آخرین اخبار

30. مرداد 1398 - 0:08   |   کد مطلب: 19790

به گزارش رودآور به نقل از خانواده ایرانی، همانطور که می دانیم در دنیای امروز با وجود گرفتاریها و مشکلات بسیار، یکی از اصلی ترین دغدغه ها خوشحال زندگی کردن و تا حدودی پایین آوردن استرسها و فضلهای منفی است. دکتر آز برای بیان رازهای شادابی، بر روی بیش از 3000 نفر، تحقیقات گسترده ای انجام داد. نتایج امیدبخش حاکی از این بود که انسانهای شاد، عادتهای مشترکی در زندگی دارند. این پنج عمل را در زندگی روزمره خود بکار گیرید تا آثار منفی از زندگیتان حذف شود و شادی روز به روز بیشتر وارد زندگیتان شود! توجه داشته یاشید که لیاقت شما شاد زیستن است.

1- از "رسانه های اجتماعی" دور بمانید! 

اینکه در رسانه های اجتماعی خود را با دیگران مقایسه کنید؛ به طور نامحسوس روی اعتماد به نفس شما تاثیر می گذارد. رسانه های اجتماعی سعی در تحریف اطلاعات دارند و هیچ چیز را به درستی منعکس نمی کنند، دورنمایی غیر واقعی از آنچه وجود دارد، نشان می دهند و همچنین در مورد چیزهای غیر واقعی بزرگنمایی می کنند. اگر شما پیوسته نقصانهای خود را با معیارهای غیر واقعی دیگران اندازه بگیرید، به احتمال زیاد کم کم شادی خود را از دست خواهید داد. سعی کنید در ابتدا حداقل برای یک روز در هفته هم که شده، به هیچ عنوان به رسانه های اجتماعی سر نزنید، این بیست و چهار ساعت را به جدا کردن احساسات خود از آنچه با دیگران در این رسانه ها مقایسه می کنید، بپردازید. سعی کنید کم کم ذهن خود را از این تصاویر پاک کنید. پس از گذشت مدتی، این به شما کمک می کند تا احساسات واقعی خودتان را به دست بیاورید.

2- در مورد دیگران "حرفهای منفی" نزنید! 

حرفهای منفی یک فضای سمی در اطراف شما به وجود می آورد که شدیدا حالت شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یک جریان سالم سرتونین، که یکی از هورمونهای اصلی شادی است، در نتیجه حالت خوب و مثبت به وجود می آید که نگهدارنده شادابی است. چرا نمی خواهید این نکته را جدی بگیرید که فضای منفی تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن و نابودی شادی شما دارد؟! با خوب تعریف کردن از یکی ازاطرافیان خود حداقل روزی یکبار، به جای ایراد گرفتن فضای مثبت در اطراف خود به وجود بیاورید، با تمرکز کردن روی خوبیهای دیگران، به جای بدیهای آنها می توانید برای رسیدن به شادی و رضایت قدم بردارید.

3- سپاسگزاری کنید! 

سنجیدن و تطابق ایده های غیر واقعی و غیر ضروری، منجر به ایجاد حالت ناکامی می شود. در حالیکه افکار سالم و سازنده موجب افزایش انگیزه و در نتیجه شادمانی می شوند. این افکار غیر ضروری بیش از حد، باعث می شود که شما دستاوردهای خود را فراموش کنید و احساس بی ارزشی و ناکامی به شما دست دهد. این مسئله کاملا به صورت علمی بیان شده است که بیان سپاسگزاری و قدردانی از خود، تا 25 درصد احساس شادمانی را بالاتر می برد. برای هر کاری که خیلی خوب و بی عیب انجام داده اید، هر روز یک ایمبل تشکر بفرستید. همه این ایمیل ها را در یک پوشه ذخیره کنید و هر وقت احساس ناراحتی یا ناکامی کردید، با دیدن این ایمیل ها به خودتان یادآوری کنید که چقدر توانا و قابل تقدیر هستید.

4- با گفتن نه به دیگران زمان بیشتری بخ خود اختصاص دهید! 

نه گفتن به دیگران در اکثر اوقات کار سختی است، زیرا به این ترتیب ما همیشه می خواهیم بقیه را راضی و خوشحال نگه داریم. در حالیکه اگر خوشحالی خود را به خاطر دیگران از بین ببرید، ناخودآگاه چنین حسی به شما دست می دهد که نه نگفتن باعث شده که آنها از زندگی شما استفاده کرده اند. چنین خشمی حسی را به شما می دهد که روی شاد بودنتان ثاثیر میگذارد. پس؛ با گفتن "نه" به دیگران و درست کردن وقت بیشتر برای خودتان، این مسئله را حل کنید. حداقل دو بار در هفته این کار را انجام دهید. اما ممکن است در ابتدا راحت به نظر نرسد، همچنین شما باید توجه داشته باشید که اولویت بندی کنید و بهترین استفاده را از زمان خود ببرید.

5- یاد بگیرید بگویید عذر می خواهم!

معذرت خواهی کردن یکی از سخت ترین کارها برای انجام دادن است؛ مخصوصا زمانی که شما فکر می کنید شایسته تان نیست. با این وجود انجام این کار با بی میلی زیاد در برابر مردممی تواند کاملا انرژی شما را پایین بیاورد. تا زمانی که در این موضع بمانید وفاز منفی را تکرار کنید، حال بدتری را تجربه حواهید کرد. امروز را با عذرخواهی کردن شروع کنید. برای مرمت یک رابطه دوستی با دوست داشتن آن فرد هیچوقت دیر نیست! یک بار این کار را انجام دهید؛ خواهید فهمید که چه تاثیر عجیبی بر روی خوشحال شما خواهد داشت.

مترجم :الناز علیزاده - خانواده ایرانی 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان