر آبرویی در جهان برای خود باقی نگذاشته و به نوعی افتضاح سیاسی رسیده است.
 

حکّام پلید سعودی، بی‌رحمانه و ناجوانمردانه بر حریم امنیت مردم بی‌دفاع یمن تاخته‌اند و بی‌دلیل، هزاران یمنی را به خاک و خون کشیده‌اند. هر روز، اخبار جدیدی از تبعات ناگوار و شوم لشکرکشی قوم فرعون‌صفت زمانه ما به یمن و حملات هوایی ویران کننده و خانمان‌برانداز جائران سعودی منتشر می‌شود که قلب هر انسان سلیم‌النفس و منصفی را به درد می‌آورد.

 

بی‌آبرویی از صنعا تا منا/ سعودی‌ها از پاسخ ایران بترسند!

 

تصاویر دهشتناک از هجوم به خانه‌های یمنی‌ها و به جا ماندن هزاران قربانی به ویژه زن و کودک در جای جای یمن به دلیل وحشی‌گری‌های سعودی، تنها گویای بخشی از دجالی های رژیم سعودی است.

اما به تازگی آل سعود، در قصوری فاحش و نزدیک به تقصیر، نتوانست فرایند مناسک حج امسال در صحرای منا را مدیریت کند و نتیجه آن شد که دیدیم و شنیدیم؛ هزاران قربانی که از فرط تشنگی و درماندگی به سبب سوء تدبیر سعودی‌ها زیر دست و پا ماندند و تلف شدند و‌ آب هم در دل سعودی‌های نابکار تکان نخورد. نابخردان سیاه روی عصر ما، با اجساد و ابدان زائران حرم امن الهی رفتاری کردند که تاریخ، شاید حتی سابقه‌ای از آن به یاد ندارد.

 

بی‌آبرویی از صنعا تا منا/ سعودی‌ها از پاسخ ایران بترسند!

 

آنچه آثار وخیم فاجعه منا را به مراتب دردآورتر می‌سازد، تعللی است که عربستان در ارائه آمار صحیح از قربانیان و نیز در فرآیند تحویل اجساد قربانیان بیگناه فاجعه منا و نیز در ارائه خدمات درمانی – پزشکی – پرستاری به مجروحان حادثه شوم سرزمین وحی به خرج دادند.

مقامات و مسئولان کشور ما مراتب نارضایتی و انتقاد و اعتراض خود را به دلیل عدم کارآمدی و بی‌مدیریتی سعودی‌ها اعلام کردند اما گویا گوش رژیم استکبارخوی عرب، بدهکار این حرف‌ها نبود.
 

کار به جایی رسید که رهبری نظام اسلامی در عالی‌ترین سطح اقتدار سیاسی وارد میدان شد و هشداری که مدت‌ها بسیاری منتظر آن بودند را مطرح ساخت و خیال همه را راحت کرد که جمهوری اسلامی ایران، بر سر حیثیت تمامیت جسمانی اتباع خود با احدی شوخی ندارد و بر سر این اعتبار والامرتبه، با کسی معامله نخواهد کرد.

 

بی‌آبرویی از صنعا تا منا/ سعودی‌ها از پاسخ ایران بترسند!

 

رهبری با همان لحن قاطع همیشگی اعلام کردند که دولت عربستان باید به جای فرافکنی و حاشیه‌سازی و دروغ‌افکنی، مسئولیت خود در حدوث فاجعه منا را بپذیرد و با دولت‌هایی که در این فاجعه قربانی داده‌اند همکاری کند.

ایشان با خطابی دندان‌شکن اظهار داشتند جمهوری اسلامی ایران، تنها مراعات ادب و برادری اسلامی را کرده و تا به حال خویشتن‌داری نموده است و اگر مقامات سعودی بر رفتار غلط خود اصرار بورزند، پاسخ جمهوری اسلامی ایران، سخت و شدید خواهد بود.

همین حرف کافی بود تا حساب دست مقامات آل سعود بیاید و آن‌ها به این نتیجه برسند که قضیه شوخی نیست. به فاصله کمتر از یک روز، سعودی‌ها به تکاپو افتادند که مبادا شرایط برای پاسخ سخت و شدید ایران اسلامی فراهم آید!

بنا بر قول وزیر بهداشت کشورمان که به عنوان نماینده دولت برای پیگیری وضعیت قربانیان و مجروحان فاجعه منا به عربستان سفر کرده بود، لحن و رفتار سعودی‌ها پس از نطق مقتدرانه رهبری آشکارا تغییر کرد و آن‌ها ضمن تمهید شرایط بررسی وضعیت از سوی تیم ایرانی، قول همه گونه همکاری با مقامات کشورمان را نیز دادند.

 

بی‌آبرویی از صنعا تا منا/ سعودی‌ها از پاسخ ایران بترسند!

 

پس تردیدی نمی‌توان داشت که سعودی‌ها اگر با قاطعیت رهبری ایران مواجه نشده بودند، چه بسا به رفتار اشتباه خود ادامه می‌دادند و آنگاه بود که ایران اسلامی رسماً وارد میدان می‌شد و حق عربستان سعودی را به دلیل فجایعی که در صنعا و منا رخ داده‌، کف دستش می‌گذاشت و سعودی‌ها را برای همیشه از کرده خود پشیمان می‌کرد.
 

اقتداری که مقام معظم رهبری در مورد فاجعه منا نشان دادند و البته بارها همین موضع مقتدرانه را درباره حوادثی که عربستان در یمن آفریده اعلان داشته‌اند، به راستی مهم‌ترین دلگرمی ملت ایران در مواجهه با استکبارپیشگی و تفرعن سعودی‌هاست. 
 

این اقتدار ستودنی است. باید از مقام معظم رهبری قدردان بود و خداوند را شکر نهاد که ایران اسلامی به مدد ستون استوار خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه، از چنین اقتدار فزاینده و دشمن‌شکنی برخوردار است.

گزارش از حمیدرضا حیدرپور

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان