آخرین اخبار

25. بهمن 1394 - 1:07   |   کد مطلب: 21578
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان:
پرداخت ۷۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در همدان
مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۷۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در استان همدان به متقاضیان پرداخت‌ شده است.

به گزارش رودآور به نقل از  مهر، مسعود اقلامی ظهر شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با اشاره به تسهیلات مصوب از سفر ریاست جمهوری به استان گفت: ۸۸۰ طرح به مبلغ ۶۲۳ میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و ۲۳۶ طرح به مبلغ ۵۷۶ میلیارد تومان برای سرمایه ثابت به بانک‌ها معرفی‌شده است.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص این مورد بابیان اینکه تمامی طرح‌ها به بانک‌ها معرفی‌شده و در دست بررسی است، عنوان کرد: ۱۲۱ طرح به مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان از محل تسهیلات سفر پذیرش‌شده که به ۸۳ طرح به مبلغ ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است.

اقلامی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ۷۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به بیش از ۲۹ هزار متقاضی در استان همدان پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۵۳۳ طرح به مبلغ ۸۷۳ میلیارد تومان طرح به بانک معرفی‌شده تا از تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کنند، اظهار داشت: به ۲۹ هزار و ۵۴۹ طرح به مبلغ ۷۱۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده است و  دراین‌بین سهم همدان از این تسهیلات ۳۲ درصد، ملایر ۱۲.۸ و نهاوند هشت درصد بوده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: سهمیه کشوری و استانی بخش ریالی صندوق توسعه ملی پیگیری شده که دو بانک رفاه و کشاورزی سهمیه استانی داشته و مابقی بانک‌ها دارای سهمیه باز هستند.

اقلامی در این خصوص اظهار کرد: هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان سهمیه کشوری همدان از تسهیلات صندوق توسعه ملی بوده است و از محل صندوق توسعه ملی ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۵۴۲ واحد پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به این موضوع که طرح‌ها در بانک در حال بررسی است، گفت: در بخش کشاورزی ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در بخش صنعت ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای پرداخت تسهیلات عقد قرارداد شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان بابیان اینکه در بخش ارزی صندوق توسعه ملی ۱۵ میلیون و ۳۷۶ هزار دلار طرح به صندوق معرفی‌شده است، گفت: رسیدن به نرخ بیکاری کمتر از ۱۰ درصد در پایان سال ۹۶،  بسته سیاستی اشتغال در دوره رکود و پس از رکود، کمک‌های فنی و اعتباری و یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی و بسته تأمین مالی رسته‌های منتخب کسب‌وکار و خرد و کوچک را ازجمله مصوبات شورای عالی اشتغال کشور است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان