آخرین اخبار

10. بهمن 1394 - 8:38   |   کد مطلب: 21301
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با تأکید بر اینکه کشت گلخانه ای از نظر کیفی و کمی مزایای بسیاری دارد، گفت: کشت گلخانه ای با بهره مندی از علوم نوین، زمینه های مساعد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را محقق می کند.

«مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: به زودی با واگذاری فاز دوم شهرک گلخانه ای فرسفج به منتقاضیان تعداد گلخانه های فعال در تویسرکان به 30 گلخانه خواهد رسید.

وی شهرک فعلی دارای 10 واحد فعال  است و فاز  دو نیز 16 واحد گلخانه را در بر دارد، اظهار کرد: مجموع گلخانه های فعال فعلی در شهرستان 18 واحد است و عمده محصول تولیدی شامل خیار و گوجه است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: همچنین یک واحد گلخانه در روستای سگاوی به تولید نهال پیوندی گردو اختصاص دارد.

اکبری از واگذاری تسهیلات پرداختی برای ساخت گلخانه در مناطق محروم خبر داد و عنوان کرد: این تسهیلات در مناطق محروم 10 درصد و در مناطق برخوردار 14 درصد سود است.

وی با اشاره به اینکه بهره وری بسیار بیشتر از آب و خاک و نیز فزایش تولید در واحد سطح  از مزایای کشت گلخانه ای است، تأکید کرد: تولید خارج از فصل سبزی و صیفی و همچنین گل شاخه بریده از دیگر مزایای گلخانه است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان تصریح کرد: برای تولید محصولات گلخانه ای آب متناسب با محصول مصرف می شود و به دلیل استفاده از آبیاری نوین به تبع آب کمتری هم استفاده می شود.

اکبری اعلام کرد: جهاد کشاورزی طی تعامل با امور آب و سایر ادارات در کوتاهترین زمان ممکن مجوز تاسیس گلخانه را صادر می کند.

وی با بیان اینکه تولید خیار و گوجه در این واحدها مناسب است، گفت: تولید نهال گردوی اصلاح شده خروجی خوبی داشته است و سالیانه هزاران اصله به سراسر کشور فروخته می شود.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: رفتن به سمت تولید محصولات گلخانه ای اشتغالزایی و درآمدزایی مناسبی دارد چرا که از کشت تا تولید محصول نهایی تحت کنترل بوده و بهره وری مناسبی دارد.

اکبری گفت: در  کشت گلخانه ای کود شیمیایی بسیار مختصر وکنترل شده استفاده می شود که این امر سبب تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه کشت گلخانه ای از نظر کیفی و کمی مزایای بسیاری دارد، گفت: کشت گلخانه ای با بهره مندی از علوم نوین، زمینه های مساعد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی را محقق می کند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان