آخرین اخبار

18. مهر 1394 - 20:20   |   کد مطلب: 19752
سفیر فنلاند در ایران با تصریح بر اینکه زمینه همکاری‌های زیست‌محیطی بین همدان و فنلاند فراهم است، گفت: زمینه همکاری در مدیریت پسماند و اجرای طرح‌های هوشمند شهری بین همدان و فنلاند وجود دارد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم، هری کمراینن امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: افتخار بزرگی است که این شانس را پیدا کردم تا از یکی از شهرهای غربی جهان بازدید کنم چراکه همدان شهر معروفی در جهان بوده و این شهر مسائل بسیاری را به جهان ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه ابوعلی سینا، معماری، پزشکی، ریاضیات و ادبیات عامل اشتهار همدان است، افزود: انعقاد توافق‌نامه هسته ای را به شما تبریک می‌گویم که سه ماه پیش محقق شد، دولت ایران نشان داد که می‌تواند این مسیر را از طریق دیپلماسی و نه از طریق خشونت به نتیجه برساند.

کمراینن با اعلام اینکه این توافق‌نامه می‌تواند پنجره جدیدی را برای همکاری بین دو کشور فراهم کند، عنوان کرد: موارد بسیاری وجود دارد که دو کشور ایران و فنلاند را به همدیگر نزدیک کرده و تفاوت‌های زیادی بین دو کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان به تحصیلات عالیه و طبیعت اهمیت بالایی می‌دهند، گفت: فنلاند در مقایسه با ایران کشور کوچکی است و بزرگ‌تر از آن است که به نظر می‌رسد.

سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه بیش از 50 درصد صنایع کشاورزی در جهان از صنایع فنلاندی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: فنلاند در زمینه فناوری‌های دوست‌دار محیط زیست از جایگاه بالایی برخوردار است که همین امر سبب شده تا کشور چین از متخصصان فنلاندی برای استفاده از تجربیات آنها استفاده کند.

وی با اعلام اینکه در زمینه محیط زیست همکاری‌های زیادی بین ایران و فنلاند وجود دارد، بیان کرد: سال آینده نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در تهران برگزار می‌شود که متخصصان فنلاندی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

کمراینن با اشاره به اینکه از فعالیت شرکت‌های استان همدان در فنلاند استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: در زمینه آموزش می‌توان بین مدارس و دانشگاه‌های همدان و فنلاند ارتباط برقرار کرد.

وی با تصریح بر اینکه صدها دانشجوی ایرانی بخشی از تحصیلات خود را در دانشگاه‌های فنلاند پشت سر می‌گذارند، بیان کرد: به همدان سفر کردیم که زمینه‌های همکاری را بررسی کرده و با شرایط استان همدان آشنایی پیدا کنیم.

سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه همدان شهر سبز و دارای طبیعت زیبایی است، ضمن ابراز همدردی با خانواده سردار شهید حسین همدانی گفت: شهادت فرزند همدان سردار همدانی به دست نیروهای داعش را به مردم همدان تسلیت می‌گویم.

وی از ارائه پیشنهادات اعضای شورای شهر همدان در زمینه همکاری‌های دو جانبه ابراز خرسندی کرد و گفت: در زمینه حفاظت از محیط زیست پیشنهادات خوبی ارائه شده که می‌توان آن را در فنلاند مطرح و زمینه همکاری را فراهم کرد.

کمراینن با اعلام اینکه همدان دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری است، تصریح کرد: کشور فنلاند که نفت و گاز ندارد به دنبال ذخیره‌سازی بیشتر انرژی است ولی در ایران منابع عظیم نفت و گاز وجود دارد که این امر نشان از ظرفیت‌های بالای ایران، دارد.

وی با بیان اینکه صنایع فنلاند امروزه کم‎مصرف‌ترین صنایع در زمینه انرژی محسوب می‌شوند، گفت: امروزه پسماندی که در حوزه شهرداری‌ها وجود دارد سبب شده تا شهر فنلاند برای تولید انرژی از استفاده کرده و از آب‌های پسماند دوباره استفاده کند

سفیر فنلاند در ایران اظهار داشت: فنلاند کشوری مسیحی بوده که با این وجود اجتماعات مسلمان بسیاری دارد و 150 سال پیش مجموعه‌های مسلمان به فنلاند سفر کرده که یکی از قدی‌ترین مساجد غرب اروپا در فنلاند است.

وی با اشاره به اینکه تلاش شد تا بخشی از فرهنگ فنلاند را در ایران معرفی کرده و بخشی از فرهنگ ایران را به کشور خود انتقال دهیم، بیان کرد: در هلسینکی جشنواره چایی در حال برگزاری است که فرهنگ ایران را معرفی می‌کنیم.

کمراینن با اعلام اینکه در زمینه معماری شهری و طراحی شهری فنلاند دارای ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: سال آینده کتاب شاهنامه فردوسی به زبان فنلاندی در این کشور چاپ و عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان پارک‌های و مناطق گردشگری مناسبی دارد، اظهار داشت: در فنلاند نیز نقاط گردشگری خوبی وجود دارد که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته‌ و افراد زیادی به شهرهای مختلف فنلاند سفر می‌کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان