آخرین اخبار

23. بهمن 1394 - 7:39   |   کد مطلب: 21535
تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولین دانشگاه ضمن اعتراض به برگزاری مراسم و محکوم کردن مسئولان به علت غفلت و عدم نظارت دقیق، خواستار رسیدگی نهاد های ذیربط شدند.

به گزارش رودآور به نقل از صدای دانشجو، تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان در نامه ای سرگشاده خطاب به مسئولین دانشگاه ضمن اعتراض به برگزاری مراسم و محکوم کردن مسئولان به علت غفلت و عدم نظارت دقیق، خواستار رسیدگی نهاد های ذیربط شدند. متن بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"بیانیه مشترک تشکل های دانشجویی به منظور بیان اعتراض خود نسبت به عملکرد مدیریت فرهنگی دانشگاه"

 

خطاب به ریاست محترم دانشگاه, معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، سازمان حراست دانشگاه و دیگر مسئولین ذی ربط در دانشگاه علوم پزشکی همدان.

در دانشگاهها، روشها و روابط، باید صد درصد اسلامی بشود و مدیریت ها باید برای اسلام در دانشگاهها، اصالت قائل بشوند.( رهبر معظم انقلاب، 28/09/69)

 

گاهی می توان بدترین مضامین را در لفافه ای از واژه های شسته رفته با قلم نگاشت گاهی هم می شود به نام ارزش ها ناهنجاری ها را باب کرد.

زمانی که سخن از جشن انقلاب و دهه فجر به میان می آید، انتظار آن است که آرمان های انقلاب مورد بررسی قرار گیرد و همبستگی نسل سوم  با این آرمان ها، به رخ حسودان و عنودان کشیده شود. اما متاسفانه در مراسمی به نام جشن دهه فجر که شب دوشنبه نوزدهم بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد، اتفاقاتی رخ داد که برای جامعه دانشگاهی موجب تاسف و مایه ی عبرت  است. اتفاقی ناگوار که حتی اساتید دانشگاه نیز به آن معترضند.

از آن جمله می توان به انجام حرکات موزون همراه با موسیقی توسط برخی از دانشجویان، پخش موسیقی های مغایر با شرع مقدس، اجرای تئاتر با محتوای غیر مناسب و غیر ارزشی و عدم مدیریت و تاسف بارتر از آن دامن زدن مجری برنامه به این حواشی اشاره کرد. آنچنانکه  جشن انقلاب  به محفل رقص و جنگ شادی غیر متعارف تبدیل شد. و دست به دست شدن تصاویر و فیلم های مربوط به جشن در شبکه های اجتماعی، و در سراسر کشور، موجب  دلخون شدن دانشجویان انقلابی دانشگاه گردید؛ به گونه ای که بنا داشتیم از فرط تاسف حرفی نزنیم؛ اما تنها در مدت چند ساعت، نام دارالمومنین همدان هم ردیف رقاصی در دانشگاه بر خورد و در فضای سکوت و انفعال مسئولان دانشگاه، ما دانشجویان پیرو خط امام و رهبری ناچار به انتشار بیانیه و اعلام موضع شدیم.

گویا رهبر مدبر و فرزانه انقلاب از برخی مدیران نیمه خفته و به اصطلاح فرهنگی، هوشیاری بیشتری از شرایط فرهنگی دانشگاه دارند که در سخنانی می فرمایند: «بعضی ها کار فرهنگی را در داخل دانشگاه با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند؛ خیال میکنند کار [فرهنگی این است‌]؛ میگویند باید دانشجو شاد باشد! شاد بودن برای هر محیطی چیز خوبی است امّا چه‌جوری؟ به چه قیمتی؟( 20/8/94)

ما منکر ایجاد فضای شور و نشاط در دانشگاه نیستیم اما به راستی، به چه قیمتی؟ و با چه بهایی؟

از این رو خواهان پاسخ گویی مسئولین دانشگاه به  موارد ذیل هستیم:

دانشگاهی که باید علم از درون آن بجوشد و با عمق اندیشه های دینی و انقلابی که با خون هزاران شهید  صیانت شده اند را سبب پالایش فکری جامعه و پیشرفت روزافزون میهن خویش شوند و آنجایی که باید موجب فخر و امید مردم کشور شود، با ضعف شاید هم با غرض مدیریتی به محل نمایش ضد ارزش ها مبدل می شود. آیا نباید به حال این چنین دانشگاهی با جان و دل تاسف خورد؟
کدام فکر آگاهی می تواند کوچکترین هم خوانی و سنخیتی بین مراسمی که بیشتر شبیه محفل رقص و آواز بوده تا هر چیز دیگری، با  انقلاب اسلامی پیدا کند؟  به راستی اگر خمینی کبیر (ره) سربلند کند، چه خواهد گفت؟

 

 این مراسم چه محتوای قابل دفاعی داشت؟  این چه نوع جشن انقلابی است که در آن بجای توجه حداکثری به موضوع اصلی " دهه مقدس فجر ", با انجام موارد خلاف شرع موجب توهین به دهه مقدس فجر شده است؟
سوال دیگری که اینک ذهن دانشجویان انقلابی و دغدغه مند دانشگاه را درگیر کرده؛ این است که مسئولیت نظارت بر جزئیات مراسم و مجری آن  با چه کسی بوده است؟  مگر نه آن که با توجه به مصوبه کمیته تخصصی دانشگاه، مسئولیت اصلی نظارت بر عهده، مدیریت فرهنگی دانشگاه بوده؟ چه اقدام مناسبی پیش از برگزاری مراسم در راستای این نظارت صورت گرفته است؟ چگونه است که برای اجرای کار فرهنگی، برخی دانشجویان انقلابی را ساعت ها پشت در اتاقشان نگاه می دارند تا خود دانشجو از فعالیتش منصرف شود، اما در مورد چنین جشن هایی حتی تناسب محتوا با عنوان در نظر گرفته نمی شود؟

 

چرا نظارت باید و شایدی از سوی حراست محترم دانشگاه بر این گونه مراسم ها صورت نمی گیرد؟ آیا به بهانه های  مختلف محدود کردن کار حراست در دانشگاه کار صحیحی است؟ آیا مقصر بودن دیگر مسئولین در این امر توجیه مناسبی برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است؟

 

طبیعی خواندن چنین اتفاقی_ به جای پیگیری و برخورد جدی_ آن هم در محیط آکادمیک به سان تیر خلاصی بود که بر پیکره ی بیداری مسئولان فرهنگی دانشگاه نشست. آیا همین عدم قاطعیت در برخورد و ضعف مدیریتی بخش فرهنگی دانشگاه نبوده که کار را به این جا رسانده؟ علت طبیعی قلمداد ردن این اقدام را چه چیزی می دانید در حالیکه در سراسر کشور عزیزمان مواردی این چنین انگشت شمارند و پاسخ قاطعی با این موارد انگشت شمارداده شده است؟

 

چرا باید یک مجموعه وسیع علمی, پژوهشی و اخلاقی بنام دانشگاه علوم پزشکی همدان تاوان اشتباهات بخش فرهنگی دانشگاه را بدهند؟

 

در پایان ما تشکل های دانشجویی و انقلابی دانشگاه، ضمن اعتراض به برگزاری این مراسم و محکوم کردن مسئولان به غفلت و عدم نظارت دقیق، خواستار رسیدگی نهاد های زیربط هستیم و دلسوزانه اعلام می داریم:
اگر تعریفتان از کار فرهنگی این گونه است، شما را به خدا کار فرهنگی نکنید!
و اگر برداشت شما از انقلاب این است، شما را به خدا انقلابی گری نکنید!
 

والسلام علی من التبع الهوی 

 

انتها پیام/م

شورای تبیین مواضع :

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان

جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی همدان

انجمن اسلامی دانشجویان تحکیم وحدت دانشگاه علوم پزشکی همدان

کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی

هیئت محبین اهل بیت دانشگاه علوم پزشکی همدان

کانون دختران آفتاب دانشگاه علوم پزشکی همدان

 

رونوشت :

بیت مقام معظم رهبری امام خامنه ای

وزیر محترم بهداشت و درمان جناب آقای دکتر هاشمی

فرمانده سپاه انصار الحسین همدان سردار ابوحمزه

رئیس سازمان بسیج دانشجویی جناب آقای دکتر گودرزی

امام جمعه محبوب همدان حجت الاسلام محمدی

مسئول کل نهاد های رهبری استان حجت الاسلام رستمی

 

انتها پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان