آخرین اخبار

7. آبان 1398 - 9:33   |   کد مطلب: 20708
استفتایی درباره ایام پایانی ماه صفر از دفتر رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی در آخر ماه صفر، با در دست داشتن شمع و با کوبیدن درب مساجد تا هفت مسجد، حاجات خود را طلب می کنند. استفتایی در این باره از دفتر رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

 

متن سوال و جواب این استفتاء بدین شرح است:

 

چند سالى است در شب اول ماه ربیع‌الاول حرکتى در بعضى مساجد باب شده است، شائبه بدعت و یا ترویج نوعى خرافه در آن مى‌رود، ماجرا از این قرار است که در شب اول ماه ربیع‌الاول از حدود نیمه‌ شب تا اذان صبح افرادى که غالباً خانم‌ها هستند با در دست داشتن شمع پشت درب مساجد مراجعه و با کوبیدن به درب مساجد و خواندن اذکارى توسل جسته و حاجات خود را طلب مى‌نمایند، البته این عمل را تا هفت مسجد ادامه مى‌دهند و خصوصاً این حال توسل در هنگام اذان صبح به اوج خود مى‌رسد و معتقد هستند، بدین وسیله اتمام ماه صفر و آمدن ماه ربیع‌الاول را خبر مى‌دهند، نظر حضرتعالى در این باره چیست؟

 

معظم‌له فرمودند: عمل مذکور مستند روایى ندارد و شیوه‌اى قابل تأیید نیست. اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده‌اى است، لکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است، آقایان علماى اعلام (دامت افاضاتهم) و مؤمنین (ایدهم الله تعالى) با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایى که چه بسا ممکن است منتهى به وَهن مذهب گردد، جلوگیرى نمایند.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان