آخرین اخبار

25. بهمن 1394 - 3:40   |   کد مطلب: 21642
اخبار مهم تحولات فلسطین/
ازدحام جمعیت پشت گذرگاه مرزی رفح
گذرگاه رفح واقع در مرز نوار غزه و مصر امروز شنبه برای نخستین بار در سال جدید میلادی بازگشایی شد.

به گزارش رودآور، خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه خبری مصر نوشت، گذرگاه مرزی رفح امروز شنبه بنا به دستور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بازگشایی شد و اتوبوس های مسافران در حال عبور از گذرگاه هستند.

در همین رابطه وزارت امور داخلی فلسطین در غزه از ازدحام جمعیت مسافران در پشت گذرگاه رفح و انتظار آنها برای عبور از گذرگاه خبر داد.

این در حالی است که بنابر اعلام منابع رسمی فلسطین سال گذشته میلادی گذرگاه مرزی رفح که تنها کانال ارتباطی فلسطینیان محاصره شده غزه تنها 21 روز به صورت متفرقه بازگشایی شد.

هنیه بازگشایی دایمی گذرگاه رفح ر ا خواستار شد

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز شنبه از مسئولان مصر خواست تا گذرگاه رفح را به صورت دایمی بازگشایی نمایند.

وی طی سخنانی در مراسمی که پلیس فلسطین در شهر غزه برگزار کرد، گفت: از مسئولان مصر به خاطر بازگشایی گذرگاه رفح تشکر می کنیم اما مدت زمان بازگشایی این گذرگاه محدود است و هزاران دانشجو و بیمار در لیست انتظار برای عبور از گذرگاه هستند.

وی افزود: ما هیچ نقش امنیتی یا نظامی در مصر نداریم و حماس در امور داخلی هیچ کشور عربی دخالت نمی کند.
وی همچنین تاکید کرد که حماس با هر طرح ابتکاری درباره پایان دادن به بحران گذرگاه رفح تعامل خواهد داشت.

صهیونیست ها یک دختر فلسطینی را به شهادت رساندند

منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست یک دختر فلسطینی را در نزدیکی حرم ابراهیمی در شهر الخلیل به شهادت رساندند.

وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسرائیل یک دختر جوان فلسطینی را با تیراندازی به سمت وی، به شهادت رساندند.

نظامیان صهیونیست مدعی شدند که این دختر فلسطینی به سمت یکی از نظامیان صهیونیست حمله کرده و با ضربات چاقو او را زخمی کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر به سمت این دختر جوان تیراندازی کرده و از هر گونه امدادرسانی به وی ممانعت کردند تا اینکه به شهادت رسید.

آمارهای رسمی نشان می دهد که طی 4 ماه گذشته از آغاز انتفاضه قدس تا کنون بیش از 173 فلسطینی به شهادت رسیده و 30 صهیونیست نیز در عملیات های فردی فلسطینیان کشته شده اند.

مرکز مطالعات امور فلسطینی و اسرائیلی «قدس» در گزارشی که به بررسی اوضاع سراسر فلسطین اعم از اراضی اشغالی سال 1948، قدس، کرانه باختری و نوار غزه پرداخته، آورده است که طی چهار ماه گذشته در نتیجه عملیات های فردی فلسطینیان 30 صهیونیست کشته شده و 413 نفر دیگر زخمی شده اند.

بنابر این گزارش، 91 عملیات تیراندازی، 90 حمله با سلاح سرد و 24 عملیات زیر گرفتن با خودرو ثبت شده و علاوه بر آن 50 عملیات نیز خنثی شده است.

قسام: مقاومت بهترین راه برچیدن اشغالگری از سرزمین فلسطین است

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که مبارزانش تا آزاد سازی سراسر سرزمین فلسطین از لوث اشغالگری صهیونیست ها به آماده سازی خود ادامه می دهد.

یکی از سخنگویان گردان های قسام شامگاه دیروز جمعه در مراسم یادبود یکی از مبارزان خود در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه تصریح کرد: « به آماده سازی خود برای نبرد آزاد سازی سرزمین فلسطین ادامه می دهیم.» وی تاکید کرد که مقاومت بهترین گزینه برای آزاد سازی سرزمین فلسطین و بیرون راندن اشغالگران است.

وی همچنین تصریح کرد که دفاع از ملتی که حامی و پشتیبان مقاومت است و هرگز سر تسلیم فرو نمی آورد، برای گردان های قسام افتخاری بزرگ است.

گردان های قسام تاکید کرد که شهادت مروان معروف که در یکی از تونل های مقاومت به شهادت رسید، هرگز این گردان ها را از ادامه جهاد و مقاومت و دفاع از ملت فلسطین تا آزاد سازی سراسر این سرزمین بازنمی دارد.

مروان معروف از مبارزان قسام هفته گذشته بر اثر فروریختن یکی از تونل های مقاومت در خان یونس به شهادت رسید. از آغاز سال جاری تاکنون 10 مبارز قسامی در تونل های مقاومت به شهادت رسیده اند.

تونل های تهاجمی قسام نقش برجسته ای در پیروزی مقاومت در جنگ 51 روزه غزه داشت. مبارزان قسام بارها از طریق این تونل ها به خطوط پشتی دشمن نفوذ کرده و عملیات های قهرمانانه ای را به اجرا گذاشته و توانستند ده ها نظامی اسرائیلی را در این عملیات ها به هلاکت رسانده و یا زخمی کنند.

نشست فتح در رام الله برای بررسی توافقات دوحه

جمال محیسن عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که این جنبش فردا یکشنبه نشستی را به منظور بررسی آخرین تحولات مربوط به پرونده آشتی ملی برگزار می کند.

وی تصریح کرد که جنبش فتح گفت وگوهای اخیر در دوحه و توافقات صورت گرفته با جنبش حماس برای پایان دادن به دودستگی ها را بررسی خواهد کرد.

در همین رابطه نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که آشتی با جنبش فتح به صورت عملی و واقعی اجرا خواهد شد.

اسماعیل هنیه گفت آشتی با جنبش فتح به صورت عملی و واقعی اجرا خواهد شد به شرط آنکه فتح اراده واقعی داشته باشد.
وی اشاره کرد که در وطن ما شرکایی نیز هستند  که باید در تصمیم گیری ها سهیم باشند و تنها آنها (فتح) نیستند که تصمیم می گیرند.

وی افزود که حماس به دوحه رفت و امیدوار است که مسئله آشتی به موفقیت برسد.
هنیه همچنین تصریح کرد: بر خلاف آن چیزی که جنبش فتح می گوید، ما در دوحه موضوع کارکنان غزه را بررسی کردیم.

الزهار: حماس به دنبال آشتی ملی با محوریت فلسطین و مقاومت است

رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش خواهان تحقق آشتی ملی با محوریت کل اراضی فلسطینی و مقاومت است و نه همکاری و هماهنگی با رژیم صهیونیستی.

محمود الزهار در جریان مراسم بزرگداشت یاد و خاطره یک شهید گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس با ارسال پیامی به جنبش فتح خاطر نشان کرد:« به طرف هایی که با یهودیان توافقنامه امضا کرده اند، اعلام می کنیم که شما هم دستاورد جدیدی در مقایسه با پیشینیان خود به دست نخواهید آورد و اگر خواهان فلسطین هستید، به سمت آشتی واقعی و به دور از همکاری های امنیتی حرکت کنید.»

وی افزود این آشتی ملی باید بر پایه مقاومت و تمامیت اراضی فلسطینی شکل بگیرد و ما نباید با دشمن مان همکاری بکنیم، بلکه باید علیه آن متحد شویم و هر طرفی حق خود را در وطن در اختیار بگیرد.

تظاهرات همبستگی با «محمد القیق» در رام الله

ده ها شهروند فلسطینی امروز شنبه نیز با برگزاری تظاهراتی در مرکز شهر رام الله آزادی محمد القیق روزنامه نگار فلسطینی که از 81 روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده است، خواستار شدند.

واصل ابو یوسف عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در این تظاهرات گفت که ما خواهان حمایت از پایداری اسطوره ای محمد القیق در امر مبارزه با سیاست ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی هستیم.

از سوی دیگر عیسی قراقع رئیس هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی هشدار داد که وضعیت جسانی محمد القیق وخیم است و حال وی هر روز بدتر می شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان