آخرین اخبار

17. مهر 1394 - 9:15   |   کد مطلب: 19725
به گفته یک منبع آگاه پیکر مطهر سردار همدانی که در حین انجام ماموریت‌های مستشاری عصر دیروز در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید روز یکشنبه آینده تشییع می شود.

یک منع آگاه در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: سردار همدانی در حین انجام ماموریت‌های مستشاری عصر دیروز در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید، پیکر مطهر ایشان یکشنبه هفته آینده تشییع می شود.

پایگاه خبری تحلیلی رودآور شهادت این سردار اسلام را به رهبر انقلاب، ملت و به ویژه خانواده محترم ایشان تسلیت می گوید و برای ایشان علو درجات را از خداوند منان خواستار است.

 

سردار همدانی کیست؟

"سردار حسین همدانی" یکی از فرماندهان نخبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که تجربه فرماندهی جنگ‌های ناهمتراز (اوایل جنگ تحمیلی در مبارزه با ضدانقلاب در کردستان) و تجربه جنگ تحمیلی در استان‌های غربی (کردستان، همدان و کرمانشاه)، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله (ص)، مشاور فرمانده کل سپاه و جانشینی قرارگاه امام حسین (ع) را در کارنامه دارد.

دوران دفاع مقدس سرشار از تجربه و تلاش برای ملت ایران بوده و این تجربه پس از جنگ تحمیلی هم به خوبی خود را نشان داد.  

فرماندهان ۸ سال جنگ تحمیلی و افرادی که شهید نشدند، دارای کوله‌بار عظیمی از تجربیات جنگی هستند که در مواقع بحران از آن استفاده می‌کنند.  

امرا، سرداران و فرماندهانی همچون سرلشکر شهید «ابراهیم همت»، «احمد متوسلیان»، «حسین خرازی»، «عباس دوران»، «مهدی باکری»، «حمید باکری»، «محمد جهان آرا» و... آسمانی شدند، اما سردار سرلشکر پاسدار «قاسم سلیمانی»، سردار سرتیپ پاسدار «حسین همدانی»، سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» و ده‌ها نام پرآوازه دیگر ماندند تا از امنیت ملی دفاع کنند که در این مهم موفق بوده و نه تنها وظایف محوله را انجام داده‌اند، بلکه صد‌ها مایل دور‌تر توانسته‌اند پیام اقتدار ايران را به گوش جهانیان برسانند.  

سردار سرتیپ پاسدار «حسین همدانی»

یکی از این فرماندهان سردار سرتیپ پاسدار «حسین همدانی» جانشین قرارگاه امام حسین (ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده اسبق سپاه محمد رسول الله (ص) تهران است.  

سردار همدانی یکی از بنیانگذاران سپاه منطقه غرب خصوصا استان "همدان" و "کردستان" بوده و از فرماندهان جنگ تحمیلی و از یادگاران دوران دفاع مقدس به حساب می‌آید.  

خبرنگار صداوسیما نیز از شهادت سردار حسین همدانی معروف به ابووهب در سوریه خبر داده است. حسن شمشادی که سالها خبرنگار صداوسیما در سوریه بوده در اینستاگرام خود از شهادت سردار همدانی در اطراف حلب در شب گذشته خبر داده و آن را تسلیت گفته است.

سایت Iran Briefing با اشاره به سوابق سردار همدانی در دوران جنگ تحمیلی و مبارزه با ضدانقلاب، یادآور شد: ژنرال همدانی 32 سال خدمت کرده و در جبهه‌های غرب به ایفای نقش پرداخته است. 

سایت Wnd درباره سردار حسین همدانی عنوان داشت: ژنرال حسین همدانی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. این سایت به نقل از سردار همدانی نوشت: "در طول این نزاع (جنگ تروریست‌های تکفیری با ملت مظلوم سوریه) تجربیات آموزشی به ملت سوریه بدون هیچ انتظاری منتقل شد". 

مسئولیت‌های سردار سرتیپ حسین همدانی در هشت سال دفاع مقدس:

1 ـ فرمانده لشکر 32 انصارالحسین استان همدان
2 ـ فرمانده لشکر 16 قدس استان گیلان
3 ـ معاونت عملیات قرارگاه قدس
مسئولیت‌های پس از دفاع مقدس:
1 ـ فرمانده قرارگاه نجف اشرف و فرمانده لشکر 4 بعثت
2 ـ رئیس ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران
3 ـ جانشینی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه (دو دوره)
4 ـ مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
5 ـ جانشین سازمان بسیج مستضعفان
گفتنی است، سردار سرتیپ همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا منعکس خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان