آخرین اخبار

21. تير 1398 - 10:59   |   کد مطلب: 21009
یکی از مشکلات زوجین پس از ازدواج تلاش برای تغییر رفتار همسر بوده که نیازمند رعایت نکاتی است.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران، شیوا وکیلی روانشناس عمومی، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های زوجین در سال‌های پس از ازدواج سعی در تغییر رفتار طرف مقابل بوده که بعضا با شکست مواجه شده و زمینه‌ساز بروز اختلافات و درگیری‌ها می‌شود.

وی افزود: بسیاری از جوانان هنگام آغاز زندگی با خیال تغییر رفتار طرف مقابل اقدام به شروع زندگی مشترک کرده و باید در نظر داشت که گاهی رفتاری را از همسر خود توقع تغییرش را داشته و این شرایط اصلا منطقی نیست.

وکیلی در ادامه تأکید کرد: باید توجه داشت که نیازی به گفتن این جمله که "فلان رفتار تو بد است و باید تغییرش بدی" نبوده و زمانی که همسرتان رفتار اصلاح شده شما و تأثیرات مثبت آن را دیده او نیز سعی در تغییر رفتارش کرده که بهترین روش ممکن است و هرگز با همسر خود بر روی این موضوع جر و بحث نکنید.

این روانشناس عمومی در پایان اضافه کرد: از گفتن حرف‌ها و رفتاهایی نظیر من خوب هستم و تو بد، تو را این‌گونه دوست ندارم، گوشه و کنایه، تحقیر و سرزنش او در میان جمع آشنایان و دوستان پرهیز نموده زیرا این بدترین رفتار ممکن با همسرتان بوده که باعث ایجاد تنش در روابط و حتی رفتارهای پرخاشگرانه او می‌شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان